Citat:
Ursprungligen postat av
Tollarp86
AA har aldrig ställt sig frågande till fyndet av peruk. Om han inte visste att den fanns på hans rum borde han rimligen gjort det med större uttryck. Jag minns inte var/när det togs första gången men han medgav i princip direkt att den fanns där. Han hade köpt den till sin flickvän men lyckats spilla läsk på den, blivit förbannad och tänkt slänga den.
Låt inte fantasierna skena nu på grund av peruken. Att handduken skulle funnits i gympapåsen är extremt långsökt och ingen av de övriga misstänkta är i närheten så intelligenta att de haft möjlighet att tänka ihop något liknande. Däremot är det mer troligt att påsen skulle varit tom på knark om någon av dem gått igenom den. Det var den inte. Tvärtom där var mer än vad AA mindes eller "ville minnas".
Det fetade är ju precis vad jag menar:
Till att börja med trodde AA att det var den peruken han köpte utav Emilia det var talas om.
När han då förstår att polisen talar om en annan peruk, den peruk som AA visste E hadde på sig ved ån, förstår han att denna blivit planterad i hans rum. Han fattar då att detta är ett hot, og självklart
måste han fortsätta hålla på sin första förklaring. Annars fattar ju polisen det också.
F.ö. undrar jag varför just du i dina innlägg är så mån om att
inte kommentera alternativa gärningsmän, förutom några få uttalanden om O/D? Sedan du värkar vara från Tollarp, vet du någonting som vi andra inte vet? Är det så att du tvihåller på AA som GM, för att skydda någon?
Vad tycker du om att en gärningsman borde fått skador på sina händer?