2020-11-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Domare dömer aldrig efter partiboken, de är i första hand jurister och dömer därför efter lagboken och ingenting annat. Däremot kan det naturligtvis i frågor mer av policykaraktär innebära att man "tolkar" lagen utifrån sin egen övertygelse, exempelvis som i abortfrågan. Detta gäller både domare på lokal delstatsnivå och Federala domare så som dom i Supreme Court. De som tror att Partifärgen i Högsta Domstolen slutligen skall rädda detta val för Trump, kommer att bli väldigt besvikna.
Precis som du skriver så kan lagar tolkas på olika sätt. Dessutom så kan den ena lagen ställas mot den andra i väldigt många fall vilket i slutänden leder till att det nästan alltid slutar med att åsikter och intressen avgör. Men jag håller helt med om att det är klart troligast att sc kommer att godkänna valresultatet.
2020-11-15, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Man hittade inget omfattande valfusk 2016 och det är ju ytterligare ett tecken på att det är svårt för inte säga omöjligt att utföra. Dessutom är nog inte partierna så överdrivet förtjusta i att vinna på det sättet, för om det upptäcks, vilket det troligtvis gör, så skulle det skada det egna partiet oerhört mycket.

Så jag tror att vi kan vara helt lugna, valsystemet har brister, det är nog alla överens om, men fusk är inget stort problem.
100 000 tals röster har switchat över från Trump till Biden och det är fullt normalt? Jaa, det säger ju en hel del om hur manipulerade ni är. Tro det eller ej, men en utredning kommer visa på detta på mycket kortare tid än 3,5 år.
2020-11-15, 10:27
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Här finns executive-ordern; den är jobbig att läsa, men gäller det här så blir det åka av.

ABC News har skrivit lite om saken.

Citat:
Director of National Intelligence Dan Coats said that after the intelligence community has found interference, there will be a 45-day period during which it will make an assessment and turn its findings over to the Department of Homeland Security and the Department of Justice. If they agree there was interference, then sanctions will be imposed.

Coats said the Trump administration wants to prevent, report and have a full assessment after the election "to ensure the American people exactly what may have happened or may not have happened, and if we see something then there's going to be an automatic response."
https://abcnews.go.com/Politics/trump-signs-order-impose-sanctions-election-interference/story?id=57770888
2020-11-15, 11:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
ABC News har skrivit lite om saken.

https://abcnews.go.com/Politics/trump-signs-order-impose-sanctions-election-interference/story?id=57770888
ÄNTLIGEN skriver en källa som vanligt folk accepterar om saken! Jävligt spännande.

Nationellt nödläge, ett ogiltigförklarande av valet som helhet etc. har varit uppe i tråden.

Edit: Artikel från 2018, dock.
2020-11-15, 11:03
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
ÄNTLIGEN skriver en källa som vanligt folk accepterar om saken! Jävligt spännande.

Nationellt nödläge, ett ogiltigförklarande av valet som helhet etc. har varit uppe i tråden.

Artikeln är ju ifrån 2018 så jag vet inte om det tillför så mycket idag mer än att den är länkbar.

Edit. Såg din edit
2020-11-15, 11:05
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Alla borde ranka Gatewaypundit högre än te.x NYT och annan msm i denna fråga. NYT och annan MSM har ju redan visat sig extremt jäviga i denna fråga när dom gjorde allt för att tysta ner den officiella rapporten om hur demokraterna köpte bevisning som sen pushades av FBI trots att man visste att den inte var tillförlitlig samt ändrade i information själva för att lyckas lura FISA processen.

Folk som följer denna msm tänker ofta fortfarande att FBI friades från wrongdoing medans Trump inte friades men i själva verket är det tvärtom iaf det man hittar i FISA rapporten dvs den officiella rapporten på ämnet.

Gatewaypundit? Ja dom var väl på detta narrativ 2-3 år före MSM.

Man raitar efter eget huvud och inte efter vad okända skriver på nätet så blir det nog bäst. Jag är rätt klar med att massmedia inte skriver sanningen så du behöver inte ta upp den värsta i klassen New York Times
2020-11-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Man raitar efter eget huvud och inte efter vad okända skriver på nätet så blir det nog bäst. Jag är rätt klar med att massmedia inte skriver sanningen så du behöver inte ta upp den värsta i klassen New York Times
Raitar man efter vad man själv tycker och tänker? Oj så chockerande tack för info. Men jag hade faktiskt ingen aning att folk online inte kan vara med och påverka och få folk att upptäcka ny information det var nytt för mig. Argumenterar du för att hela forumet ska stänga då folk kan sköta det som görs här i sitt eget huvud eller vad försöker du säga?
2020-11-15, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Intressant fråga. Såg att Smartmatic jobbar med Estland kring internetröstning. Intressant väg, ta ett litet land bygga upp funktion och sen sälja detta till större länder där högstbjudande får köpa utrustningen och valutgången.

SMARTMATIC
https://en.wikipedia.org/wiki/Smartmatic

Intressant CEO
https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Malloch_Brown,_Baron_Malloch-Brown

AUDIT GEORGIA
Om det inte finns något att dölja i exempelvis Georgia, varför tillåter man inte en "signature verification" ? Tror någon i sin vildaste fantasi att samma typ av räkning som utfördes i valet kommer att accepteras av dom som röstat i Georgia eller USA som helhet ? Detta är helt omöjligt att sopa under mattan nu. Intressant att Lin Wood nu går hårt åt Guvernör Kemp i Georgia i var och varannan tweet och tom föreslår hur Kemp kan kliva ned från sin post och överlämna makten till nån som inte samarbetat med Kina och tillåtit fusk och på så sätt lindra sina brott. Notera Kemp är Republikan. https://twitter.com/LLinWood/status/1327700390087962627
Ja CEOn Mallock Brown är god vän med George Soros. Han är klart vänster-globalist. Den typen som kan gå över lik för den goda saken, samtidigt som man själv tjänar en rejäl hacka och får lite PK-poäng.
2020-11-15, 11:14
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Edit: Artikel från 2018, dock.

Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Artikeln är ju ifrån 2018 så jag vet inte om det tillför så mycket idag mer än att den är länkbar.

Edit. Såg din edit

Även en gammal artikel kan sammanfatta vad en order handlar om.

Section 2 är väl riktad åt Soros och liknande

(i) to have directly or indirectly engaged in, sponsored, concealed, or otherwise been complicit in foreign interference in a United States election;
Senast redigerad av Sculley 2020-11-15 kl. 11:16.
2020-11-15, 11:15
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=SEkj6PA9wTg

Många experter tror att Trump kan vinna i rätten. Detta är inte över.
2020-11-15, 11:15
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Raitar man efter vad man själv tycker och tänker? Oj så chockerande tack för info. Men jag hade faktiskt ingen aning att folk online inte kan vara med och påverka och få folk att upptäcka ny information det var nytt för mig. Argumenterar du för att hela forumet ska stänga då folk kan sköta det som görs här i sitt eget huvud eller vad försöker du säga?

Du verkar vara en riktig stjärna du. Ta du hand om dig så jag tar jag hand om mig. Inte sugen på några cirkeldiskutioner. Fantisera ihop vilken historia du vill om mig. Det är helt ok
2020-11-15, 11:17
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Även en gammal artikel kan sammanfatta vad en order handlar om.

Ja det är klart. Menade mer att hade den varit aktuell så hade den ju lättare spridits i det rätt ensidiga mediaklimatet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in