2020-11-13, 23:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Er hypotesen din at TH ringte hjem kl 10.06 og kl 10.07 fordi han skulle bevise at han var på jobb da? Var det ikke nok at bilen hans ble fanget opp på Futurum og at vitner har forklart at TH var på jobb?

Til opplysning
-Det står i media er at politiet har kontroll på TH's første tid på jobb.
-TH skulle ringe hjem etter ca 1 time for å avklare detaljer angående hytteturen, noe som har kommet frem en rekke ganger i media.

Her burde du forklare hypotesen din bedre.. Høres ikke helt logisk ut.

Edit
Forklar gjerne også sett gjennom din hypotese hvorfor AEH sendte SMS om at hytteturen var avlyst

Men håll med om att det är misstänkt! ...att ha en så gammal telefon. ;-)
Citera
2020-11-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har tidligere kommentert dette med mennene som ble observert ved Futurum:

"Nei, jeg tror ikke de har med å saken å gjøre. Det folk ikke tenker over, er at Futurum ligger mellom et boligfelt og Solheim/Skårer. For mange er det kanskje naturlig å benytte gangveien for kommes seg til til et trafikk-knutepunkt. Buss til jobb i Oslo, til Ahus, eller til Lillestrøm.
De som ble fanget opp av kamera, kan være øst-europeere som bor i et bofellesskap i nevnte boligfelt".

Det er godt mulig, og jeg sier deg ikke i mot.
Grunnen til at jeg trekker de frem er at jeg antar de bare dukket opp på kamera for den dagen. De fleste av oss har rutiner i våre liv. Vi tar mer eller mindre den samme bussen, det samme toget, fordi vi starter jobb mer eller mindre samme tid hver dag, med litt variasjoner selvsagt, ulike skift etc.

Det kan selvsagt være tilfeldig. Om de ikke er tilfeldig, så kan det også godt være at de er mer eller mindre umulig å spore, og derfor ikke brukes mer ressurser på.

Teorien om TEH og krypto mannen, er ikke avhengig av disse.
Citera
2020-11-13, 23:14
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Helt överens, åtminstone när han hade en smart telefon före den här telefonen
Citera
2020-11-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har tidligere kommentert dette med mennene som ble observert ved Futurum:

"Nei, jeg tror ikke de har med å saken å gjøre. Det folk ikke tenker over, er at Futurum ligger mellom et boligfelt og Solheim/Skårer. For mange er det kanskje naturlig å benytte gangveien for kommes seg til til et trafikk-knutepunkt. Buss til jobb i Oslo, til Ahus, eller til Lillestrøm.
De som ble fanget opp av kamera, kan være øst-europeere som bor i et bofellesskap i nevnte boligfelt".

det går an å gjøre seg en sansynlighetsvurdering her. Hvor mange lignende personer / påfallende bevegelser fra voksne personer observerer man f.eks. i et par uker.
Er de eneste personene som opptrer påfallende i dette tidsrommet de observerte futurmmennene så er dette påfallende at de dukker opp nært forvinningstidspunktet.
Er det lignende observasjoner nesten dagilg, så er det mindre sansynlig de har noe med forsvinningen å gjøre. De som har gått gjennom videomaterialet har jo en mulighet til å gjøre en slik vurdering.
Citera
2020-11-13, 23:20
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Alle eldre mennesker burde skaffe seg ny telefon ellers blir det mistenkelig hvis de blir innblandet i noe kriminelt
Citera
2020-11-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
VG omtaler saken om de slettede anropene på mobilen til TH kl. 10:06 og 10:07.

Tekniske undersøkelser bekrefter altså at anropene ikke er slettet av TH, men av mobilen selv.
Politiet understreker at dette endrer ingenting på saken.

Det vises også til at de slettede anropene heller ikke ble anført som noe bevis for tingretten i juni.
Tingretten kom likevel frem til at det foreligger skjellig grunn til mistanke.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nAwR3o/loerenskog-saken-sentralt-politibevis-var-feil

Jeg ser noen har nevnt tidligere i tråden at dette kunne være tilfellet.
Jeg har tenkt at dette må jo politiet ha sjekket når de går ut med det. Så lite profesjonelle kan de jo ikke være ...., men det var de altså.
akk ja, dette lover ikke godt.
Citera
2020-11-13, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Fantastisk. I et desperat forsøk på å fremstille deg selv som "in the know", så siterer du altså ditt eget innlegg og endrer på det fordi du ikke kan redigere det opprinnelige innlegget.

