Citat:
Ursprungligen postat av
Murvelkott
Jo när det gäller honom själv, men inte oss andra.
Ikväll har horbocken TV-premiär igen, är ju snart två månader sedan han fick glänsa på sociala medier (läs Facebook) senast. Det hela kommer att gå av stapeln på DFM Sverige, i tron att ingen ska komma på vem som lägger ut det. Vi får väl se om det lyckas.
Kan mycket väl vara årets fulaste banner. Vad har den där ynglingen på bilden med saken att göra? Det ser ut som han sitter på ett hotellrum och surfar. Men det är ju inte direkt så han har "the kristet utseende". Ser mer ut som han sitter och pluggar på provet i sin gymnasieklass. De fulaste typsnitten man kan hitta. Näst intill oläsliga. I gräsliga färger. Jag lockas att lyssna av helt fel anledningar. Kitsch i dess finaste form leder nästan alltid till guldkorn.
Kändisar och doldisar? Hur kul kan det kännas att bli presenterad som en "doldis"? I synnerhet som "kändisarna" lyser med sin frånvaro. Jag gissar att Dogge har satt ner foten och vill ha betalt för sina uppträdanden innan han ställer upp igen.
Sedan undrar jag varför de gör en live-sändning? Särskilt idag när varenda jävel har en blogg. Det finns ingen som är särskilt imponerad av att det är "live" längre. Det finns bloggar av exakt den anledningen som Tommy Dee går live. Allt som kan gå fel kommer att gå fel. Det här formatet är stendött. Men jag gissar att Tommy inte kan eller förstår något annat.
Utöver detta... Hur många arbetstimmar går det inte åt att sätta ihop en sändning på två timmar? Jag gissar att enbart Tommys telefonsamtal att hitta lämpliga kandidater måste vara en heltidstjänst bara det. Två timmar och tre dagar. Varje vecka. Varje gäst ska ju sedan intervjuas och berätta sitt livs historia, innan sändningen, så Tommy och Krämaren kan förbereda sina motfrågor. Inte är de väl så självgoda att de tror de kan klara detta ad hoc? Det är ju både nonchalant och arrogant mot gästen.
Så vad det här kokar ner till är alltså ett försök att ta tillbaka sin förlorade heder genom att nu köra samma grej han gjorde på kanal 10? Hoppas han hunnit få tillbaka kostymen från kemtvätten och tagit en sväng förbi solariet i ett par timmar, annars blir jag besviken. Det är alltså två djupt allvaraliga män som ikväll ska förhöra två jesustanter och en afghansk flyktings möte med Jesus. Örebros Skavlan, go man go! Tommy Dee vi älskar dig.