2020-11-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Antagligen för att det är lite mer komplicerat än så. Det är inte så att du knackar på en dörr griper EN person och sen är det över. Träsket är nog rätt omfattande och djupt rotat även inom CIA och FBI. Kanske är svårt att veta vem som är korrupt och inte och det sträcker sig hela vägen in till Republikanerna också. Om du drar mer dig ett par hos Demokraterna är risken stor att du även tar med dig några Republikaner vilket Trump säkert inte skulle ha någonting emot, men förmodligen är det mycket som spelar roll inom politiken i USA så det är inte bara att göra. Man måste även tänka på befolkningen och hålla upp sin fasad att allt är bra så inte folket börjar misstro (vilket vi uppenbart hamnat i nu) då Demokraterna antagligen gick över gränsen.

USA:s politik består egentligen av vad du kan göra, och vad du inte kan göra samt vem du känner, inte vem du är. Hela den djungeln av domare, jurister och gud vet vad.

Så är det nog liite trassligt då någon har blivit tillsatt av någon som fått en tjänst utav någon som känner en annan någon som råkar vara bästa vän med någon och denne har lite snaskiga detaljer om den förste. Där har du problemet i ett virrvarv bland lobbyister, mutor, rökta räkor, Clintons m.fl. Vad händer i leden när en person som inte är med i spelet får yttersta makten ? *host Trump*

EDIT : Du kan ge dig fasiken på att Trump vet nog vilka de flesta är som är korrupta, men han kan inte göra någonting eller outa dem direkt aggressivt för då är risken stor att hela USA:s konstitution brakar sönder och samman, eller att vissa personer är skyddade genom någon klurig lag m.m.
Tack för utförligt svar även om jag inte håller med om teorin!

Ja, alltså, om det är så omfattande som du säger, vi pratar tiotusentals människor inom allt från högsta ledningen av republikanerna till fotfolk i vallokalerna - då är det ju inte läge att hålla på något längre? vi borde se en massiv rättsinsats och inte som nu en hög med sporadiska som - från utsidan - upplevs hafsiga, som jag återigen måste säga hade varit mycket lättare att driva ur positionen som sittande president och inte som nu när han i mångas ögon ses som blott en dålig förlorare. Att han behövde vänta till efter valet håller ju inte heller - man låter inte terrorister genomföra sprängattentatet utan man sätter dit dom när de köper sprängdegenoch här ska åtminstone ett par tusen pers köpt sprängdeg senaste fyra åren. Jag undrar om ni köpt det här upplägget om det var Hillary som precis förlorat?
2020-11-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Att skaffa fram bevis är inget man alltid gör på 12 dagar. Det tar tid att sy ihop det.

Datum att hålla reda på: 8 december, 6 januari och 20 januari.
Trump har ju hävdat valfusk i fyra år (2016 med Ted Cruz när han vann Iowa, hösten med Hillary, 2018 med demokraterna) så han har haft fyra år på sig att samla bevis?
2020-11-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Ush, jag fick just upp en x-rated film i huvudet

Ja, två riktigt duktiga personer. Frågan är, när det väl kommer till rätten, undra vilka som kommer representera Demokraterna, någon eller några måste ju försöka slå hål i bevisen.
Hittills har det ju inte visats behövas eftersom Trump fortfarande inte kommit med några bevis som påverkar valresultatet. Så innan dess behöver ju inte demokraterna göra så mycket.
2020-11-15, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Ser fram emot emot bevisen som dom har. Kommer bli hus i helvete om det finns klara bevis som hon påstår.

