2020-11-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Nej det är svårt att veta om det är ett hoax

Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
VAD SÄGER IT arbetaren....

Varför vågade INTE ENS HANITY ha med lögnaren?

dags att flytta tråden till konspirationer!

Hon har skrivit under vittnesmål om allt detta under ed. Om ni hade tittat åtminstone 18 minuter på klippet hade ni sett det.
2020-11-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Kanske inte det nej, men de skulle kunna vilja att en sådan görs.

Och de vill de ju? I de fall där de har rapporter om att fuffens har begått? Läser du inte nyheterna?
2020-11-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
240 sidor.. med bara vittnen som talar inför ed. Det är bevis det.

Nja,vill man bevisa valfusk eller att valhanteringen skötts inkorrekt så räcker det inte om deras skrivna vittnesmål till stor del är av typerna: ”Jag såg sorteringen av en bunt röstsedlar och var förvånad över hur många som var för Biden, jag trodde de flesta skulle vara för Trump”, ”Jag släpptes inte in med motiveringen att GOP redan hade det tillåtna antalet observatörer på plats”, ”Jag tyckte inte jag behandlades trevligt” eller en klart mentalt störd fd hemlös som anser att hennes rätta plats är vid Trumps sida i Vita Huset som klagar på allt men inte anger en enda sak som går att bestyrka eller som tyder på fusk eller fel i processen.

Liksom den valobservatör som i ett rättsfall vittnade om att han avvisades. Skälet var att det fanns krav på munskydd och hans Hannibal Lecter-mask accepterades inte av säkerhetspersonalen.

Det är inte bevis för vare sig valfusk eller att valprocessen inte har skötts på ett korrekt sätt. Jag är besviken på hur rent ut sagt taffligt Trumplägret har hanterat de case de drar inför domstol.

Så om ni vill komma med bättre bevis för fusk så finns domstolsprotokoll och stämningar tillgängliga på nätet så leta bland dem. Jag tänker inte länka utan ni får leta själva eftersom er uppfattning om källor är Twitter-inlägg (som dessutom länkar till en artikel som om ni läste den borde få er att fundera lite mer på varför de skrivna vittnesmålen inte uppfattas som bevis av domstolen.j
2020-11-13, 00:14
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Hon har skrivit under vittnesmål om allt detta under ed. Om ni hade tittat åtminstone 18 minuter på klippet hade ni sett det.

Men SKRIV DÅ VAD HON säger!

Eller är det för svagt bevis på röst fusk?

Vad döljer NI

2020-11-13, 00:17
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Alltså Trumps kaxighet genom hela den här historian. Hur jävla bestämd han och vissa i hans team är. En del av det dom skriver borde kunna räknas som förtal. Detta gör dom i ett land som älskar vinnare och hatar förlorare. Dom älskar människor som ger allt för att nå sina mål och dom hatar dom som kastar bort allt som en idiot. Visar det sig att dom inte har något och allt det här bara imploderar. Det visar sig att dom ställde till allt det här med bara hittepå. Dom kommer inte kunna visa sig ute längre om dom ens kommer kunna att bo kvar i landet. Det är inte det jag hoppas på men vad vissa i tråden inte verkar förstå så är många av oss här för att det är historia som skrivs. Om Trump krackelerar totalt och det visar sig att han verkligen är totalt patetisk då vill jag se det med för det är något historiskt det med. Men jag tror han kommer ta 4 år till och det står jag för. Jag skäms inte för det och det tycker jag ingen annan heller ska göra Man ska aldrig skämmas för det man tror på.
Jag kommer följa den här skiten tills det är över.

Jag tror du gör en analys utifrån en daterad modell. Det BRUKADE vara så som du beskriver, men numera är det liksom okej att ljuga. Det är okej att medvetet låtsas missförstå sin motståndare och spela förfasad över sin egen halmgubbe. Därför tror jag Trump gör taktiskt rätt alldeles oavsett fusk eller inte.

Det BRUKADE vara som så att det fanns två sidor och en neutral publik och en neutral media. Åtminstone var alla måna om att upprätthålla den bilden. Det gällde då för vardera sida att visa upp en god bild framför publiken och media som var någon slags domare.

Men idag finns inte neutralitet kvar. Eller rättare sagt. Den har aldrig funnits men tack vare Trump har det dragits ut i dagsljuset.

De som hatar Trump anklagade honom för valfusk. Det fanns inga ”hederliga” medier som beklagade hans vinst men konstaterade att anklagelserna var ogrundade. När Trump sa att man skulle vara förberedda på hotet från vita extremister skulle alla inom vänstern låtsas missuppfatta det och låtsas som att Trump uppmanat extremisterna att vara redo. Undantaget är Alex Schulman som fnös åt den sorterna ohederlig låtsas-missförstå-retorik, men till och med på 4:ans valvaka häver programledaren ur sig att Trump uppmanat terroristerna att förbereda sig.

