2020-11-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom där inte var några skador på tröjan, kan han inte haft den på sig medan kniven låg i fickan. Kanske hade han tröjan med i gympakassen. MEN kniven kan inte orörd transportera sig från Es kök och hoppa ner i fickan, någon måste ha hållit i den och omsorgsfullt sett till att inte lämna spår. Någon klartänkt minut mitt i förvirringen!? Det förefaller inte vara det enkla svar som eftersträvas.
Om jag inte minns fel så var det inte uteslutet att den kunde passa in.

Som sagt. Jag håller med om att kniv och jacka är luriga + lite till. Jag kollade upp kniven lite snabbt. Infon från rättsmed finns på sid 42 aktbilaga 135
Citera
2020-11-14, 23:38
Medlem
why123s avatar
Det märkliga är att A hade ett blåmärke vid ögat och någon skada vid munnen tror jag. Samt tecken på
hjärnskakning och inte hjärnhinneinflammation som jag skrev av misstag tidigare. Däremot Rommin hade skada på handen som var så pass allvarlig att den blödde. Och kom med en förklaring till varför knogen blödde fast ingen frågat honom.
Sedan snubben som tittade ut genom fönstret sedan Emilia flyttat in och ville ha hennes hjälp med att starta en seconhand-butik, vittnade om hur Rommin med kompis (dock inte A) följde efter Emilia.

Dessutom var det Emilia som ringde och ville att Andreas skulle komma. Alla talar om hur goda vänner Andreas och Emilia var. Sedan att A skulle vara så narkotikapåverkad när han blivit hemkörd av Petra, det stämmer väl inte heller. För ambulanspersonalen upplevde inte honom så påverkad. Det de ville ha reda på var om han utsatt sig för en medveten fara genom att vara runt motorvägen. De ville ha reda på om han var suicidal eller inte. Det var på de grunderna han skulle kunna bli omhändertagen.

Sedan något väldigt intressant är vad den utländske affärsinnehavaren säger samtidigt som han inte vill säga något s.a.s. Det är nog något av det mest intressanta i FUP:et så det får i alla fall jag läsa flera gånger.

Tillägg: Jag hade fel, affärsinnehavaren frågade Rommin vad som hänt och Rommin svarade då på det.
Senast redigerad av why123 2020-11-14 kl. 23:56. Anledning: .
Citera
2020-11-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det märkliga är att A hade ett blåmärke vid ögat och någon skada vid munnen tror jag. Samt tecken på
hjärnskakning och inte hjärnhinneinflammation som jag skrev av misstag tidigare. Däremot Rommin hade skada på handen som var så pass allvarlig att den blödde. Och kom med en förklaring till varför knogen blödde fast ingen frågat honom.
Sedan snubben som tittade ut genom fönstret sedan Emilia flyttat in och ville ha hennes hjälp med att starta en seconhand-butik, vittnade om hur Rommin med kompis (dock inte A) följde efter Emilia.

Dessutom var det Emilia som ringde och ville att Andreas skulle komma. Alla talar om hur goda vänner Andreas och Emilia var. Sedan att A skulle vara så narkotikapåverkad när han blivit hemkörd av Petra, det stämmer väl inte heller. För ambulanspersonalen upplevde inte honom så påverkad. Det de ville ha reda på var om han utsatt sig för en medveten fara genom att vara runt motorvägen. De ville ha reda på om han var suicidal eller inte. Det var på de grunderna han skulle kunna bli omhändertagen.

Sedan något väldigt intressant är vad den utländske affärsinnehavaren säger samtidigt som han inte vill säga något s.a.s. Det är nog något av det mest intressanta i FUP:et så det får i alla fall jag läsa flera gånger.
Tror mer bara att kioskarbetarna bara inte vill bli inblandade i något och därför som han säger att han inte vill säga något.
Citera
2020-11-15, 00:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Som sagt. Jag håller med om att kniv och jacka är luriga + lite till. Jag kollade upp kniven lite snabbt. Infon från rättsmed finns på sid 42 aktbilaga 135
Tack! Ska läsa igen.
Citera
2020-11-15, 00:03
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Tror mer bara att kioskarbetarna bara inte vill bli inblandade i något och därför som han säger att han inte vill säga något.

