Citat:
Ursprungligen postat av
shakta
Förmodligen för att man bara förhalar Bidén certifiering med sina lawsuits skulle jag gissa på. Det riktiga kommer väl senare med Sidney och Rudy i täten. Blir Bidén certifierad så får han insikt i Trumps administration på djupare nivå, och det sista man vill ha är väl den man misstänker för fusk skall kunna se vad man har mot honom så han inte kan förbereda sig.
Ingen dum teori. Rudy vet jag dock inte om jag sätter någon större tilltro till. Han fyller väl en funktion i nuläget. Kan ha åtagit sig mindre case för att hjälpa till och förhala, precis som du skriver. Bra PR för honom. En stund extra i rampljuset. Men det som komma skall är nog av en helt annan magnitud än det vi sett än så länge.
Trump skrev väl att det kommer mer "nästa vecka"? Sedan dess har alltför många hunnit förlöjliga både honom och det faktum att inget hittills lett till något som skakar om spelplanen och vänder krigslyckan; fördel Trump. Ungefär som Ardenneroffensiven -44/-45 för Hitler, om den hade lyckats.
Det enda som är störande i nuläget är att Trump inte tycks vilja sitta still i båten. Han retweetar på löpande band — allt som är på tapeten för ögonblicket, och tycks sätta sitt hopp till än det ena, än det andra. Borde inte presidenten
om någon veta mer än så, om det faktiskt håller på och rör sig i underjorden? Förhoppningsvis
gör han det.