2020-11-13, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Förstår att du och jag är diametrala motsatser. Jag har därför här laddat upp en valkarta som den ser ut just nu. Vi får både du och jag följa processen för att notera hur den ritas om allteftersom dessa processer hanteras.

Trump 232 Biden 227
https://pasteboard.co/JAayvUO.jpg

Det enda vi kan konstater är att inget är klart för Joe Biden eller Donald J Trump. Ingen av kandidaterna har några certifierade stater. Du bör för din egen trovärdighets skulle nyttja den Amerikanska konstitutionen och USAs legala system/ process som grund annars blir detta bara pajkastning. Onödigt.

#fightback
Du glömde att det är som det ser ut nu enligt dig, inte enligt de som räknar rösterna.
2020-11-13, 13:59
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Det liknar valet 1876 som var rekordjämt. Det tog 4 månader innan en ny president var tillsatt. Anklagelser om valfusk haglade. Kongressen fick rösta vem som skulle bli president. Ser ett liknande scenario i detta val.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Presidentvalet_i_USA_1876
Skillnaden är väl att det här valet inte är särskilt jämnt.
Lite vanligt valfusk påverkar inte valutgången, endast om större valfusk kan påvisas kan det bli som 1876.
2020-11-13, 14:00
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Det liknar valet 1876 som var rekordjämt. Det tog 4 månader innan en ny president var tillsatt. Anklagelser om valfusk haglade. Kongressen fick rösta vem som skulle bli president. Ser ett liknande scenario i detta val.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Presidentvalet_i_USA_1876

Så superjämt är det ju inte när man tittar på elektrorösterna. I detta val så är det också över fem miljoner (ej färdigräknat) som skiljer dem två åt i popular vote.

"I valet fick Tilden drygt 250 000 fler röster av folket än Hayes och det var andra gången det inträffade att en vald president inte fått flest röster av folket. Det tidigare tillfället var 1824 och sedan 1876 har det inträffat ytterligare tre gånger; 1888, 2000 och 2016."
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
  1. Valresultatet är ganska lika 2016 och 2020, Biden tog in lite jämfört med Clinton.

Vad är problemet?

Vad som är stor skillnad är röstdeltagandet.

2008: 4 310 789
2012: 4 505 372
2016: 4 741 564
2020: >5 400 486

Jag tycker det är anmärkningsvärt. En miljon mer röstdeltagande än Obama 2008, det är verkligen något.
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/Rasmussen_Poll/status/1327222256754421760

Citat:
ICYMI: 59% of all U.S. likely voters are concerned that increased use of voting by mail will lead to more voter fraud.
Party splits -
Dem - 36% concerned - 24% Very Concerned
Unaf - 56% concerned - 39% Very Concerned
GOP - 86% concerned - 70% Very Concerned

Folk verkar oroade över någon form av fusk iaf.
2020-11-13, 14:02
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Vad som också slog mig var att på presskonferensen talades det om handräkning och validering av rösterna i en transparant process enligt lagens alla regler. Vad som i själva verket nu beordrats och skall genomföras inte innehåller validering, transparans och följer inte lagen.
Vilka lagar följs inte?
2020-11-13, 14:03
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Igen, det står pending inte nekade. Och vad "Election Commission" innebär i sammanhanget vet jag inte.

Aha Pending... , då får vi hoppas att står kvar där och väntar på omräkningen
2020-11-13, 14:07
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Arizona Update

-AZ Republikaner stämmer för att få en handräknad genomgång av alla röster (det räknades 650.000
senast då försvann hela Bidens försprång på 200K till 5K) .
-Stämningen noterar Demokraten Adrian Fontes som motpart.
-Stämningen noterar kraftiga och vitt spridda "irregulariteis".
-Man söker sk "expedited relief".

Republikanerna får nu allt större cojones under Trump. En mycket bra tv intervju med Republikanernas ledande person gjordes igår från Lou Dobbs. Han osade självsäkerhet. Måhända har detta gått långsamt, men det händer, allt fler även moderata Demokrater inser att USA är under attack.

PS Om vi nu börjar nu skrika, "källa", "bevis" etc.
Här kommer detta, stämningen: https://pasteboard.co/JAawnaX.jpg
Jag ser bara förstasidan.
Hur gör man för att se hela dokumentet?
2020-11-13, 14:09
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det gäller som sagt en republikanskt styrd delstat som efter valet också blir republikanskt styrd.

Menar du att bara för att man gjort misstaget att bryta mot lagen tidigare så ska man göra det igen?
Verkar det vettigt?

Personen på OSCE tyckte det var märkligt att de valde att tolka lagen annorlunda denna gång och neka tillträde till internationella observatörer.
Jag tycker det var ett otroligt sammanträffande detta skedde i just detta val, när blev totalt kaos med räkningen i vissa stater men inte andra, och NC var en av dessa stater.
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Där har du fullständigt fel. Allt måste vara klart senast i mitten av december då elektorerna röstar. Efter det blir Joe Biden president även om valet förklaras ogiltigt i domstol semare. Det är alltså bråttom nu om Trump skall kunna ta hem segern. Samtidigt går det ju inte riktigt att börja innan det finns officiella valresultat att klaga på.

Tidspressen är nog det tuffaste med hela situationen. Samtidigt är ju tidspressen det som gör att HD kommer att tvingas ingripa på något sätt. Utan rikligt med tid att samla bevis tror jag det blir svårt för HD att helt enkelt ogiltigförklara valresultat (förutom kanske Pennsylvania). Det gör att Joe Biden trots allt har en stor fördel just nu då de officiella valresultat som finns ger honom segern.

För framtiden gäller det givetvis för Republikanerna att avslöja fusk för att kunna införa ett säkrare system men för Trump spelar det ingen roll alls efter 13:e december tror jag det är.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Är ju sjukt om konstitutionen ger utrymme för att fuska! om det är tidspress på ett sådant viktigt val när det framkommer konstigheter.

Personen har helt fel, du borde inte vara så snabb att tro dessa gissare. Den enda tidspress som finns är för Joe Biden, inte för Trump. Har Joe inte lyckats få 270 certifierade lagliga elektorer(baserat på lagliga röster) inom datumet så vinner Trump, inte Biden. Kongressen röstar nämligen då med 1 röst per stat, fler republikanska stater så Trump Autowin.

Biden kan dock inte få en enda till elektor så längd det pågår rättsprocesser, så Trump behöver bara dra ut på det för att vinna lagligt.

Hade Joe Biden och demokraterna inte fuskat så mycket så hade han fått knappt hälften av Trumps röster.
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
"Samma fulspel som vänstern" — exakt. Eller, man måste förstå värdet i att pumpa ut uppgifter som går stick i stäv med den "sanning" det mediala etablissemanget torgför. Denna "sanning" är dessutom i regel densamma i USA och Sverige med tanke på att inte minst liberala media med DN och SvD i spetsen hämtar praktiskt taget allt sitt stoff till omvärldsbevakningen från sina amerikanska systertidningar.

Som jag ser det är det alltså inte fel i någon mening att söka konfrontation genom att hänvisa till sidor och källor som den andra sidan avfärdar som opålitliga. Det är upp till var och en som följer en tråd som denna att själv bestämma vad man vill tro på. Centralt är i alla fall att man utmanar MSM och dess "sanning" — med en annan sanning.
Håller i stort med!
Centralt är också att man inte först bestämmer vad man vill tro på och sedan söker sanningar som stödjer detta.
2020-11-13, 14:10
Medlem
NeoVains avatar
Sky News rapporterar nu att röstfusket verkar vara större än man först anat.

https://youtu.be/n6MU3JKc5tE

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in