Detta tycker jag är intressant:

Är det något annat som du kan berätta om som polisen kan ha nytta av?
Jag har hört från deras kompisar, det har berättat att det inte bara var Andreas som var
inblandad i detta. Det var Andreas och hans kompisar som var inblandade och det visar sig att
det inte var Andreas som gjorde det men han vet om det. Det var minst 2 eller 3 personer till
som var inblandade i detta. Andra säger att Andreas har sett vem som har dödat Emilia men
han vågar inte berätta det. Kanske kommer han ta skulden själv och inte berätta sanningen?
Andreas har varit kund hos mig i 2 år och jag har aldrig sett något som är konstigt med
honom eller avvikande. Jag vet att han använder droger men jag har aldrig sett honom skaffa
problem. Det finns folk som säger att hon kan ha blivit mördad bakifrån

Med tanke på att han inte ville bli inblandad är detta ganska anmärkningsvärt.
Citera
2020-11-15, 00:10
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
AA har aldrig ställt sig frågande till fyndet av peruk. Om han inte visste att den fanns på hans rum borde han rimligen gjort det med större uttryck. Jag minns inte var/när det togs första gången men han medgav i princip direkt att den fanns där. Han hade köpt den till sin flickvän men lyckats spilla läsk på den, blivit förbannad och tänkt slänga den.

Låt inte fantasierna skena nu på grund av peruken. Att handduken skulle funnits i gympapåsen är extremt långsökt och ingen av de övriga misstänkta är i närheten så intelligenta att de haft möjlighet att tänka ihop något liknande. Däremot är det mer troligt att påsen skulle varit tom på knark om någon av dem gått igenom den. Det var den inte. Tvärtom där var mer än vad AA mindes eller "ville minnas".

Det fetade är ju precis vad jag menar:
Till att börja med trodde AA att det var den peruken han köpte utav Emilia det var talas om.
När han då förstår att polisen talar om en annan peruk, den peruk som AA visste E hadde på sig ved ån, förstår han att denna blivit planterad i hans rum. Han fattar då att detta är ett hot, og självklart
måste han fortsätta hålla på sin första förklaring. Annars fattar ju polisen det också.

F.ö. undrar jag varför just du i dina innlägg är så mån om att inte kommentera alternativa gärningsmän, förutom några få uttalanden om O/D? Sedan du värkar vara från Tollarp, vet du någonting som vi andra inte vet? Är det så att du tvihåller på AA som GM, för att skydda någon?
Vad tycker du om att en gärningsman borde fått skador på sina händer?
Senast redigerad av WinnieSeila 2020-11-15 kl. 00:14.
Citera
2020-11-15, 00:12
Medlem
Citat:

Han sa han hade boxats. Är det det du menar? Det är inte konstigt. När han hoppade av skolan så var det för han fått för sig han skulle boxas på heltid fick jag veta härom veckan av några ungdomar på bygden. Fan trott. Man blåser ju omkull den fege räkan lätt. Jag garvade nog en kvart när de sa det! Men svaret han gav till araben är i sammanhanget inte konstigt. Han tror väl fortfarande att han kan bli något.

Citat:

Var det den 22/11? Det tror jag inte va? Killen ifråga såg inte E den dagen

Citat:

Med tanke på vad de dragit i sig under natten så var han mer än påverkad. Ambulanspersonalen konstaterade bara att han inte var i omedelbar fara. Finns klarlagt

Citat:

Det är nog många som vet en del men som föredrar att vara tysta. Behöver inte handla om E utan kan vara om annan skit som dessa low lives ägnar sig åt.
Citera
2020-11-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
F.ö. undrar jag varför just du i dina innlägg är så mån om att inte kommentera alternativa gärningsmän, förutom några få uttalanden om O/D? Sedan du värkar vara från Tollarp, vet du någonting som vi andra inte vet? Är det så att du tvihåller på AA som GM, för att skydda någon?
Vad tycker du om att en gärningsman borde fått skador på sina händer?

