2020-11-16, 10:19
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tänker att du kanske tar min orubblighet som ett tecken på fanatism. Det har ju luftats "farhågor" om att det skulle komma nya spår och "bevis" i en ändlös ström som vi Trump-fans kan fortsätta älta i flera år. Men OK, om jag för säkerhets skull säger att jag ger upp om Trump gör det och Biden installeras som president. Då tänker jag inte fortsätta skriva att Trump blev bestulen på segern, fast jag kan komma att tänka tanken ibland. Till dess kan dock mycket hända. Vi kan ju inte utesluta att det finns sätt för Trump att sitta kvar i vilket fall som helst. Det ena ger det andra, osv. Vi är mitt uppe i en kedja av händelser.

Som jag sagt tidigare ger jag inte mycket för YT-klipp som hävdas dokumentera valfusk, etc. Jag vågar nog påstå att fusk i mindre skala förekommer i alla val. De mindre rättsprocesser som Giuliani etc. dragit igång har nästan samtliga hamnat i papperskorgen. De kan vara sätt att vinna tid inför omröstningen. Vem vet. Det stora som kan förändra utgången av valet har vi än så länge inte sett röken av, men Powell har ju sagt att hon släpper Kraken i slutet på veckan. Denna vecka, antar jag. Jag misstänker själv att det skulle kunna vara något som gör att man får ogiltigförklara valet som helhet.
Ja, precis. Detta tycker jag var ett anmärkningsvärt sansat inlägg. Vi får se helt enkelt . Jag håller dock inte andan i väntan på de stora bevis som hävdas ska komma, från the usual suspects.
2020-11-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Före valet, ca ett halvår innan. Från den 24 april , 2020. Från Wall Street Journal. Nu har jag länkat till två MSM-källor. NBC och WSJ.

Why a Data-Security Expert Fears U.S. Voting Will Be Hacked
https://www.wsj.com/articles/why-a-data-security-expert-fears-u-s-voting-will-be-hacked-11587747159

Läs hela artikeln. Det är ju MSM... Ha i åtanke att dessa algoritmer togs fram redan 2000 åt Tom Feeney i kongressvalet i Florida. Luckorna har aldrig täppts igen. Det gäller bara att rätt personer med rätt kompetens anlitas för att manipulera koden. Bakdörrarna har aldrig tagits bort. Maskinerna är kopplade till internet, i många fall alla månader innan olika val. Har man access till dem så kan man ta bort och lägga till vad som helst.

Hur fick man de manipulerade rösternas antal att stämma med antal röster FÖRE valet + valdagen?

NÄR hann man ändra så att antalet röster stämde när man ändrade vem man röstat på?
2020-11-16, 10:22
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
De är redan inbjudna att granska. USA har demokratiska val som kan granskas av vem som helst.

Och man har även domstolar att reda ut tvister i.
2020-11-16, 10:27
Medlem
Åtminstone i Georgia brådskar det att kunna lägga vederhäftiga bevis inför domstol. I början av januari avgörs vem som kommer att få majoriteten i USAs senat i två utfyllnadsval i delstaten. Inga väljare någonstans och oberoende av parti tycker om försök att få deras röster ogiltigförklarade. I fallet Georgia - och hela presidentvalet - handlar det om demokratiska väljare. Ju längre processen i Georgia drar ut på tiden, desto större irritation väcker det bland väljarna - omvänt, ju senare processen kan biläggas, desto kortare tid är det till utfyllnadsvalet och väljarna är mera motiverade att gå rösta blått i senatsvalet. Det politiska minnet är som bekant kort men republikanerna är knappast villiga att ta risken att förlora sin majoritet i USA:s senat. Så därav brådskan.
2020-11-16, 10:32
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Vad är det för straff i USA för valfusk?? Att sonen röstat för sin döde bör ge strängt straff, någon som vet??

Här vet vi att:

1. Valmyndigheten i Michigan har skickat tuben röstsedel till en död person.( valfusk)
2. Sonen har röstat åt sin döde far ( valfusk)
3. Röstlängden i detta County är totalt felaktig ( fusk)

Vi har alltså 3 former av valfusk på en och samma gång. Vi har alltså BEVIS!

Min fråga är : Hur kan ett sådant här County ens räknas?? För mig är det solklart att detta County måste diskas.

Henry, du måste faktakontrollera sådant du påstår. Nedan officiell information som motsäger det du påstår:

Här är svart på vitt att ingen 118 åring har röstat på det sätt du påstår, detta har dessutom varit uppe flera gånger i tråden, det var hans son med samma namn, som både mottog valsedeln och röstade.

