2020-11-15, 23:48
Medlem
Jeg ser det er flere som har fokus på at AE angivelig skal ha «bedt om godt vær» på kort til TH og at dette kan skyldes antatt utroskap tidlig i ekteskapet.

Å leve med en psykopat/narsissist gjør at man ber om unnskyldning for det meste. Man går på eggeskall. Man blir suksessivt brutt ned og hjernevasket til man selv tror på at alt er ens egen feil. Hvis man «våkner opp» og vurderer å forlate partneren sin søker man støtte og bekreftelse hos sine aller nærmeste, kanskje tilogmed uten å fortelle den råe sannheten. Kommentarer til kompis/venninne om at «h*n husket ikke bryllupsdagen vår», «jeg tror ikke h*n er glad i meg lengre og vil ut av ektskapet» kan like gjerne være en søken etter bekreftelse på at man er på vei til å ta det rette valget.

Jeg sier ikke at TH er psykopat/narsissist, for jeg er ikke kvalifisert til å gi folk diagnose. Men jeg har selv levd i et undertrykkende forhold, hvor x-partner krysser av relativt mange punkter for psykopat/narsissist. De er eksperter på å manipulere og hjernevaske og tilslutt tror du virkelig på at det er deg selv det er noe galt med. Derfor ber du til stadighet om unnskyldning.
Citera
2020-11-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg har ikke innsikt i hvor mye TH hadde investert på Gardermoen. Min første tanke den gang var at det var storinvestorer som hadde organisert mordet. Å påstå at det var noe annet enn mord henger ikke i hop med informasjon om det som skjedde. En tanke jeg har hatt er at AE har visst om noe som kunne skade TH, hvis hun hadde gått videre med det.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/08/25/206518/hevder-gardermoen-varsler-ble-drept

Vi vet at TH hadde 60 millioner cash som han investerte i fast eiendom og tomteområder "på begynnelsen av 90-tallet". Han kjøpte eiendom i Lørenskog, i Lillehammer og garanterte for gjenbruk av OL-anlegget på Kvitfjell. Jeg antar at Gardermoen har påvirket prisene positivt, også for THs investeringer.
Det kommer an på når TH kjøpte eiendommene. Om han kan ha hatt inside information og kjøpt før det offisielt ble kjent at hovedflyplassen ble lagt til Gardermoen.

Ja det er svært alvorlig, at mange mener at Wiborg ble drept. Men jeg synes det lett blir rene spekulasjoner, å anta at TH på et kompromitterende vis hadde vært involver i manipulasjon av målestasjoner på Hurum, eller i drap på Wiborg. Senere har det vært opplyst at det ikke hadde skjedd noen manipulasjoner eller sabotasjer av måleutstyret, men at målestasjonene var unøyaktige og upålitelige. Hvem vet hva som er sant.

I 2017 hadde det totalt blitt investert 34 milliarder i hovedflyplassen på Gardermoen. Store og positive ringvirkninger for de aller fleste i et større område rundt flyplassen.
"Selv etter at valget var tatt, pågikk debatten videre. Flere mente at Gardermoen var valgt med bakgrunn i forfalsket dokumentasjon.

I august 1993 tok samferdselsminister Kjell Opseth det første spadestikket til den nye hovedflyplassen, som den 13. statsråden som behandlet utbyggingen."
Kilde: Store Norske Leksikon

Oslo lufthavn Gardermoen

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Beklager, jeg tok feil der, men advokat Dietrichson har fortsatt sine ord i behold, og det er jo nettopp derfor TH ikke er tiltalt.

– Man vet ikke hvem som har tatt livet av vedkommende, man vet ikke hvor eller når det har skjedd. Man vet ikke en gang om det har vært en eller flere gjerningspersoner. Alt står åpent, sier Dietrichson

– På nåværende tidspunkt er ikke bevisene av en styrke som gjør at vi kan ta ut en tiltale, har politiinspektør Agnes Beate Hemiø uttalt til Nettavisen.

Nei det må utvetydige beviser til for å ta ut tiltale. At politiet ikke har tilstrekkelige beviser for tiltale per i dag, betyr ikke at TH er uskyldig.
Citera
2020-11-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er tydelig at AEH utsatte / avlyste hytteturen den dagen uten at TH viste om det.

