Citat:
Ursprungligen postat av
mr-blackwell
Jag har sett de flesta Wollter filmerna redan då det begav sig. Samma snubbe och sedan gubbe i 50 nyanser. Ta Di Caprio eller De Nero. Dom kan övertygande spela tvärt olika personligheter.
En annan kulturvän är ju Harvey Weinstien. Han har blivit tackad av hela Hollywood, bl.a av Tarantino. Ska vi minnas honom för det eller privatlivet vid sidan om? Taskig parallell måhända men velar man om huruvida Stalin var en missförstådd god man eller ett svin så spelar man i samma division.
Oj, word.
Och.
John Travolta är scientolog. Långt upp.
Fy fan för Pulp Fiction. Hur fan kunde Quentin Tarantino göra som, typ Harvey Weinstein?
Att låta domedagssektens Travolta få medverka i den rullen? Det är ju jämförbart ...
Iaf enl Mr Blackwells tänk.
Nä. Ta avstånd från allt som Scientologer står för.
Det är det jag styrs av när jag ser Pulp Fiction.
Särskilt då!
Eller såg rättare sagt. Nu skulle jag aldrig se den igen.
Nu vet jag ju sanningen bakom den filmen.
För det jag skriver om Spelfilm och karaktärers privatliv är tvingat sammansatt och kan icke skiljas åt. Eller?
Herregud!
Du resonerar som om du har huvudet under armen.
Jag vet att Sven Wollter var duktigt röd. Jag vet.
Men när jag ser honom agera i Mannen från Mallorca på film, ja då skiter jag i det.
Precis som jag skiter i att John Travolta helt har sneseglat inom Scientologrörelsen när jag ser Quentin Tarantinos, Pulp Fiction med John Travolta i en huvudroll.
Men som jag skrev tidigare.
Du måste ha fullt skägg med att kolla upp privat bakgrundsfakta innan du ser en film. Jag menar, dom är många med skelett i garderoben.
Och är du så snäv att politisk uppfattning också ska rimma med din övertygelse, ja då blir det nästan inte så mycket kvar att se.