Du kan ju knappast läst mina inlägg. Jag hoppas det ska vara en hel drös inblandade och att det kan bevisas så att alla åker dit. Men som jag också sagt flera gånger. Den enkla förklaringen är oftast den sanna och med tanke på vilka rymdresor folk gjort tidigare i denna tråd får ju någon hålla skiten på rimlig nivå. Men om du läser vad jag skrivit så förstår du nog att även jag har funderingar. Problemet med att folk söker alternativ är att de ofta går ifrån rimligheter.
Citera
2020-11-15, 00:27
Medlem
En sak jag tänkt en del på är förhöret med Elissa och när förhörsledaren frågar om Elissa och Emilia har andra gemensamma vänner än Otto så säger Elissa en persons namn men sedan går hon över till vad som kan ha hänt Emilia. Hon sa att det kunde varit någon kund som Emilia stulit pengar av eller att Emilia tagit överdos av heroin och låg i skogen. Hon sa även att Emilia berättat om sitt missbruk och liv men då borde hon vetat om att Emilia inte använde heroin.

Kan tycka att Elissa ger mycket onödiga detaljer i sitt förhör och det jag lärt mig är att om någon ger onödigt många detaljer när de blir utfrågade så försöker man oftast dölja något annat.
Citera
2020-11-15, 00:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Detta tycker jag är intressant:

Är det något annat som du kan berätta om som polisen kan ha nytta av?
Jag har hört från deras kompisar, det har berättat att det inte bara var Andreas som var
inblandad i detta. Det var Andreas och hans kompisar som var inblandade och det visar sig att
det inte var Andreas som gjorde det men han vet om det. Det var minst 2 eller 3 personer till
som var inblandade i detta. Andra säger att Andreas har sett vem som har dödat Emilia men
han vågar inte berätta det. Kanske kommer han ta skulden själv och inte berätta sanningen?
Andreas har varit kund hos mig i 2 år och jag har aldrig sett något som är konstigt med
honom eller avvikande. Jag vet att han använder droger men jag har aldrig sett honom skaffa
problem. Det finns folk som säger att hon kan ha blivit mördad bakifrån

Med tanke på att han inte ville bli inblandad är detta ganska anmärkningsvärt.
Visst är det intressant, MEN bara hörsägen, inget substantiellt att gå vidare på. Det florerar säkert väldigt många skrönor runt det här mordet, någon som har hört av någon att...En del stämmer nog, i alla fall till viss del, medan annat förmodligen är mer av spekulationer. Det verkar dock som åklagaren ganska tidigt låst sig vid A som ensam GM trots att där är en hel del underligheter.
Citera
2020-11-15, 00:31
Medlem
why123s avatar
@Tollarparen 86 från ambulanspersonalen:

Han vill inte följa med till
sjukhuset och det fanns inte någon direkt anledning till att han skulle det heller,

Hade han tagit någon narkotika eller druckit något?
Han sa till sin mamma att han druckit whiskey men jag tyckte inte att han verkade vara
speciellt påverkad av verken alkohol eller droger. Bara att han var trött eller hängig

Detta är från ambulansen, det går inte att tolka på så många sätt. Det är inte heller hörsägen. Andreas var inte särskilt full eller drogad när han kom hem, det är konstaterat av yrkesmän.
Senast redigerad av why123 2020-11-15 kl. 00:37. Anledning: .
Citera
2020-11-15, 00:47
Medlem
Citat:
Han sa han hade boxats. Är det det du menar? Det är inte konstigt. När han hoppade av skolan så var det för han fått för sig han skulle boxas på heltid fick jag veta härom veckan av några ungdomar på bygden. Fan trott. Man blåser ju omkull den fege räkan lätt. Jag garvade nog en kvart när de sa det! Men svaret han gav till araben är i sammanhanget inte konstigt. Han tror väl fortfarande att han kan bli något.

Var det den 22/11? Det tror jag inte va? Killen ifråga såg inte E den dagen

Med tanke på vad de dragit i sig under natten så var han mer än påverkad. Ambulanspersonalen konstaterade bara att han inte var i omedelbar fara. Finns klarlagt

Det är nog många som vet en del men som föredrar att vara tysta. Behöver inte handla om E utan kan vara om annan skit som dessa low lives ägnar sig åt.
Om man frågar såhär... Skyddar du någon specifik från Tollarp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in