2020-05-25, 21:55
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskissen
Känner igen mig precis på pricken. Hur upplever du din hud om morgonen? Min är ganska ok om morgonen för att senare bli ett oljehav av rang.

Min är rätt ok på morgonen också, men det beror på att oljan från natten är i örngottet. Tror det tillverkas lika mycket dygnet runt.
Citera
2020-05-25, 22:15
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Min är rätt ok på morgonen också, men det beror på att oljan från natten är i örngottet. Tror det tillverkas lika mycket dygnet runt.

Du har säkert hur rätt som helst här. Det ska bli ett intressant samtal med läkaren på onsdag ivf. Vill verkligen ha det starkaste utskrivet. Man kan ju tycka att man själv borde bestämma när man nått 30+. Var i sverige har du haft din kontakt med vården?
Citera
2020-05-25, 22:31
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Du har säkert hur rätt som helst här. Det ska bli ett intressant samtal med läkaren på onsdag ivf. Vill verkligen ha det starkaste utskrivet. Man kan ju tycka att man själv borde bestämma när man nått 30+. Var i sverige har du haft din kontakt med vården?

Senast var det en privatläkare på Inskinity i Göteborg. Orkade inte vänta i månader på en tid hos vanliga sjukvården.

Problemet med den oljiga hyn är att även om man får Isotretinoin utskrivet så är det bara en kur på ett antal veckor. Det är mycket effektivt mot acne, men när du slutar käka den så går hyn tillbaka till gamla oljetillverkningen igen. Läkaren sa att det tyvärr inte finns något att göra åt den extrema talgproduktionen i längden, man får leva med den.

Bättre att "bara" ha oljig hy än massa acne i alla fall.
Citera
2020-05-27, 21:58
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Senast var det en privatläkare på Inskinity i Göteborg. Orkade inte vänta i månader på en tid hos vanliga sjukvården.

Problemet med den oljiga hyn är att även om man får Isotretinoin utskrivet så är det bara en kur på ett antal veckor. Det är mycket effektivt mot acne, men när du slutar käka den så går hyn tillbaka till gamla oljetillverkningen igen. Läkaren sa att det tyvärr inte finns något att göra åt den extrema talgproduktionen i längden, man får leva med den.

Bättre att "bara" ha oljig hy än massa acne i alla fall.

Nu är besöket avklarat. Jag fick "Lymecycline Actavis" i kapsel och "Epiduo" i gel utskrivet. Har du haft dessa? Hur är dina erfarenheter isf?
Citera
2020-05-27, 23:09
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Nu är besöket avklarat. Jag fick "Lymecycline Actavis" i kapsel och "Epiduo" i gel utskrivet. Har du haft dessa? Hur är dina erfarenheter isf?

Lymecycline Actavis har jag aldrig provat, Epiduo använder jag sedan en vecka tillbaka så det är för tidigt att utvärdera. Använde Acnatac i 12 veckor innan Epiduo som funkade bra, men den får inte användas längre än så då det är antibiotika.

Inget av det hjälper mot den hysteriska oljeproduktionen dock. Man får väl gå runt och glänsa.
Senast redigerad av rallykalle 2020-05-27 kl. 23:12.
Citera
2020-11-15, 15:52
Medlem
zebra121s avatar
Hur går det för dig TS?
Aknen?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto