2020-11-14, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Varför skulle Amazon vilja få bort Trump?

För att med Biden får Amazon monopol.
2020-11-14, 19:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Amazon vill ha en lång och utdragen lockdown i USA för att på så vis få bort alla konkurrenter, dvs mindre företag som främst livnär sig på handel i butiker. De vet att en av Bidens första åtgärder som president blir att införa lockdown.

Amazon tjänar pengar oavsett vad, de har ingen konkurrent där borta för att de har slagit bort allt som är riktiga rivaler där borta, det är bland annat många företag här i Sverige inte vill ha dem här, de arbetar ihjäl sina anställda och de krossar all form av konkurrens
2020-11-14, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
USA är en republik, inte en demokrati. Något de flesta i denna tråd inte förstått

Du menar alltså på fullt allvar att du inte ens vet vad republik betyder, och sen sitter du här och försöker övertala folk?

Stor humor.
2020-11-14, 19:39
Medlem
Nixters avatar
"Anti (R) Trumper går ut med Stöd för Trump"

RINO Senator James Lankford (R) säger "This election is still going on...nothing is resolved in the election. We don't know who will win...Joe Biden is NOT President-elect."

Whoa!👆

Som jag noterat, Republikanerna förbereder sig för 4 omtvistade stater + 12:e Amendment fight.

PS. Det var och en bör förstå är att detta val är livsnödvändigt för Republikanerna. Om Demokraterna får makten på valfusk och därefter släpper helt på Voter ID krav samt låter alla rösta (illegala osv) så kommer inte demokratin att finnas i USA.

PS2. Frågan blir slutligen om SCOTUS avser upplösa USAs Republik till en enpartistat. Det tror inte jag.
2020-11-14, 19:41
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Perfekt då har du möjligt att bygga ditt case. Citera fram nu vad det är dom granskat och hur dom granskat det, vi kan väl börja där iaf med mindre info än så blir det svårt att dra några slutsatser.

Ja, det är väl perfekt? Kanske det vore på plats att be om ursäkt för din tidigare anklagelse?
Citat:

Edit* för mig blir det svårt. Du har ju dragit slutsatsen att deras bedömning ser riktig ut utan att kunna svara på utifrån vilken info dom gjort bedömningen och vad dom bedömt hehe. Men samtidigt som dom gjort rätt bedömning har dom gjort en jämförelse du anser att man inte kan göra jaa jag vet rörigt är det.

Jag har egentligen gjort bedömningen att de flertal enheter som fastlagit detta inte rimligtvis kan vara en del av konspirationen. I synnerhet när det inte finns någon som helst substans bakom konspirationsteorin.
Dessutom motiverar dessa, i länken, åtminstone kvalitativt den ökade säkerheten.
Men återigen. Denna fråga har en högst begränsad relevans för topic. Jag förstår inte riktigt varför denna fråga är så pass viktig för dig. Återigen, även om valsäkerheten för detta val är likvärdig med säkerheten runt valet 2016 eller 2012 eller 2008 eller 1988, är det inte på något sätt ett stöd för valfusk. Det är bara ett enkelt sätt att skifta bevisbördan.
Citat:

Jag kan lista några enkla skäl till att misstänka valfusk:
1. mycket står på spel.
2. Systemen som används för räkning av röster är kända för att användas för att fuska
3. Systemen som har används är enkla att manipulera.
4. Röster har blivit godkända som inte borde blivit det.
5. Republikanernas observatörer vittnar om att inte ha fått observera ordentligt.
6. Folk som inte haft rätt att ändra i regler har gjort det precis innan valet trots att ansvariga varit tydliga med hur det egentligen ska gå till.

Där har du 6 enkla skäl att misstänka valfusk och återigen vad resultatet blir får vi se.

Jaa låt mig gissa du sniffade dig till direkt att hela min 1-6 lista är totalt bugus du med din vana

Självklart. Kom gärna med trovärdiga referenser.
Citat:

Du med din vana. När märkte du att demokraterna hade köpt bevisen som FBI pushade som sanna fast man visste att dom inte var tillförlitliga?
Har jag ingen kännedom om, men jag följer min vana även här. Kom med referenser så får jag möjlighet att fördjupa mig även i detta, även om det är off topic.
2020-11-14, 19:46
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vad är det där för tillställning? Ur coronasynpunkt ser det inte så bra ut.

Det är bara att ta fyra tester för Corona så får man två positiva och två negativa. Det har ju Demokraternas rymdposterboy Elon Musk sagt.

