2020-11-16, 10:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Sidney Powell har meddelat att hon besitter irrefutable evidence. Valfusket är inte en konspirationsteori utan försök att avsätta en president genom massivt valfusk. En konspiration med många inblandade. Du får ge dig till tåls - "Kraken" kommer snart och tar dig

Och i väntan på det kommer vi outtröttligen att rapportera det som kommer fram i den här tråden så att det här valfusket aldrig faller i glömska.
Det har vi hört tusentals ggr innan.
Såklart det är en konspiration och fantasi, då valfuskutredningar kommer fram till samma sak varje gång.
2020-11-16, 10:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Nej, vad skulle utgöra stenväggen?
Vi har givetvis alla något intresse som driver oss. Musiken driver instrumentalister och sångare. Ett konstintresse kan driva konstnären och ett intresse för verkligheten och filosofi kan vara intresseområden för en naturvetare och en större drivkraft för makt än människors välfärd kan få politiker att drivas till lögner.
Jag tänker att du kanske tar min orubblighet som ett tecken på fanatism. Det har ju luftats "farhågor" om att det skulle komma nya spår och "bevis" i en ändlös ström som vi Trump-fans kan fortsätta älta i flera år. Men OK, om jag för säkerhets skull säger att jag ger upp om Trump gör det och Biden installeras som president. Då tänker jag inte fortsätta skriva att Trump blev bestulen på segern, fast jag kan komma att tänka tanken ibland. Till dess kan dock mycket hända. Vi kan ju inte utesluta att det finns sätt för Trump att sitta kvar i vilket fall som helst. Det ena ger det andra, osv. Vi är mitt uppe i en kedja av händelser.

Som jag sagt tidigare ger jag inte mycket för YT-klipp som hävdas dokumentera valfusk, etc. Jag vågar nog påstå att fusk i mindre skala förekommer i alla val. De mindre rättsprocesser som Giuliani etc. dragit igång har nästan samtliga hamnat i papperskorgen. De kan vara sätt att vinna tid inför omröstningen. Vem vet. Det stora som kan förändra utgången av valet har vi än så länge inte sett röken av, men Powell har ju sagt att hon släpper Kraken i slutet på veckan. Denna vecka, antar jag. Jag misstänker själv att det skulle kunna vara något som gör att man får ogiltigförklara valet som helhet.

Så. Let's face it. Trump kan bli kvar rent oavsett vad vi på FB anser om den saken.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
1. Ja (ej valfusk men felaktigt)
2. Nej, han slängde den felaktiga valsedeln, däremot registrerade valmyndigheten den riktiga (som han skickade in) fel. Detta åtgärdades när man uppmärksammades på det. (ej valfusk men slarvigt)
3. Röstlängden var fel med denna felaktiga (döda) man i röstlängden. Detta händer då och då (ej valfusk men felaktigt).

Så du bagatelliserar valfusk till ” slarv”. Ok, med den inställningen så förstår alla hur ” slarvigt” detta val har skötts.🤭😂😂
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
En del av vittnena fanns inte att hitta. Läs dokumentet och följ 4:20-cv-02078-MWB. Runda två kommer nog ogillas om ca 36 h.

Intressant - har du en länk?
2020-11-16, 10:09
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det har vi hört tusentals ggr innan.
Såklart det är en konspiration och fantasi, då valfuskutredningar kommer fram till samma sak varje gång.

Det ni Biden-anhängare inte tycks förstå är att det är nya tider på gång nu. Kan mycket väl vara att valfuskutredningar alltid har kommit fram till samma sak - eftersom det har förekommit korruption förrut under många många år. Det är om du inte har märkt det - den korruptionen som Trumpadministrationen gör allt de kan för att få slut på. Och får de slut på korruptionen genom att "drain the swamp" så kommer den här valfuskutredningen att få ett annat utfall.

Vi får se vad Sidney Powell har att komma med. Hon sa nyligen att hon skulle släppa något hon kallade "Kraken" i slutet av veckan.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-11-16 kl. 10:12.
2020-11-16, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Cirkelbevis brukar man kalla tänkande av den typ du sysslar med. Mycket vanligt bland sådana som tillhör en sekt.
För att du ska kunna bryta dig ur dina cirkelresonemang så krävs det att du har en djupare förståelse för deep state.
Men det kanske är för läskigt för dig att inse att det finns en sådan omfattande människofientlig global korruption.

2020-11-16, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag har varken tid eller lust att läsa igenom ett för topic irrelevant dokument på flera hundra sidor.

Om du vill ha något sagt får du gärna referera till specifika passager i dokumentet och citera mig i en tråd där detta tillhör ämnet.

I övrigt är det bara ett försök till en skallad "Tu quoque" - argumentation.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque
Jasså du är inte insatt i detta. Ganska stor grej, hur lyckades du blunda?

