2020-11-16, 09:53
Medlem
Jag förstår att många i den här tråden helt lever efter sina (van)föreställningar och inte vill tro något annat. Jag vill med det här inlägget försöka förklara att den som har störst incitament att fuska är DJT själv. Han är mer eller mindre bankrutt, men de som har honom skuldsatt har inte drivit inte skulder under tiden han suttit som president. Förlorar han ämbetet är det över för honom.

Han är skuldsatt, han är under IRS audit och riskerar hundratals miljoner i böter och fängelsestraff resten av livet, osv.

Man kan exempelvis läsa följande:
Enrich, D. (2020). Dark towers: Deutsche bank, donald trump, and an epic trail of destruction. Custom House.

En kortare sammanfattning i tidningsformat:
Scuffham, M., Sims, T., & O’Donnel, J. (2020, November 3). Tired of Trump, Deutsche Bank games ways to sever ties with the president. Reuters Business News.

Om det är så att han avgår med hjälp av 25:e tillägget och Pence benådar honom innan rättegång har inletts, skulle det övertyga någon i den här tråden om skumrasket som försigår?
2020-11-16, 09:54
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Tracy Beanz som svamlar i ett klipp utan att ge källor? Är det trovärdigt tycker du?

Säger inte att hon definitivt har fel, men hon gör absolut inget för att belägga att hon har rätt.

Förstår du klippet?

Hon är lite svamlig vilket förstör innehållet något, men det är säkert för att hon är upprörd eller så.

Det hon gör är att läsa upp s.k. "sworn affidavits" med vittnen som uttalar sig om förstahandsupplevelser och jämför med gällande lagstiftning. Om man tror att vittnena talar sanning så har inte lagen följts, vilket någonstans måste implicera att valfusk har begåtts (i alla fall om man definierar valfusk som att gällande lagstiftning kring valets utförande inte följts).
2020-11-16, 09:54
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är många Biden-fans som vill ha den här tråden i "Konspirationsteorier". Haha.
Det är nästan så man blir konspiratorisk när man ställer sig frågan hur det kan komma sig?
Man behöver inte vara Biden-fan för att reagera på den här teatern, jag är ingen Biden-fan.
Ni tror att ni kan vinna det här genom att skrika och gapa, men det är inte så det går till.

Man måste ha fakta och bevis. I avsaknad av det, är "valfusket" en konspirationsteori.
2020-11-16, 09:55
Medlem
JewBidens avatar
Trumps advokat har sagt att Kraken kommer att släppas lös.....

Snart vinner han

Citat:
I’m Going to Release the Kraken

https://www.toddstarnes.com/politics/im-going-to-release-the-kraken-trump-attorney-declares-war-on-voter-fraud
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
och en större drivkraft för makt än människors välfärd kan få politiker att drivas till lögner.

Ja här är du nog något på spåren med den statskupp som var på tapeten av FBI och Demokraterna 2016-2019. Du vet när demokraterna köpte falska bevis som FBI pushade som om det vore riktigt när man visste att det inte var tillförlitligt. Dessutom fastnade man med handen i syltburken med att ändra i information som skulle till FISA. Genom korrupt med andra ord. Men iom att MSM inte vill skriva om det gör man bäst i att hämta info från källan direkt: https://www.justice.gov/storage/120919-examination.pdf

Med detta vet vi att det finns inget som stoppar dessa maktgalna personer från att pröva sig på olagligt spel för att avsätta presidenten. Återstår att se om dom även kör med olagligt spel för att tillsätta presidenter.
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Vad är det för straff i USA för valfusk?? Att sonen röstat för sin döde bör ge strängt straff, någon som vet??

Här vet vi att:

1. Valmyndigheten i Michigan har skickat tuben röstsedel till en död person.( valfusk)
2. Sonen har röstat åt sin döde far ( valfusk)
3. Röstlängden i detta County är totalt felaktig ( fusk)

Vi har alltså 3 former av valfusk på en och samma gång. Vi har alltså BEVIS!

