2020-11-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Tolkar jag dig rätt?
Du tycker domstolen skall döma till Trumps fördel även om det saknas bevis? Baserat på mängden av anmälningar utan bevis?
Jag hoppas att jag tolkar dig fel?!

Små som stora. Mängden i slutänden är viktig så att det blir så utbrett som möjligt så att man inte kan legitimera det till slut.
2020-11-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Att Trump skulle vunnit Kalifornien låter väl lite otroligt?
https://www.frontpagemag.com/fpm/2019/08/more-10-million-illegals-california-alone-lloyd-billingsley/
2020-11-15, 18:51
Medlem
HipToBeSquares avatar
Ok, vi forsätter med New Mexico.

Om vi tar hela New Mexiko, totalt antal röster.
2016: 798 318
2020: 925 773

Ökning av totalt antal röster är högt men i storleksordning som t.ex. Kalifornien. De 10 sista åren har New Mexico en starkt avtagande befolkningsökning, knappt någon ökning alls.

Tar vi lite stickprov längs gränsen till Arizona.
Grant:
2016: 12 811
2020: 14 525

Hidalgo:
2016: 1 872
2020: 1 987

McKinley:
2016: 21 703
2020: 26 548

Cibola:
2016: 8 063
2020: 8 945

San Juan:
2016: 46 110
2020: 52 490

Den enda som står ut är McKinley som ligger mycket över genomsnittet i ökning, 22%. I nästan alla distrikt gör faktiskt Trump bra i från sig, han ligger kvar eller ökar i nästan alla distrikt rent procentuellt.

Det folkrikaste distriktet som är ett starkt demokratiskt fäste, ökade antal röster precis som delstatsgenomsnittet.

Bernalillo:
2016: 274 662
2020: 316 978

I det stora hela ser vi inte samma ökning av röstdeltagande i New Mexico som i Arizona. Ökningen i New Mexico är hälften så stor som i Arizona. Vad är skillnaden? Precis som Arizona ligger New Mexico vid mexikanska gränsen och borde ha massa nya mexare som röstar på Biden men vi ser inte samma sak där som i Arizona.
2020-11-15, 18:53
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Hittills har det ju inte visats behövas eftersom Trump fortfarande inte kommit med några bevis som påverkar valresultatet. Så innan dess behöver ju inte demokraterna göra så mycket.

Förmodligen för att man bara förhalar Bidén's certifiering med sina lawsuits skulle jag gissa på. Det riktiga kommer väl senare med Sidney och Rudy i täten. Blir Bidén certifierad så får han insikt i Trumps administration på djupare nivå, och det sista man vill ha är väl den man misstänker för fusk skall kunna se vad man har mot honom så han inte kan förbereda sig.

EDIT : Läste helt fel. Strunt samma. Färdigskrivet för idag .
Senast redigerad av shakta 2020-11-15 kl. 19:00.
2020-11-15, 18:56
Medlem
groovesnuss avatar
I samtliga fall av valfusk man sett i världen, är det den sittande regeringen som fuskat för att inte tappa makten.

En sittande regering har ju hela statsapparaten till sitt förfogande vilket är en förutsättning för att genomföra ett sån stor sak.

Har ni funderat på det?
2020-11-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Vad som bubblar under ytan kan vi bara spekulera i. Vissa har presenterat bevis, sen om man tror på det eller inte är upp till var och en. Men det finns saker på ytan som jag tycker verkar intressant, sen om det har en "logiskt?" förklaring eller inte vet vi inte då ingen egentligen har en susning om hur de olika system fungerar. Men vissa vittnesmål vittnar om beteenden som inte ska finnas i en riktigt Demokrati och det är ett tecken på fuffens.

Angående Hillary, svårt att säga då hon är rutten som person. Hon kallade till och med en kvinnlig demokrat som ställde upp i primärvalen för "russian asset" för att hon var populär.

Varför Trump väntade till efter valet kan mycket väl vara att han inte hade räknat med att fusk med rösträkningen skulle vara så omfattande. Eller så är han bara iskall och vill snärja så många han kan.
Vi kommer nog inte längre än så här, jag tycker det scenariot låter väldigt osannolikt och än så länge finns det inte särskilt mycket som talar för det - i mina ögon men jag tror att vi är lite väl olika på det som kommit fram hittills. Om trumps plan går i verket och alla dessa konspiratörer fängslas strax innan trump svärs in för andra gången i januari lovar jag att skämmas lite!
2020-11-15, 19:00
Medlem
Så här såg det ut 1964 när Lyndon B Johnsson omvaldes. Nästa bara blått..MEN sin vana trogen var Arizona blått. Att Biden skulle få 1,67 miljoner och den största röstantalet i Arizonas historia..i ett solklart republikanskt fäste..säger hur mycket valfusk det varit i Arizona i år.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Presidentvalet_i_USA_1964
2020-11-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
I samtliga fall av valfusk man sett i världen, är det den sittande regeringen som fuskat för att inte tappa makten.

En sittande regering har ju hela statsapparaten till sitt förfogande vilket är en förutsättning för att genomföra ett sån stor sak.

Har ni funderat på det?

Fast att hacka röstmaskiner skall inte vara så svårt.
2020-11-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Nja, att gå in i en mjukvara, Dominion, krävs en del tid för att få ihop allt valfusk idé stora städerna i swingstaterna.
Just det - på temat Dominion - nu räknas ju Georgias röster om för hand - om det då visar sig stämma (relativt, alltid några röster hit eller dit ju) med siffrorna i dominion - kan vi släppa att det var fusk med mjukvaran då?
2020-11-15, 19:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Förmodligen för att man bara förhalar Bidén certifiering med sina lawsuits skulle jag gissa på. Det riktiga kommer väl senare med Sidney och Rudy i täten. Blir Bidén certifierad så får han insikt i Trumps administration på djupare nivå, och det sista man vill ha är väl den man misstänker för fusk skall kunna se vad man har mot honom så han inte kan förbereda sig.
Ingen dum teori. Rudy vet jag dock inte om jag sätter någon större tilltro till. Han fyller väl en funktion i nuläget. Kan ha åtagit sig mindre case för att hjälpa till och förhala, precis som du skriver. Bra PR för honom. En stund extra i rampljuset. Men det som komma skall är nog av en helt annan magnitud än det vi sett än så länge.

Trump skrev väl att det kommer mer "nästa vecka"? Sedan dess har alltför många hunnit förlöjliga både honom och det faktum att inget hittills lett till något som skakar om spelplanen och vänder krigslyckan; fördel Trump. Ungefär som Ardenneroffensiven -44/-45 för Hitler, om den hade lyckats.
Det enda som är störande i nuläget är att Trump inte tycks vilja sitta still i båten. Han retweetar på löpande band — allt som är på tapeten för ögonblicket, och tycks sätta sitt hopp till än det ena, än det andra. Borde inte presidenten om någon veta mer än så, om det faktiskt håller på och rör sig i underjorden? Förhoppningsvis gör han det.
2020-11-15, 19:03
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Fast att hacka röstmaskiner skall inte vara så svårt.
Men det pratas ju om en massa aktioner här. Tusentals korrupta valarbetare, döda som röstat, postsäckar som försvinner, etc etc.

En stor operation
2020-11-15, 19:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus

Har ni funderat på det?

Du menar att Trump planerar allt eller har makten att fuska?
Nja, tror inte Trump kommer få den möjligheten. Annars har han redan vunnit.

Nu återstår det vad domstolarna ska besluta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in