Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
En fullt rimlig bedömning tycker du utan att se underlaget dom haft för att komma fram till sin bedömning, låter komplicerat. Utveckla gärna hur det går till.
Det är redan motiverat. Utifrån uttalandet i .gov-länken.
Citat:
Skumt också att det inte är mätbart men det säkraste valet. Är detta Homeland Securitys bedömning alltså att det inte är mätbart men sen gjorde dom det ändå?
Jag vet inte var du får in "homeland security" i detta, men ja, det är ungefär likvärdigt med "om du kastar en boll med högre utgångshastighet kast nr n+1 än alla kast 'i' kommer den att gå längre än alla kast i <n+1, allt annat lika. Vi behöver inte veta några utgångshastigheter alls för att finna detta som en rimlig bedömning.
Citat:
Precis, så när folk kommer med argument för att valfusk inte har skett för att det är det säkraste valet genom tiderna så måste man ju få bemöta det...
Det är inte riktigt så argumentet förs. Anledningen till att det inte finns några skäl att misstänka valfusk är att det inte finns några skäl att misstänka valfusk. Att olika myndigheter går ut och påtalar att säkerheten runt valet aldrig varit högre är dock väl värt att påpeka för de som hellre tar sin info från källor som youtube, twitterkonton, gatewaypundit och fria tider.
Citat:
Men då vet vi att i själva verket ljög man när man sa att det var det säkraste valet genom tiderna då man ansåg att det inte var mätbart dvs om vi ska tro dig.
Jag vet inte om det producerats något kvantitativt i ärendet. Förmodligen inte så nära in på valet, misstänker jag. Vi har dock kvalitativa uttalanden och argument varför detta val är säkrare än tidigare val. Och det är också värt något.
Men återigen, den som hävdar valfusk är den som sitter på bevisbördan. Och då räcker det inte med att påtala fel som kontrollsystem faktiskt rättat till. Hade det funnits något motiv till valfusk och valfusk faktiskt förekommit hade naturligtvis inte sådant uppmärksammats och korrigerats. Det är ju inte som att det var en svärjevän på twitter som upptäckt detta. Det var säkerhetsststemen som anklagats vara programmerade att gynna Biden. Detta motbevisas alltså av denna uppmärksammade kontroll.