Trodde att det bara var i USA som man jobbade så här:
AB:
[...]
"
Efter någon minut är de tillbaka till bilen. (28-åringen) slänger sin cigarettfimp på marken framför bilen, fimpen glöder. De kliver in i bilen och kör iväg, säger en spanare.
– Fimpen som fortfarande glöder, släcks och plockas upp med gummihandske och läggs i en frimärkspåse och försluts. Inga andra fimpar låg i närheten av bilen."[...]
Och när man läse hans förklaring varför han bränner upp pengarna efter rånmorden fattar jag inte varför de ens mördar paret.
"
I polisförhör förklarar 28-åringen resan till Barcelona och spenderandet av rånbytet med att det var ”kört”.
– Jag känner väl att de pengarna som vi har från just den här grejen, jag känner ju att det här är kört liksom, jag kommer inte ha något liv efter det här i alla fall så jag passar ju på att leva livet där i fyra eller fem dagar i Barcelona. Det enda jag tänker framför mig är att jag kommer bli inplockad för det här, och sen kommer det bli en jävla massa år liksom i och med att slutresultatet blev som det blev. Så jag är i Barcelona där och ja, handlar och festar ja, lever sådär."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/All4Aj/reste-ivag-efter-ranmorden--for-att-lyxshoppa-med-offrens-pengar
Var det besvikelse för att bytet blev så litet? Förbannad? Allt bara gick överstyr?
För visst, ett rån hos någon som kanske kan identifiera dig, det är också högt straff på det antar jag och fr a blir ditt liv förstört så fort du blir fängelsekund.
Men var finns logiken, att mörda paret och sedan sätta in pengarna på eget konto för att bränna några hundra tusen på kläder och tjej som du ändå aldrig kommer att få glädjas åt?
Morden blir obegripliga i det sammanhanget.
Eller finns det en del av lustmord i det här fallet?
En hjärna som inte kan kontrollera sig själv? Helt impulsstyrd?