Här är ett uttalande från den aktuella valorganisationen i detta ärende:

"No ballot for the 118-year-old Mr. Bradley was ever requested, received or counted. A man with a nearly identical name requested a ballot and voted properly in both the primary and general elections. When his ballot was initially logged, however, it was incorrectly attributed to the William Bradley born 118 years ago through a clerical error."

https://www.politifact.com/factchecks/2020/nov/05/facebook-posts/no-dead-voter-named-william-bradley-didnt-vote-det/
2020-11-16, 10:33
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Det har inte med om Georgia kan vara en blå stat utan mer vem som vinner den. Bidén är ju inge sensation direkt och då kan man ju fråga sig vad han gjort för att folk ska gå bananas över honom för att få 6.1% från föregående val för jämna ut mot Trump och sedan ökar på i samma grad som Trump och även få övertaget om man exempelvis jämför det mot Florida.

Du kan alltså inte heller svara på varför Georgia är en blå stat? Eller om formuleringen passar dig bättre: varför skulle Georgia inte kunna vara en blå stat? Det är ju en swing state, men likt förbannat är det omöjligt för er, totalt omöjligt, att föreställa er att staten kan gå från rött till blått. Vi talar alltså nu inte om t.ex. Wyoming eller Nebraska.
2020-11-16, 10:34
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Enbart namnet Dominion borde få vem som helst att rygga tillbaks. Det låter som en kriminell ondskefull organisation som försöker att skapa ett världsherravälde till vilket pris som helst. Namnet Scytl låter som en kriminell organisation hämtat från en serietidning.

Scytl används också i EU.

Data protection notice for processing of personal data in the context of online voting via Scytl for elections of Eurojust President and Vice President

Ok. Tack. Ett namn avgör alltså om företaget är pålitligt eller inte. Jag tror att de flesta har fler kriterier.
2020-11-16, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khurkov
Åtminstone i Georgia brådskar det att kunna lägga vederhäftiga bevis inför domstol. I början av januari avgörs vem som kommer att få majoriteten i USAs senat i två utfyllnadsval i delstaten. Inga väljare någonstans och oberoende av parti tycker om försök att få deras röster ogiltigförklarade. I fallet Georgia - och hela presidentvalet - handlar det om demokratiska väljare. Ju längre processen i Georgia drar ut på tiden, desto större irritation väcker det bland väljarna - omvänt, ju senare processen kan biläggas, desto kortare tid är det till utfyllnadsvalet och väljarna är mera motiverade att gå rösta blått i senatsvalet. Det politiska minnet är som bekant kort men republikanerna är knappast villiga att ta risken att förlora sin majoritet i USA:s senat. Så därav brådskan.

I praktiken behöver Trump få fram stadiga bevis på valfusk eller systematiska oegentligheter redan inom de närmaste två veckorna, både i Pennsylvania, i t ex Michigan och på andra håll, och snabbt få det accepterat av domstolarna - annars utses Biden officiellt av EC. Ain't gonna happen, säger jag - om Trump och Giuliani, alltså.

Hittills har domstolarna i stort sett kastat ut Trumps försök med en trött fnysning.
2020-11-16, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Att de är lika påhittade.

Är skulderna till DB påhittade menar du?
2020-11-16, 10:40
Medlem
Trump meddelar att avgörande bevis kommer inom kort, sannolikt under detta vecka:

https://samnytt.se/trump-jag-vann-valet
2020-11-16, 10:41
Avslutad
Här kommer advokat fyrkants senaste bevispåstående.

https://www.expressen.se/nyheter/trumps-advokat-har-bevis-som-kastar-om-valresultatet-/

Denna gången uppträder fyrkant på annan plats än utanför sexklubben som han annars höll till vid tidigare framträdande.
2020-11-16, 10:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ja, precis. Detta tycker jag var ett anmärkningsvärt sansat inlägg. Vi får se helt enkelt . Jag håller dock inte andan i väntan på de stora bevis som hävdas ska komma, från the usual suspects.

Du kan ju, du också. Det här var ett bra inlägg, för jag håller med dig om att rätt ska vara rätt:
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det är faktiskt inte en helt lätt fråga. Min bild av ordet är att "bevis" endast existerar inom deduktionens sfär iom att jag kommer från ett stort intresse för matematik och naturvetenskap generellt.

Jag gillar ordet "evidens" bättre i alla andra epistemiska sammanhang. Men jag tar ändå ordet "bevis" till min mun iom att det är det närmaste jag kan komma ett gemensamt språk med foliehattarna. Det blir lättast att förstå varandra med ett gemensamt, men något felaktigt språkbruk.

Bra att du uppmärksammade detta. Pluspoäng i min bok!
Vi saknar som bekant möjlighet att göra slutledningar i nuläget eftersom vi saknar helhetsbilden. Vi kan inte återskapa något. Evidens eller tom. indikationer är bra terminologi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in