2020-11-13, 09:43
Medlem
I Fox Business ser man att i ALLA swingstaterna så använder man Dominion. I 28 delstater finns Dominion. Biden säger själv att Demokraterna har den största ruskfuskarorganisationen i historien.

https://www.youtube.com/watch?v=hprTpsiNtU4
2020-11-13, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Du verkar leva under antagandet att det finns bevis. Vilket det inte gör.

Det man kan peka på för att avgöra att valet skett på ett tillförlitligt sätt är att identifiera säkerhets och kontrollmekanismer, exempelvis.

Det var väl i Wisconsin där någon hade gjort ett handhavandefel med den datoriserade rösträkningsutrustningen exempelvis, som uppdagades.

Orcherna framförde detta som ett "bevis" på att röstfusk sker, när det i själva verket bevisar motsatsen, att det finns kontrollmekanismer och möjligheter som gör att sådana fel upptäcks. Det är alltså en stark indikator för att rösträkningen sker på ett säkert och tillförlitligt sätt.

Den logiken håller inte. Om en skattefifflare upptäcks genom kontroll, betyder det då att kontrollmekanismerna upptäcker 100% av alla skattefifflare?
2020-11-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man har säkert granskat val iaf de senaste hundra åren och kan då slå fast att det varit det ”säkraste” valet så länge man har granskat. Och hur var valen i USA på tex 1800-talet? Tror du de var ”säkrare” än nu? Inte en chans.

Biden har själv sagt att Demokraterna har haft den största röstfuskningsorhanisationen i historien. Är det CNN som skött denna undersökning?😊
2020-11-13, 09:48
Medlem
Citat:
Du verkar leva under antagandet att det finns bevis. Vilket det inte gör.
Jo det finns bevis för det vi pratar om att Homeland Security eller delar av det gick ut och sa att detta är amerikas säkraste val någonsin. Du vet ju om att det stämmer för du satt ju precis och killgissade, eller nu när vi kom fram till att Homeland Security lämnade noll transparens kring hur man drog sina slutsatser som gjorde detta lite jobbigt och du nu ska byta topic?

Citat:
Det man kan peka på för att avgöra att valet skett på ett tillförlitligt sätt är att identifiera säkerhets och kontrollmekanismer, exempelvis.
Så vilka säkerhets och kontrollmekanismker har Homeland Security kontrollerat iom att vi nu pratar om deras undersökning vi inte har nån insyn i.

Citat:
Det var väl i Wisconsin där någon hade gjort ett handhavandefel med den datoriserade rösträkningsutrustningen exempelvis, som uppdagades.
Kan du länka till undersökningen Homeland Security gjorde när dom kom fram till detta, jag tror nämligen inte det var de som signerat pappret som kom fram till det.

Citat:
Orcherna framförde detta som ett "bevis" på att röstfusk sker, när det i själva verket bevisar motsatsen, att det finns kontrollmekanismer och möjligheter som gör att sådana fel upptäcks. Det är alltså en stark indikator för att rösträkningen sker på ett säkert och tillförlitligt sätt.
Kan du hänvisa till Homeland Securitys rapport som förklarar att det finns kontrollmekanismer och möjligheter som gör att fel upptäcks gör att maskinerna är 100% säkra? Vi tar det igen för att dubbelchecka om du är seriös, är detta verkligen ett bevis för att inget fusk har hänt? Kan flygplan krascha trots stor säkerhet? Kan maskinerna som använts vid valet användas för att fuska i ett val, svar ja.

Ska bli skitkul och se en undersökning där Homeland Security säger att en maskin som är byggd att kunna hantera valfusk inte går att fuska med he he he

Har vi ens informationen kring vilka parametrar man jämfört för att kontrollera vad som är säkrast? Kanske är detta amerikas säkraste val genom tiderna när det kommer till trafiken pga poströstning? Kan det ha varit rekord i minst antal bilkrockar på en valdag? Uuuusch vad dumt att dom bara försåg oss med en slutsats så vi får sitta och gissa vad dom menar :/
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-11-13 kl. 09:57.
2020-11-13, 09:48
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Du vet de här observatörerna som finns på plats vid rösträkningarna? I de stater där jag har insikt i hur rösträkningen går till är det även en del lokala reportrar med och observerar, och de säljer sin information vidare. Jag antar att det ser liknande ut över hela landet.

Ett QAnon-freak som har "insikter hur rösträkningen går till". Herregud, flytta tråden nu.
2020-11-13, 09:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Biden har själv sagt att Demokraterna har haft den största röstfuskningsorhanisationen i historien. Är det CNN som skött denna undersökning?😊

Jag litar mycket mer på de opartiska organisationer och myndigheter som kontrollerat valet. Vad Bidens eller Trumps egna grupper kommer fram till kan man nog ta med några nypor salt.
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Varför tror du att man måste ha hittat på? Vi har alla många teorier fram och tillbaka, vissa är riktiga, vissa är felaktiga, bara för att man framför dem betyder inte att man "hittar på", eller hur?

