2020-11-15, 17:15
Medlem
Läste om det här fallet idag och det är bara så sorgligt allting, två helt vanliga svenssons som blir mördade och det ger gärningsmannen 200000kr på kontot.

Att gärningsmännen dessutom är så korkade att de sätter in pengarna på sitt eget konto får Sverige att kännas som Brasilien 2.0.
Citera
2020-11-15, 17:24
Medlem
Vet inte om jag tycker att livstid avtjänat i svenskt fängelse räcker i sådana här fall. Plågsam död eller ett plågat leverne resten av livet känns mer lämpligt. Jag tycker även att föräldrarna till dessa avskrap till avkommor bör straffas på något sätt. Det är ju dom asen som avlat fram skiten och direkt eller indirekt haft ansvaret för vad deras äckliga ungar formas till för människor. Förmodligen handlar det om personer som världen mer än väl skulle klara sig utan
Citera
2020-11-15, 17:34
Medlem
Ducadreams avatar
Riktigt hemskt fall. Jag undrar hur de fick nys om deras förmögenhet från det sålda gården?
Citera
2020-11-15, 18:08
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Riktigt hemskt fall. Jag undrar hur de fick nys om deras förmögenhet från det sålda gården?

Läs FUP eller några sidor i tråden nästa gång...

En av gärningsmännens mamma och styvfar hyrde ett litet hus av BO på deras mark (som BO sålde), GM föräldrar blev ombedda att flytta ut i samband med försäljningen/när BO skulle flytta ut...
Citera
2020-11-15, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain

En av gärningsmännens mamma och styvfar hyrde ett litet hus av BO på deras mark (som BO sålde), GM föräldrar blev ombedda att flytta ut i samband med försäljningen/när BO skulle flytta ut...
Gärningsmännens föräldrar har aldrig hyrt av BO. Det var bekanta till den ena gärningsmannens föräldrar som hyrde och fick flytta ut.
Citera
2020-11-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tjejen borde väl undra vart alla pengar kom ifrån.
Tydligen nån eskort-tjej som bodde i Barca och som han slagit i att dom skulle köpa hus i Spanien för en 4-5mille, då undrar hon nog inte så mkt över några shoppingrundor för några 10k.
Citera
2020-11-15, 18:41
Medlem
paras0nics avatar
Någon som lyckats få ner filen på datorn ikväll? Min anslutning verkar avbrytas. Tråkigt, verkar som en intressant FUP.
Citera
2020-11-15, 18:43
Medlem
notknapparens avatar
Trodde att det bara var i USA som man jobbade så här:

AB:
[...]
"Efter någon minut är de tillbaka till bilen. (28-åringen) slänger sin cigarettfimp på marken framför bilen, fimpen glöder. De kliver in i bilen och kör iväg, säger en spanare.

– Fimpen som fortfarande glöder, släcks och plockas upp med gummihandske och läggs i en frimärkspåse och försluts. Inga andra fimpar låg i närheten av bilen.
"[...]

Och när man läse hans förklaring varför han bränner upp pengarna efter rånmorden fattar jag inte varför de ens mördar paret.

"I polisförhör förklarar 28-åringen resan till Barcelona och spenderandet av rånbytet med att det var ”kört”.

– Jag känner väl att de pengarna som vi har från just den här grejen, jag känner ju att det här är kört liksom, jag kommer inte ha något liv efter det här i alla fall så jag passar ju på att leva livet där i fyra eller fem dagar i Barcelona. Det enda jag tänker framför mig är att jag kommer bli inplockad för det här, och sen kommer det bli en jävla massa år liksom i och med att slutresultatet blev som det blev. Så jag är i Barcelona där och ja, handlar och festar ja, lever sådär.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/All4Aj/reste-ivag-efter-ranmorden--for-att-lyxshoppa-med-offrens-pengar

Var det besvikelse för att bytet blev så litet? Förbannad? Allt bara gick överstyr?

För visst, ett rån hos någon som kanske kan identifiera dig, det är också högt straff på det antar jag och fr a blir ditt liv förstört så fort du blir fängelsekund.

Men var finns logiken, att mörda paret och sedan sätta in pengarna på eget konto för att bränna några hundra tusen på kläder och tjej som du ändå aldrig kommer att få glädjas åt?

Morden blir obegripliga i det sammanhanget.
Eller finns det en del av lustmord i det här fallet?

En hjärna som inte kan kontrollera sig själv? Helt impulsstyrd?
Citera
2020-11-15, 18:51
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:

Och du bör läsa på innan du ger mig felaktig information.

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Gärningsmännens föräldrar har aldrig hyrt av BO. Det var bekanta till den ena gärningsmannens föräldrar som hyrde och fick flytta ut.

Tack, 2britter.
Citera
2020-11-15, 19:28
Medlem
meas19s avatar
Peronligt samtal till banken för att få ut pengarna och tar ca 6 dagar att få dom utbetalade, samt att 5millar var i en fond.
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vilka pundarhjärnor som sätter över pengarna till sitt eget konto.
Tror dom polisen inte skulle kolla upp det?
Idioter.
Sen åka till Barca med tjejen å köpa en massa märkes prylar.
Alla inköpen ska givetvis beslagtas, såklart.

Om nu paret hade flera miljoner, vad gjorde att dom inte kom över rubbet? Dom hade ju tillgång till deras bankkonton.
Citera
2020-11-15, 19:51
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:

Precis som någon skrev så är det en bekant till Öhman(en av gärningsmännen) som ska ha berättat för Öhman att han hade betalat pengar i kontant till Lars för hyran på huset som låg på Lars och Suzannes gård.

Denna bekanta ska ha känt Öhman sedan barnsben och varit hans styrketränare i tonåren.

Ge inte ut felaktig information nästa gång, tack.
Citera
2020-11-15, 19:59
Medlem
Vill minnas att CÖ snackade om att dom hade pistoler med,Medan V sa att dom varken hade pistoler eller knivar med, kniven hittades väl i köket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in