Hvor du magisk går fra I believe that there is a natural explanation;

Til There is a natural explanation

Fantastisk

Citera
2020-11-13, 23:32
Medlem
Der forsvant enda et av politiets bevis ja

Hva står de igjen med nå ?

Vil ikke si at vi står fast i etterforskningen. -Neida
Skal løse saken innen 2019. -Jada

Flaut hele greia.
Citera
2020-11-13, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
det går an å gjøre seg en sansynlighetsvurdering her. Hvor mange lignende personer / påfallende bevegelser fra voksne personer observerer man f.eks. i et par uker.
Er de eneste personene som opptrer påfallende i dette tidsrommet de observerte futurmmennene så er dette påfallende at de dukker opp nært forvinningstidspunktet.
Er det lignende observasjoner nesten dagilg, så er det mindre sansynlig de har noe med forsvinningen å gjøre. De som har gått gjennom videomaterialet har jo en mulighet til å gjøre en slik vurdering.

Det er nok det som har blitt gjort. Jeg tror det er ganske mange som passerer der på vei til/fra jobb.
Citera
2020-11-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Dette har jeg vel sagt hele tiden ift anropslogg og minne.
Imponerende at de har brukt så lang tid på å avdekke det

– Det er riktig at det i forbindelse med begjæring om varetektsfengsling i april 2020 ble anført som mistenkelig at to anrop som fremkom i siktedes trafikkdata ikke fremkom på anropsloggen på telefonen. Dette inngikk i en helhetsvurdering hvor opplysningene også ble sammenholdt med øvrige opplysninger i saken, sier politiinspektøren.

Det har jag också tänkt hela tiden -

Politiet fikk ikke disse oppplysningene idag. Tror det er lenge siden de fikk svar på dette. Og de har garantert sjekket ut den mye omtalte hendelsen på Gjøvik i 1970. Helt stille om denne hendelsen.
Jeg tror det går mot henleggelse, men ikke før etter at dom har falt i Bert*eussen -saken. I den saken hevder Eld*en han kan påvise opptil 40% avvik på Apples helseapp. Får Eld*n medhold i dette, faller et viktig bevis bort. Det vil kanskje skape presedens. Skjer dette, vil denne saken bli henlagt etter at dom har falt i Bert*eussen-saken. Det er ventet at dommen vil falle i midten av desember.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-11-13 kl. 23:46.
Citera
2020-11-13, 23:47
Medlem
Det hadde vært interessant å se hele anropslisten på THs telefon. Både utgående og innkommende anrop forsvinningsdagen. Tidspunktene. Og hvor telefonen befant seg.

Hvis jeg ikke husker feil benektet TH både å ha foretatt de to anropene og å ha slettet de.

Hvem som helst på kontoret kan ha foretatt anrop fra THs telefon, når koden var ripet inn i glasset.

Politiet kan finne helt nøyaktige opplysninger på når anrop er foretatt og hvor telefonen befant seg. Men ikke hvem som har brukt telefonen.

TH skal ha logget seg på iPad 09:08, tidspunktet er mulig å verifisere, mens bilen hans ankom Futurum 09:10 til 09:15. TH må ha hatt iPad'en med seg i bilen, og logget seg på før han ankom Futurum. Om det var TH som kjørte bilen da.

Det stemmer ikke. Det mangler noe informasjon her.
Citera
2020-11-13, 23:52
Medlem
Jeg lurer på om GHH var med på noen av møtene med RU ? Jeg lurer på hva uenigheten mellom TH og GHH besto i og hva som var årsak til at han sluttet?

Jeg synes det er rart og unaturlig at GHH ikke nevnte saken da han var hjemme hos TH på foretningsbesøk etter forsvinningen. Han ville at TH skulle begynne å snakke selv. Men Hallo da! Han var TH høyre hånd, nær kollega og venn gjennom mange år. Da er det vel naturlig å spørre hvordan det står til i det minste? -Hvordan har du det ? Hvordan er fremdriften i saken ?

Og hvorfor var han ivrig på å få frem at han var TH høyre hånd? Er han bitter for noe. Mener han at TH skylder han noe?

Hva slags relasjon hadde GHH til RU?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in