Min fråga är : Hur kan ett sådant här County ens räknas?? För mig är det solklart att detta County måste diskas.
1. Ja (ej valfusk men felaktigt)
2. Nej, han slängde den felaktiga valsedeln, däremot registrerade valmyndigheten den riktiga (som han skickade in) fel. Detta åtgärdades när man uppmärksammades på det. (ej valfusk men slarvigt)
3. Röstlängden var fel med denna felaktiga (döda) man i röstlängden. Detta händer då och då (ej valfusk men felaktigt).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Giuliani kommer att gå till historien för den person som knäckte den italienska maffian på 80-90- talet.

Nej, han kommer gå till historien för det han gör just nu. Slänger bort allting han åstakommit för sin lojalitet till en man utan integritet.
2020-11-16, 09:56
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är klart att man skulle presentera bevisen om det fanns några. Det är det enda som räknas. Bevis som har verifierats av en opartisk, juridisk utredning. Såna finns inte, det är därför de inte publiceras.
Ni fortsätter att flytta målstolparna för vad som ni anser vara bevis, allt för att ni skall kunna klassificera det som icke-bevis. Vad fan är en opartisk juridisk utredning för jävla påhitt?
2020-11-16, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Haha! Ja, nu ska vi bråka om vad som utgör argument också ("motiverad förolämpning").

Baserade på en radda halmgubbar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

Jag vet inte vilken sida jag tillhör. Men för egen del vill jag naturligtvis inte se riggade val. Du antar härmed att valet är riggat trots att det inte finns tillstymmelse av bevis för detta, i dagsläget.
"Begging the question" eller "assuming the conclusion".
https://en.wikipedia.org/wiki/Begging_the_question

Tänk om det fanns bevis istället för argumentationsfel och tomma anklagelser. Det skulle kunna motivera trådens nuvarande placering.

Du verkar ha gått en argumentationskurs nyligen, för jag känner igen entusiasmen hos någon som lärt sig något nytt Du får skilja på halmgubbar och insinuationer dock, och försöka tillämpa god argumentation efter kursen. Min poäng var annars att ni vill föra diskussionen på era premisser, ergo rigga diskussionen.

Med riggat val avser jag hela valet, inklusive MSMs roll som har varit enahanda partisk när man har curlat och softbollat den ena kandidaten, medan man fört krig mot den andra. Redan här har man kantrat valet, ovärdigt en demokrati. Att valet i övrigt har varit totalriggat är min och mångas uppfattning. Låt oss se om inte detta också kommer att föras i bevis i domstolar och därmed en gång för alla få det fastslaget. De flesta av oss är ju inte jurister här och tråden är ju ingen rättsinstans.
Senast redigerad av QplusNPC 2020-11-16 kl. 09:59.
2020-11-16, 10:02
Medlem
Hur har man lyckats programmera om maskinerna med samma antal som hade röstat INNAN valet?

Man kan ju då bara haft en kortare tid på sig att agera så att det verkar rimligt med hur många som röstade innan valet och som röstade på valdagen.

Hur gjorde man då?
2020-11-16, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Återkom då när du lyckats debunka den. Fram tills dess erkänner du alltså att vi har ett bevis att jobba med, kul Säg till om du hittar något som tyder på att denna bevisning inte är tillförlitlig så får vi helt enkelt återkomma till det.

https://cdn.donaldjtrump.com/public-files/press_assets/2020-11-09-complaint-as-filed.pdf Där har du filen Tracy läser ifrån om du hellre läser själv.

Den har redan blivit utslängd en gång och är uppe för runda två nu. Första rundan ogillades av domstolen. Du är välkommen att kolla på 4:20-cv-02078-MWB och de dokument som finns i de officiella registren.

Tisdag fm amerikansk tid kommer förmodligen det slutgiltiga resultatet.
2020-11-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Förstår du klippet?

Hon är lite svamlig vilket förstör innehållet något, men det är säkert för att hon är upprörd eller så.

Det hon gör är att läsa upp s.k. "sworn affidavits" med vittnen som uttalar sig om förstahandsupplevelser och jämför med gällande lagstiftning. Om man tror att vittnena talar sanning så har inte lagen följts, vilket någonstans måste implicera att valfusk har begåtts (i alla fall om man definierar valfusk som att gällande lagstiftning kring valets utförande inte följts).

En del av vittnena fanns inte att hitta. Läs dokumentet och följ 4:20-cv-02078-MWB. Runda två kommer nog ogillas om ca 36 h.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in