2020-11-13, 20:06
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northenlights
Enda som inte funkar är epg:n
Likadant för mig.
Men att epg'n inte funkar gör inte så mycket, finns ju tv-tablåer på nätet.
Använder denna: https://tvepg.eu/sv/sweden, visar tv-tablån i 28 länder.
2020-11-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stanger82
Det låter ju bra. Man läser ju ändå om tillslag lite då och då. Kan man vara lite lugn framöver 😁

Tänkte ge bort min TVIP605 till morsan nu då hon med ska få njuta av IPTV. Finns det nån lovade box eller nåt som släpps snart, eller man ska ge sig på Formuler Z8?

Kör på en Formuler Z8 eller Z8 Pro så kommer du bli nöjd.
2020-11-13, 21:24
Medlem
Bawlsacks avatar
Har spolningsfunktionen ballat ur? Försöker se ett program som började kl 20 men går inte att spola bakåt fast kanalen har markering för att det är tillgängligt. Kanske har nåt att göra med att tv-guide saknas?
2020-11-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffepumpen
Mitt ligger nere sen ett par timmar, har den "snabbe", Lg tv, Mi box och även på mobilen 4G ingenting. Även dashborden ligger nere nu, någon mer som är drabbad? Har inte sett någon info på nätet.

Vad säger din säljare då?
2020-11-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bawlsack
Har spolningsfunktionen ballat ur? Försöker se ett program som började kl 20 men går inte att spola bakåt fast kanalen har markering för att det är tillgängligt. Kanske har nåt att göra med att tv-guide saknas?
Catch-up funktionen funkar ihop med epg.
2020-11-13, 21:32
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffepumpen
Mitt ligger nere sen ett par timmar, har den "snabbe", Lg tv, Mi box och även på mobilen 4G ingenting. Även dashborden ligger nere nu, någon mer som är drabbad? Har inte sett någon info på nätet.

Di snabbe hade väl underhåll ett par timmar idag. Ska funka sedan typ 18.30 tiden.
2020-11-14, 09:46
Medlem
Är det någon funktion på formuler z8 som man kan ändra då jag inte tycker den uppdaterad epg direkt efter den varit avstängd, kör portal läget utan id.

Äldre formuler boxar brukar det stå varje gång man startar då den läst in portalen, att den uppdaterad epgn. Medans denna formuler z8 box så uppdaterad den epgn medans man bläddrar i kanallistan.
2020-11-14, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
Är det någon funktion på formuler z8 som man kan ändra då jag inte tycker den uppdaterad epg direkt efter den varit avstängd, kör portal läget utan id.

Äldre formuler boxar brukar det stå varje gång man startar då den läst in portalen, att den uppdaterad epgn. Medans denna formuler z8 box så uppdaterad den epgn medans man bläddrar i kanallistan.

Har du boxen inställd på att gå ner i stand by eller power off?
2020-11-14, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Har du boxen inställd på att gå ner i stand by eller power off?

Den är nog på standby mode nu då den går direkt in på kanalerna då man startar mytvonline 2, den läser inte portalen från 0-100% som den gör första gången.
2020-11-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
Den är nog på standby mode nu då den går direkt in på kanalerna då man startar mytvonline 2, den läser inte portalen från 0-100% som den gör första gången.
Bättre att ha det inställt på power-off även om det tar några sekunder extra att starta upp den.
Då töms cacheminnet och den uppdaterar när den ansluter till portalen nästa gång.
2020-11-14, 21:15
Medlem
Vad beror det på om man inte kan spela upp en film i VOD. Får på min FZ8 meddelandet. Fel. Det går inte att spela upp videon, försök senare. Testar jag via appar på tv så står det först. You är watching ........ Sedan blir det Unable to Play....
2020-11-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Daniel
Vad beror det på om man inte kan spela upp en film i VOD. Får på min FZ8 meddelandet. Fel. Det går inte att spela upp videon, försök senare. Testar jag via appar på tv så står det först. You är watching ........ Sedan blir det Unable to Play....

Kan ju vara fel på just den filmen.

Eller har du samma problem på alla filmer i VOD?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in