Återigen, en lögn är en lögn först när den som uttalar den känner till sanningen men säger det motsatta. Beskyll ingen för att vara lögnare förrän du vet om det är just så.

Sen kan lögner ändå spridas, idag är det många journalister som sprider lögner som dom inte känner till att det är en lögn. Men många känner dock till sanningen och dom ÄR lögnarna.

....och okritiska nickedockor tror på precis vartenda ord....tyvärr...det går faktiskt ganska lätt idag att själv ta reda på sanningen...om man vill...

Jag är fostrad rätt hårt, och skiljer från början på spekulativa (overifierbara) hypoteser och verifierbara hypoteser.

"Det här kan mycket väl vara sant, och till dess det är vederlagt är det åtminstone min sanning" blir lite för enkelt.

Då är ju hypotesen att det är "massor av rymdödlor som röstat på Biden i USA-valet och med hjälp av överlägsen teknologi lurar de röstmaskinerna" lika mycket värd som andra hypoteser, till exempel att "det förefaller att Trump väcker negativa känslor, även hos solida republikaner - detta förklarar att det gått bra för republikaner down-ballot men inte för Trump (top-ballot).
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Jag antar att jag lyckades trycka på en öm punkt med tanke på din reaktion. Det påstås att det är Trumpanhängarna som ska starta krig och uppror, men dom verkligt hatiska är dom som försöker stoppa Trump och hans väljare från att få komma till sak. En sån som du som inte vill tillåta människor att tänka logiskt och med sunt förnuft.

Framtiden får visa vad som är rätt och fel. Någon rysk koppling till just Trump har dom inte lyckats bevisa trots 3,5 år av utredning hos FBI. Så allmänt känt är det bara för konspiratörer som du.

Hörde här om dagen att EAIA eller vad de heter som "har koll" på kärnmatrial.
Nu tycker de att iran har för mycket sådant, lagom en vecka efter "valet" för att ge anti-demokraterna/Bidén en anledning att starta ett krig till, då Trump inte gett dem krig de eftersträvat.
2020-11-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Youtube svämmar just nu över av fakevideos som försöker förklara Bidens vinst med att det var ett omfattande organiserat valfusk. Man tar i så det knakar och blir rent komiskt all sin förljugenhet.
Men som motvikt finns ju desto fler videos om driver med Trump å det grövsta och på det mest underhållande sätt.
I Trump har ståupp-komiker och andra ini underhållningsbranschen fått ett ämne att ösa ur under flera år framåt.

Jaha, så du tänker att löjliga satir-videos som drar uttjatade Trump-skämt på något sätt väger upp andra videos som på ett seriöst sätt tar upp oklarheter kring valet? Förklarar ju en del ...
2020-11-13, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag är fostrad rätt hårt, och skiljer från början på spekulativa (overifierbara) hypoteser och verifierbara hypoteser.

"Det här kan mycket väl vara sant, och till dess det är vederlagt är det åtminstone min sanning" blir lite för enkelt.

Då är ju hypotesen att det är "massor av rymdödlor som röstat på Biden i USA-valet och med hjälp av överlägsen teknologi lurar de röstmaskinerna" lika mycket värd som andra hypoteser, till exempel att "det förefaller att Trump väcker negativa känslor, även hos solida republikaner - detta förklarar att det gått bra för republikaner down-ballot men inte för Trump (top-ballot).

Det är lätt att "debunka" vad som helst om man först bygger en halmgubbe. Förklara istället de stora skillnaderna mellan staterna hur rösterna fördelats avseende "down-ballots" och "top-ballots".
2020-11-13, 09:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag litar mycket mer på de opartiska organisationer och myndigheter som kontrollerat valet. Vad Bidens eller Trumps egna grupper kommer fram till kan man nog ta med några nypor salt.
Sant men frågan är om det finns särskilt många opartiska längre. Risken verkar stor att förlora jobbet och hamna ute i kylan om man satsar på fel häst numera. Om jag nu ska spekulera så tycker jag mig se att de flesta som 100% stöttar Trump ofta är äldre och inte har något behov av att tänka karriären utan lugnt kan gå i pension.
2020-11-13, 10:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Sant men frågan är om det finns särskilt många opartiska längre. Risken verkar stor att förlora jobbet och hamna ute i kylan om man satsar på fel häst numera. Om jag nu ska spekulera så tycker jag mig se att de flesta som 100% stöttar Trump ofta är äldre och inte har något behov av att tänka karriären utan lugnt kan gå i pension.

Det fanns ju dock opartiska valobservatörer på ptas och inte ens de såg något valfusk
Senast redigerad av Ondahamstern 2020-11-13 kl. 10:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in