2020-11-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Daniel
Vad beror det på om man inte kan spela upp en film i VOD. Får på min FZ8 meddelandet. Fel. Det går inte att spela upp videon, försök senare. Testar jag via appar på tv så står det först. You är watching ........ Sedan blir det Unable to Play....

Förmodligen problem att spela upp materialet aka filmen/serien funkar inte.
2020-11-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kan ju vara fel på just den filmen.

Eller har du samma problem på alla filmer i VOD?

Hej. Tack för svaret. Nej. Jag kan se de flesta filmer och serier. Men en del av dom går inte. I detta fallet försöker vi se Quantum of solace, men den går inte i varken FZ8 eller app. Säkert som du säger fel på filen. Synd bara på en såpass ny film.
2020-11-15, 00:04
Medlem
Citat:
Hej. Tack för svaret. Nej. Jag kan se de flesta filmer och serier. Men en del av dom går inte. I detta fallet försöker vi se Quantum of solace, men den går inte i varken FZ8 eller app. Säkert som du säger fel på filen. Synd bara på en såpass ny film.

Meddela din säljare att den inte funkar. Då kan dom ju fixa det.
2020-11-15, 00:36
Medlem
Citat:

Det sånt som sker lite då och då, nästan aldrig som jag märkt själv. Vi har nog alla som laddat ner varit med om filer som blir korrupta osv. Din säljare ska kunna medela leverantören om det så ordnar dem det precis som Instagam berätta.
2020-11-15, 04:02
Medlem
Ledsen för kanske dum fråga men tror att det hade tagit ett tag att hitta ett svar i de senaste sidorna..

Behöver en billig box för endast full-hd tv och är fett lost, vart borde man börja titta? Får googla leverantörer med 😅
2020-11-15, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomN
Ledsen för kanske dum fråga men tror att det hade tagit ett tag att hitta ett svar i de senaste sidorna..

Behöver en billig box för endast full-hd tv och är fett lost, vart borde man börja titta? Får googla leverantörer med 😅

Hur mycket vill du lägga på en box?

Lättare att ge dig något vettigt förslag när man vet din gräns.
2020-11-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Hur mycket vill du lägga på en box?

Lättare att ge dig något vettigt förslag när man vet din gräns.

Tja, 4K boxarna som rekommenderas här ser ut att ligga på 1700 så tänkte 1000? Eller kanske en bättre idé att köra på dessa boxar så är man framtidssäker till när man väl hoppar till 4K? Tack för hjälpen
2020-11-15, 13:57
Medlem
Citat:
Tja, 4K boxarna som rekommenderas här ser ut att ligga på 1700 så tänkte 1000? Eller kanske en bättre idé att köra på dessa boxar så är man framtidssäker till när man väl hoppar till 4K? Tack för hjälpen

Vad har du för tv idag?

Det har börjat komma en del 4k material men 1080p dominerar fortfarande, så det är ingen brådska att skaffa sig 4k enheter.
Eftersom du måste ha både 4k enheter samt material för att du ska se det.

Det är bra att vara framtidsäker, nöjer du med 1080p och vill lägga ut mindre pengar på en box så finns det säkert bra boxar för ca 1000kr, t ex Firestick.

Annars är tvip605 och formuler z8 prisvärda boxar
2020-11-15, 16:29
Medlem
Citat:

Går att köpa både Tvip 605 och Formuler Z8 billigare än så och känner du redan att det kanske är bättre idé att vara framtidssäker så hade jag ju inte köpt något billigare först.

Inte enbart 4K som gör de boxarna bättre.

Beror ju på vad du värdesätter.
Smidighet
Stabilitet
Finesser
Funktioner

Köper du en billigare Androidbox så är de flesta nöjda med appen Tivimate.

Är du Apple-nörd så funkar Apple TV 4/4K också bra med appen iPlaytv.

Går ju hitta begagnade till vettigt pris.
2020-11-15, 18:54
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Xiaomi Mi TV stick 398kr. Tivimate osv finns i app-butiken på den så du slippper krångel med det.
2020-11-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Xiaomi Mi TV stick 398kr. Tivimate osv finns i app-butiken på den så du slippper krångel med det.

Många tycker Firestick är skit tyvärr. Det är inte alls så... Suverän billig box, det är allt i en box som behövs för IPTV egentligen.
2020-11-16, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi

Har inte provat xiaomi men om man slipper kranglet over att sido ladda apps och installera en Android emulator pa sin Mac for att köpa deras abonnemang som jag gjorde med firestick sa verkar den vara vard helt klart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in