Ser man på etterspillet tyder det på en GM som følger med i media. Endrer kommunikasjonsform underveis. Når politiet endrer sin hovedhypotese til drap og TH blir presset = det sendes en kryptert e-post med AEH's helseopplysninger + et lavere krav om løsepenger. Fører til at TH betaler.

At GM sender AEH's helseopplysninger tyder på en GM som har kjennskap AEH.

Det har jag nog missat. Förstod jag rätt, har GM sänt hälsoupplysningar om AEH på sådant sätt som
tyder på att GM har kännedom om AEH?
Citera
2020-11-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja TH har 4 bröder och en av dem är en som sticker ut utan att jag har någon garanti för att ha rätt, men jag satsar på en tvilling...

Har någon här mer kännedom?
Det låter intressant ....
Citera
2020-11-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vi vet at TH hadde 60 millioner cash som han investerte i fast eiendom og tomteområder "på begynnelsen av 90-tallet". Han kjøpte eiendom i Lørenskog, i Lillehammer og garanterte for gjenbruk av OL-anlegget på Kvitfjell. Jeg antar at Gardermoen har påvirket prisene positivt, også for THs investeringer.
Det kommer an på når TH kjøpte eiendommene. Om han kan ha hatt inside information og kjøpt før det offisielt ble kjent at hovedflyplassen ble lagt til Gardermoen.

Ja det er svært alvorlig, at mange mener at Wiborg ble drept. Men jeg synes det lett blir rene spekulasjoner, å anta at TH på et kompromitterende vis hadde vært involver i manipulasjon av målestasjoner på Hurum, eller i drap på Wiborg. Senere har det vært opplyst at det ikke hadde skjedd noen manipulasjoner eller sabotasjer av måleutstyret, men at målestasjonene var unøyaktige og upålitelige. Hvem vet hva som er sant.

I 2017 hadde det totalt blitt investert 34 milliarder i hovedflyplassen på Gardermoen. Store og positive ringvirkninger for de aller fleste i et større område rundt flyplassen.
"Selv etter at valget var tatt, pågikk debatten videre. Flere mente at Gardermoen var valgt med bakgrunn i forfalsket dokumentasjon.

I august 1993 tok samferdselsminister Kjell Opseth det første spadestikket til den nye hovedflyplassen, som den 13. statsråden som behandlet utbyggingen."
Kilde: Store Norske Leksikon

Oslo lufthavn Gardermoen

Nei det må utvetydige beviser til for å ta ut tiltale. At politiet ikke har tilstrekkelige beviser for tiltale per i dag, betyr ikke at TH er uskyldig.
Enig i at det blir for mye spekulasjoner, uten noen holdepunkter. Det var et sidespor til at han trakk seg tilbake i en periode. Grunnen er nok at han måtte selge indrefileten 260 mål på Brånåsen ved Skedsmokorset til Selmer, et område som idag ville vært verd det tidobbelte minst, og det var han nok sårt klar over. Sånt sitter nok litt i.
Citera
2020-11-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miyazaki
Jeg ser det er flere som har fokus på at AE angivelig skal ha «bedt om godt vær» på kort til TH og at dette kan skyldes antatt utroskap tidlig i ekteskapet.

Å leve med en psykopat/narsissist gjør at man ber om unnskyldning for det meste. Man går på eggeskall. Man blir suksessivt brutt ned og hjernevasket til man selv tror på at alt er ens egen feil. Hvis man «våkner opp» og vurderer å forlate partneren sin søker man støtte og bekreftelse hos sine aller nærmeste, kanskje tilogmed uten å fortelle den råe sannheten. Kommentarer til kompis/venninne om at «h*n husket ikke bryllupsdagen vår», «jeg tror ikke h*n er glad i meg lengre og vil ut av ektskapet» kan like gjerne være en søken etter bekreftelse på at man er på vei til å ta det rette valget.

Jeg sier ikke at TH er psykopat/narsissist, for jeg er ikke kvalifisert til å gi folk diagnose. Men jeg har selv levd i et undertrykkende forhold, hvor x-partner krysser av relativt mange punkter for psykopat/narsissist. De er eksperter på å manipulere og hjernevaske og tilslutt tror du virkelig på at det er deg selv det er noe galt med. Derfor ber du til stadighet om unnskyldning.