Maria bartiromo intervjuar Sidney powell
https://youtu.be/CJjCHMZDS30

Oj, oj, oj!!! Ännu mer, och nu miljoner det handlar om!
2020-11-15, 18:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om man slänger ut bevis så är det i högsta grad oseriöst. En person går inte till polisen om man inte tror att man har något som är intressant. Det handlar väl bara om att det är muntliga vittnesmål. Kan de inte styrkas med DNA-bevisning så kommer dessa domare att avfärda allt. Men det är ju just så det är. Det är svårt att få fram fysiska bevis och även om någon har filmat fusk så kan domaren säga att det bara var någon som gjorde fel eller att det bara var någon enstaka röst.
Det är därför just mängden är avgörande. Finns det hundratusen vittnesmål om fusk så får det tillsammans en stor tyngd även om enskilda fall inte går att bevisa.
Tolkar jag dig rätt?
Du tycker domstolen skall döma till Trumps fördel även om det saknas bevis? Baserat på mängden av anmälningar utan bevis?
Jag hoppas att jag tolkar dig fel?!
2020-11-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Oj, oj, oj!!! Ännu mer, och nu miljoner det handlar om!
Blir kul för den stackare som måste sitta och sortera ut de uppenbart oseriösa vittnesmålen från den mängden...
2020-11-15, 18:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han kommer inte att göra det moraliska valet. Han kommer att ställas inför ultimatum.

Kan skulle lätt kunna erkänna att USA är en diktatur om han får chansen.
2020-11-15, 18:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Trump Attorney Rudy Giuliani Says Election will Be Overturned: "We Have Proof I Can't Disclose Yet"

https://m.youtube.com/watch?v=zA6djc5g2aU

Senile gamle Rudy kan man inte ta seriöst längre.
Varför?

1. Kan går till FoxNew
2. Han säger att han kan...bevisa...Alltså kan bevisa. Inte har bevis.
3. Han pratar om Venezuela....att USA skulle vara som Venezuela.

Bara detta säger bara att allt är BS!
2020-11-15, 18:36
Avstängd
Smaka-migs avatar
Mycket hat emellan Demokrater och Republikaner. Undrar vem som tjänar på det? Jo, dom rika. Då det är så extremt polariserat så får man ingenting gjort, utan alla bara bråkar med varandra. Allt är i status quo. Och så vill eliten ha.
2020-11-15, 18:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Mycket hat emellan Demokrater och Republikaner. Undrar vem som tjänar på det? Jo, dom rika. Då det är så extremt polariserat så får man ingenting gjort, utan alla bara bråkar med varandra. Allt är i status quo. Och så vill eliten ha.

Nej. Inte dom rika.
Dom som tjänar på det är media och radikaler. Främst radikaler. Dvs dom som vill låsa in folk grundat på fel åsikt.
2020-11-15, 18:45
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Tack för utförligt svar även om jag inte håller med om teorin!

Ja, alltså, om det är så omfattande som du säger, vi pratar tiotusentals människor inom allt från högsta ledningen av republikanerna till fotfolk i vallokalerna - då är det ju inte läge att hålla på något längre? vi borde se en massiv rättsinsats och inte som nu en hög med sporadiska som - från utsidan - upplevs hafsiga, som jag återigen måste säga hade varit mycket lättare att driva ur positionen som sittande president och inte som nu när han i mångas ögon ses som blott en dålig förlorare. Att han behövde vänta till efter valet håller ju inte heller - man låter inte terrorister genomföra sprängattentatet utan man sätter dit dom när de köper sprängdegenoch här ska åtminstone ett par tusen pers köpt sprängdeg senaste fyra åren. Jag undrar om ni köpt det här upplägget om det var Hillary som precis förlorat?

Vad som bubblar under ytan kan vi bara spekulera i. Vissa har presenterat bevis, sen om man tror på det eller inte är upp till var och en. Men det finns saker på ytan som jag tycker verkar intressant, sen om det har en "logiskt?" förklaring eller inte vet vi inte då ingen egentligen har en susning om hur de olika system fungerar. Men vissa vittnesmål vittnar om beteenden som inte ska finnas i en riktigt Demokrati och det är ett tecken på fuffens.

Angående Hillary, svårt att säga då hon är rutten som person. Hon kallade till och med en kvinnlig demokrat som ställde upp i primärvalen för "russian asset" för att hon var populär.

Varför Trump väntade till efter valet kan mycket väl vara att han inte hade räknat med att fusk med rösträkningen skulle vara så omfattande. Eller så är han bara iskall och vill snärja så många han kan.
2020-11-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Trump har ju hävdat valfusk i fyra år (2016 med Ted Cruz när han vann Iowa, hösten med Hillary, 2018 med demokraterna) så han har haft fyra år på sig att samla bevis?

Nja, att gå in i en mjukvara, Dominion, krävs en del tid för att få ihop allt valfusk idé stora städerna i swingstaterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in