1. Demokraterna betalade för rapporten
2. FBI visste att den inte var tillförlitlig men pushade den igenom FISA processen 3 gånger ändå och bortsåg från allt som hade att göra med att den inte var tillförlitlig och pushade den som trovärdig istället.
3. Fastnade med handen i syltburken när man ändrade i information från annan amerikanska organisation för att det skulle se dåligt ut för team Trump.

Säg gärna till om det är något av detta du inte tror på så ska jag hämta en bekräftelse från den officiella rapporten.

Detta skulle kunna vara en "Tu quoque" om det var jag som begick handlingarna åt dom tyvärr har dom själva begått dessa handlingar och dom har alltså gjort sig själva till opålitliga, inte jag.
2020-11-16, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Den har redan blivit utslängd en gång och är uppe för runda två nu. Första rundan ogillades av domstolen. Du är välkommen att kolla på 4:20-cv-02078-MWB och de dokument som finns i de officiella registren.

Tisdag fm amerikansk tid kommer förmodligen det slutgiltiga resultatet.
Tror du tolkar det helt fel, men utveckla gärna.
2020-11-16, 10:14
Medlem
Jirens avatar
Två minuters klipp från Fox News. Intervju med advokat Sidney Powell. https://twitter.com/rising_serpent/status/1328035735287558144

Powell: We have so much evidence, I feel like it's coming in through a fire hose.

Klara besked från henne.
Senast redigerad av Jiren 2020-11-16 kl. 10:16.
2020-11-16, 10:16
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Du verkar ha gått en argumentationskurs nyligen, för jag känner igen entusiasmen hos någon som lärt sig något nytt Du får skilja på halmgubbar och insinuationer dock, och försöka tillämpa god argumentation efter kursen. Min poäng var annars att ni vill föra diskussionen på era premisser, ergo rigga diskussionen.

Ska jag svara på detta? Nej.
Citat:

Med riggat val avser jag hela valet, inklusive MSMs roll som har varit enahanda partisk när man har curlat och softbollat den ena kandidaten, medan man fört krig mot den andra. Redan här har man kantrat valet, ovärdigt en demokrati. Att valet i övrigt har varit totalriggat är min och mångas uppfattning. Låt oss se om inte detta också kommer att föras i bevis i domstolar och därmed en gång för alla få det fastslaget. De flesta av oss är ju inte jurister här och tråden är ju ingen rättsinstans.
Ok, ja, då har vi ju ett nytt perspektiv på saken. Då snackar vi inte längre om döda som röstat eller korrupta dominionmaskiner eller oegentligheter med valobservatörer eller annat, utan om en systematisk påverkan av samtliga(?) massmedier inkl fox news, får jag förmoda, som försökt påverka opinionen till fördel för Demokraterna. Ungefär som den yttre påverkan på valet som bland annat ryska agenter utgjorde 2016 med spridande av lögnaktig propaganda till Nackdel för demokraterna och till fördel för Trump.

Det får jag också gissa bara är en fråga om tyckanden också från din sida. Själv tycker jag att det är befogat att rapportera om presidentens flirter med vitmaktrörelser och konspiratörer (QAnon). Men du ser det kanske som en orättvis häxjakt. Där får vi nog agree to disagree helt enkelt.
2020-11-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Intressant - har du en länk?

Google får fram de flesta dokument, se ex:
https://www.pamd.uscourts.gov/sites/pamd/files/20-2078_117.pdf (juristerna bakom DJTs case lämnar fallet)
https://www.democracydocket.com/wp-content/uploads/sites/45/2020/11/2020-11-11-40-DNCs-Br.-in-Support-of-Mot.-to-Intervene.pdf (hyffsat vettig genomgång av tågordningen)
Två lagda vittnesmål (som går emot klagan):
https://www.aclu.org/sites/default/files/field_document/31-8_natalie_price.pdf
https://www.aclu.org/sites/default/files/field_document/31-5_stephanie_higgins.pdf

Googla "4:20-cv-02078-MWB" och läs. Finns hundratals dokument och det mesta ligger offentligt (efter att det registrerats).
2020-11-16, 10:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Före valet, ca ett halvår innan. Från den 24 april , 2020. Från Wall Street Journal. Nu har jag länkat till två MSM-källor. NBC och WSJ.

Why a Data-Security Expert Fears U.S. Voting Will Be Hacked
https://www.wsj.com/articles/why-a-data-security-expert-fears-u-s-voting-will-be-hacked-11587747159

Läs hela artikeln. Det är ju MSM... Ha i åtanke att dessa algoritmer togs fram redan 2000 åt Tom Feeney i kongressvalet i Florida. Luckorna har aldrig täppts igen. Det gäller bara att rätt personer med rätt kompetens anlitas för att manipulera koden. Bakdörrarna har aldrig tagits bort. Maskinerna är kopplade till internet, i många fall alla månader innan olika val. Har man access till dem så kan man ta bort och lägga till vad som helst.
Sjukt bra! Tack som tusan. Mer sådant — seriösa artiklar som styrker att det vi menar hänt nu har kunnat genomföras vid tester tidigare. Typ:

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in