Det er mange som mener at AEH kan ha blitt offer for psykisk mishandling, muligens også fysisk mishandling. Og blitt så nedbrutt at hun ikke greide å komme seg vekk. Som du beskriver.

Det er mye som tyder på at TH har anstrengt seg hardt for å hindre henne i å reise sin vei.

Vi vet at slik mishandling rammer mange kvinner. Statistikken viser det. Glad for å høre at du har greid å komme deg vekk.
Citera
2020-11-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Enig i at det blir for mye spekulasjoner, uten noen holdepunkter. Det var et sidespor til at han trakk seg tilbake i en periode. Grunnen er nok at han måtte selge indrefileten 260 mål på Brånåsen ved Skedsmokorset til Selmer, et område som idag ville vært verd det tidobbelte minst, og det var han nok sårt klar over. Sånt sitter nok litt i.

Ja men det er tillatt å spekulere her da. Jeg har tenkt i lignende baner selv. Mulige koblinger til det angivelige drapet på Wiborg i 1994. Også her på forumet. Wiborgs død skjedde under kriseperioden hans. Da han angivelig kan ha ligget på sofaen ett år eller to.

Ja det er tydelig at det smertet han voldsomt, salget av Brånåsen. Men jeg tror ikke det er uvanlig at eiendomsutviklere noen ganger havner i likviditetskriser, og blir tvunget til å selge.
Citera
2020-11-16, 05:38
Medlem
Citat:
Med tanke på krypto-opplegget i trusselbrev er det stor sannsynlighet for at GM viste om TH's møter med kryptomannen.

At TH fikk noe kjennskap til kryptovalutta = TH kunne betale løsepenger uten å gå til politiet / TH viste om noen som kunne hjelpe han med å betale løsepenger = økte sjansene for utbataling av løsepenger til GM

Fra media:
-RU møtte TH på Futurum flere ganger for å få TH med på innvistering i krypto-fabrikk
-RU dro uanmeldt tilbake flere ganger
-RU skrøt på forum om disse møtene
-TH nevnte RU for politiet like etter hendelsen

Ulike løsninger (hypoteseuavhengige)

1. TH og RU samarbeidet
2. TH lurte RU med på plott
3. Det var RU selv som lurte AEH med på et plott mot TH
4. GM leste RU's innlegg på forum
5. Noen på Futurum fikk med seg møtene (GM arbeidet med TH)
...
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
2,3,4 og 5 utgår.

Det är väl inte så konstigt att TH vägrade betala från början, då han nyss suttit och diskuterat
kryptovaluta med RU ... Han ville självfallet inte ha med den formen av betalning att göra:
1. Det vore att peka ut sig själv som misstänkt och skulle leda polisens arbete på fel spår.
2. Därtill avrådde polisen honom att betala.

Därför tror jag inte att TH står bakom ogärningen. Hur dum får man då vara (i så fall)?
Det är en av orsakrna till att jag inte tror TH är GM, utom mina allmänna intryck av TH.
Senast redigerad av Moschata 2020-11-16 kl. 05:41.
Citera
2020-11-16, 06:35
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Med tanke på krypto-opplegget i trusselbrev er det stor sannsynlighet for at GM viste om TH's møter med kryptomannen.

At TH fikk noe kjennskap til kryptovalutta = TH kunne betale løsepenger uten å gå til politiet / TH viste om noen som kunne hjelpe han med å betale løsepenger = økte sjansene for utbataling av løsepenger til GM

Fra media:
-RU møtte TH på Futurum flere ganger for å få TH med på innvistering i krypto-fabrikk

1. TH og RU samarbeidet
...

Det är väl inte så konstigt att TH vägrade betala från början, då han nyss suttit och diskuterat
kryptovaluta med RU ... Han ville självfallet inte ha med den formen av betalning att göra:
1. Det vore att peka ut sig själv som misstänkt och skulle leda polisens arbete på fel spår.

Därför tror jag inte att TH står bakom ogärningen. Hur dum får man då vara (i så fall)?
Det är en av orsakrna till att jag inte tror TH är GM, utom mina allmänna intryck av TH.