Citat:
Elon Musk besökte Sverige förra veckan och är nu tillbaka i USA där han både testats positivt och negativt för covid-19-smitta. ”Något är extremt skumt”, twittrar serieentreprenören.

https://www.dagensps.se/foretagare/efter-sverigebesoket-musk-totalsagar-coronatester/

Hur ska ni ha det med Coronan?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Det är enormt med folk på rallyt i Washington, och det bara fylls på mer och mer.

https://twitter.com/NYY_Mae/status/1327676909858160640?s=20
Ja man räknade dom väl i tusental fast donnan Kayleigh McEnany som nog sov på mattelektionerna la till några nollor och sa att det var miljoner. Snarligt hennes fake-resonemang om antalet röster som är olagliga i valet.
Man är väl lite rädd att nu när troligen olagliga vapen florerar bland extremistiska protrumpar med smak för våld samtidigt som även många extremister bland vänstern också vädrar blod så kan natten medföra att det eskalerar våld.
Och att Trump som avgående president nu uppmuntrar till kaos och lurar i protrumpar han är rättmätig vinnare är ju näst intill förräderi.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ja, det är väl perfekt? Kanske det vore på plats att be om ursäkt för din tidigare anklagelse?
Testa läs igen. Du hade möjlighet att bygga ett case. Vi saknar svar på frågorna till vad dom granskat te.x är detta verkligen ditt svar på vad dom granskat?

Citat:
Jag har egentligen gjort bedömningen att de flertal enheter som fastlagit detta inte rimligtvis kan vara en del av konspirationen. I synnerhet när det inte finns någon som helst substans bakom konspirationsteorin.
Dessutom motiverar dessa, i länken, åtminstone kvalitativt den ökade säkerheten.
Men återigen. Denna fråga har en högst begränsad relevans för topic. Jag förstår inte riktigt varför denna fråga är så pass viktig för dig. Återigen, även om valsäkerheten för detta val är likvärdig med säkerheten runt valet 2016 eller 2012 eller 2008 eller 1988, är det inte på något sätt ett stöd för valfusk. Det är bara ett enkelt sätt att skifta bevisbördan.
Ja okej men då kan vi helt klart släppa det här med att det varit det säkraste valet om allt vi har att backa upp det med är att du "egentligen gjort bedömningen att de flertal enheter som fastlagit detta inte rimligtvis kan vara en del av konspirationen." Trodde vi hade mer än så men då vet jag.

Citat:
Självklart. Kom gärna med trovärdiga referenser.
Vad bra att du lärt dig att det finns skäl att misstänka valfusk men snälla säg inte "självklart" efter dom naiva uttalandena där du skrek dig hes om att det inte finns några skäl till att misstänka valfusk.

Citat:
Har jag ingen kännedom om, men jag följer min vana även här. Kom med referenser så får jag möjlighet att fördjupa mig även i detta, även om det är off topic.
Jag kan inte komma med referenser för att du ska bygga upp ditt case som du försvarar. Men nu kan vi ju släppa detta iom att du inte hade mer än din bedömning att backa upp det med.
2020-11-14, 19:52
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Det ryktas att den amerikanska armén tagit kontrollen över dominon servrarna.

Ja, det är intressant att det nämnt US Army kring dessa icke bekräftade utlåtanden, detta då de står under direkt förfogande för Presidenten. Har dock även sett att man skrivit US Army (CIA?) så vi håller tummarna att detta är rätt USA Army. Med servrarna har man givetvis en otrolig fördel.

Servrarna stod i Frankfurt, dvs samma land, stad där Merkel direkt efter valet ombad Donald Trump att erkänna sig besegrad. Tror det städas här i Europa.

#Scytl
#Paragon
#fightback
2020-11-14, 19:52
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Det ryktas att den amerikanska armén tagit kontrollen över dominon servrarna.

Mycket troligt det är detta bevis vi kommer få se i veckan.

https://twitter.com/LLinWood/status/1327684146399940614?s=20

Citat:
The evidence of national vote fraud in voting machines is irrefutable. The evidence will be increasingly revealed this week.

They tried to steal the Presidency.

They got caught.

Let your voices be heard. We The People have the power, not Chinese-corrupted officials.
Senast redigerad av Haddock93 2020-11-14 kl. 19:56.
2020-11-14, 19:53
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Dom i Tyskland som dom tog med sig hem? Eller menar du att dom har tagit kontrollen över själva Domonion-maskinerna som stog i vallokalerna?
Vet ej. Hörde npg i stil med att dom tagit utrustning som är kopplade till dominon servern. Sen talas det om att dom även tog kontrollen över server i Berlin och i Frankfurt. Jag kan för lite om sånt här... Upprepar bara vad jag hört.
2020-11-14, 19:59
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är bara att ta fyra tester för Corona så får man två positiva och två negativa. Det har ju Demokraternas rymdposterboy Elon Musk sagt.

Hur ska ni ha det med Coronan?

Elon Musk är faktiskt rätt based. Twittrar om att ta röda pillret osv. Men han har helt rätt att det är något som är skumt med Corona och det har nog de flesta tänkare tänkt på.

Dock rätt OT men det spelar faktiskt en roll in i valfusket med då man använt Corona rädslan för att troligtvis ändra reglerna i valet så att det blivit lättare att fuska.
Senast redigerad av Haddock93 2020-11-14 kl. 20:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in