Man stänger ner sin egna produktion av testosteron och riskerar dessutom att den blir permanent nedsatt. Mitt testosteron låg på 16nmol före min första kur och hamnade på 9nmol 4 månader efter avslutad kur med PCT och allt. Efter det bestämde jag mig för att trycka testo under resten av mitt liv och har legat på oavbrutet sedan januari 2017.
Livskvaliteten är grymt mycket bättre med höga testosteronnivåer, så ångrar ingenting. Men jag avråder dig från att börja om du inte är villig att trycka testo under resten av livet. Att gå runt med lågt testo är inte särskilt roligt och man blir dessutom sentimental som en kärring av det. Oavsett vad du gör måste du kolla upp ditt testovärde innan kur, för att veta hur du återhämtar dig sen.
Visst finns det biverkningar, men det är mycket överdrifter och de biverkningar som faktiskt är allvarliga nämns ofta inte, t.ex. nedsatt fertilitet, höga blodvärden och nedsatt testoproduktion som jag redan nämnde. Var själv orolig för min fertilitet, men lyckades skapa en vacker dotter i år, så för min del gick det bra i alla fall

.