Den enda förklaringen som håller är att polisen sa att de inte rekommenderade betalingen det...
Om TH skulle vara oskyldig och ville ha AEH hem så förstår jag inte varför han kontaktade polisen som en av de första sakerna han gjorde, han har flera advokater på telefonlistan och så ringer han polisen, det är bara för att han tycker att det är något som en oskyldig skulle göra...

Att länka saker till sig själv behöver inte vara dumt om det saknas bevis,
om det ska fungera måste man med säkerhet veta att bevisen är borta och att det inte finns något som förbises.
om jag anställer någon för att döda en person och när personen är död rapporterar att det var jag som dödade mordoffret, jag har en 100% alibi och det inte finns bevis annars så har jag bara vilselett utredningen med min bekännelse,
något polisen måste spendera mycket tid på att räkna ut...
Citera
2020-11-16, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Den enda förklaringen som håller är att polisen sa att de inte rekommenderade betalingen det...
Om TH skulle vara oskyldig och ville ha AEH hem så förstår jag inte varför han kontaktade polisen som en av de första sakerna han gjorde, han har flera advokater på telefonlistan och så ringer han polisen, det är bara för att han tycker att det är något som en oskyldig skulle göra...

Att länka saker till sig själv behöver inte vara dumt om det saknas bevis,
om det ska fungera måste man med säkerhet veta att bevisen är borta och att det inte finns något som förbises.
om jag anställer någon för att döda en person och när personen är död rapporterar att det var jag som dödade mordoffret, jag har en 100% alibi och det inte finns bevis annars så har jag bara vilselett utredningen med min bekännelse,
något polisen måste spendera mycket tid på att räkna ut...

Då ska man vara säker på att bevisen är borta också! Han vet väl som alla vi andra att nästan alla GM lämnar spår efter sig ... Att då använda just kryptovaluta ...nej, nej, det går inte ihop i min tanke.

Jag tänker att han inte kunde ta det riktigt på allvar från början (att hon faktiskt kunde dö) men samtidigt befann sig i chock. Hans tankar gick direkt till RU och det kändes kanske orimligt att AEH genom RU skulle kunna dö!
Det hela måste ha upplevts som hel surrealistiskt ...och därför tror jag han utan att tänka djupare, kontaktade polisen direkt: Han orkade inte axla ansvaret.
Hade han gått till advokater är ju det minst lika misstänkt.
Som att gardera sig från början mot att bli misstänkt. ..
Senast redigerad av Moschata 2020-11-16 kl. 07:12.
Citera
2020-11-16, 07:26
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Då ska man vara säker på att bevisen är borta också! Han vet väl som alla vi andra att nästan alla GM lämnar spår efter sig ... Att då använda just kryptovaluta ...nej, nej, det går inte ihop i min tanke.

Jag tänker att han inte kunde ta det riktigt på allvar från början (att hon faktiskt kunde dö) men samtidigt befann sig i chock. Hans tankar gick direkt till RU och det kändes kanske orimligt att AEH genom RU skulle kunna dö!
Det hela måste ha upplevts som hel surrealistiskt ...och därför tror jag han utan att tänka djupare, kontaktade polisen direkt: Han orkade inte axla ansvaret.
Hade han gått till advokater är ju det minst lika misstänkt.
Som att gardera sig från början mot att bli misstänkt. ..

att gå till en advokat först handlar om att be om råd och få hjälp för att kontakta polisen, för om det hade varit en kidnappning där TH inte låg bakom och han ville ha AEH-hem skulle en advokat både kunna hjälpa till med kontakt med polisen men också ovanför kidnapparna ...
Istället är polisen det första han tänker på, inte RU eller att hitta rätt sätt att göra saker, ring polisen

RU var så långt man vet nämnt av TH i början på grund av krypto, inte som en möjlig kidnappare eller?
Citera
2020-11-16, 09:02
Medlem
Citat:
Citat:

Fra media:

1. TH og RU samarbeidet
...

Selv om RU kom uanmeldt mange ganger, så er det helt klart at TH tillot RU å snakke med han. TH er ikke en fjott som må åpne kontoret sitt for alle som vil snakke med han. Spesielt ikke om han har snakket med RU om krypto et par ganger og ikke er interessert. Da gir han bare beskjed til skranken at han ikke tar imot besøk. En travel mann som han har hjelp til å avvise de han ikke vil snakke med.

Så de han har snakket med har han godkjent adgangen til.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in