Grejen är att så där ha vänstern hållit på i vart fal 30 år. De har använt lögner, våld, dataintrång, förtal, förföljelse, medvetna missförstånd.

Högern har fram tills nyligen arbetat utifrån den gamla modellen, och förhållit sig till media, myndigheter och andra som om de vore neutrala. De har, som det heter, betett sig statsmannamässigt. Men högern har missat att det inte finns någon neutral publik kvar vars sympatier kan vinnas. Ingen neutral domare att vädja till i media.

Den nya högern förhåller sig till media och djupa staten för vad de är, fiender. Och de benämner dem som just fiender i deras ansikte. Detta ser vi även i Europa, bland annat genom AfS i Sverige, men Trump är det i särklass tydligaste och mest framgångsrika exemplet.

Trump har inte gjort vänstern mer fientlig. Vad han däremot har gjort är att tvinga ut alla delar av vänstern på spelplanen. Tidigare har många gömt sig bland publiken, i kommentarsbåset, i domarbåset. Från dessa positioner har de kunnat attackera mycket effektivare med sina ”faktagranskningar” och ”twitterstormar” och ”mannen på gatan intervjuer”. Deras påhopp har haft tyngd eftersom det framstått komma från neutral iakttagare.

Men genom att angripa dem har Trump gjort media och djupa staten till vad de alltid varit, politiska motståndare. Och nu får de fortsättningsvis spela med de lagkläderna. CNN kan absolut fortsätta angripa högern. Men nu vet alla att de gör det eftersom de är vänster, inte eftersom de skulle vara några neutral faktagranskare som gjort studier och funnit att Trumps uttalande är fel i sak.

Vänstern älskade när högern försökte spela sjysst medan de själva spelade fult. Därför är de vansinniga nu när högern börjat köra samma stil.

Trump gör rätt, alldeles oavsett fusk eller inte. Högern ska smutskasta, underminera, förtala, angripa. Det är bättre att två sidor spelar fult än att bara ena sidan gör det. Kanske kommer båda sidorna fram till att man ska börja agera hederligt mot varandra igen. Men så länge vänstern varit ensamma om det har de inte haft några skäl att ändra ordningen.

Det kommer aldrig uppdagas att det inte skett något fusk. Lika lite som det uppdagades att Trump aldrig fått hjälp av Ryssland att vinna. Båda sidor kommer hålla fast vid sina anklagelser antingen de tror på dem eller inte.

Så jobbar vänstern och därför måste högern jobba likadant.
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75

Om Rudy eller någon annan i Trump team verifierar det så köper jag henne. Vi ska inte glömma bort "Maritn Dahlins mamma". Sök på Youtube om ni inte vet vad det är.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Vad äter du till frukost?

Fox har inte övergett Trump, de följer verkligheten och konstitutionen. Trump verkar inte göra det. Men det är en annan femma.
Trump följer konstitutionen men inte gängse praxis. Han följer konstutionen för han vill bli återvald.
2020-11-13, 00:18
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Asså, de har en fantastisk logik. Körde deras logik och kom då fram till att Biden förlorade dubbelt så många röster som Trump.

Men aja, jag lär inte kunna övertala någon om det.

I enkelhet, de summerar förändringar baserat på avrundningar, men bara åt ena hållet. Jämförbart med att om du bara räknar när du går uppför trappor, men aldrig nedför, och till slut kommer framtill att du är sådan 17 km upp i luften.

Detta är helt vansinnigt.
Dom har alltså missat detta eller bortser medvetet från det menar du?
2020-11-13, 00:19
Medlem
Citat:
Asså, de har en fantastisk logik. Körde deras logik och kom då fram till att Biden förlorade dubbelt så många röster som Trump.

Men aja, jag lär inte kunna övertala någon om det.

I enkelhet, de summerar förändringar baserat på avrundningar, men bara åt ena hållet. Jämförbart med att om du bara räknar när du går uppför trappor, men aldrig nedför, och till slut kommer framtill att du är sådan 17 km upp i luften.

Detta är helt vansinnigt.
Fel, de körde kontrollkörningar mot Biden och Johansen också, och fann på så sätt var de flyttade siffrorna hade hamnat (en del hade dock raderats helt). Båda dessa funktioner, att byta fr t Kandidat X till kandidat Y, och även radera, på hela/delar av batcher, finns i maskinen med hjälp av admin-nyckeln (som Dominion- IT-tjejen i videon nyss länkad just skrivit under vittnesmål under ed på att massor med personer hade tillgång till i vallokalen, så vem som helst kunde försöka sig på lite privat fusk). Detta beskrivs även i den läckta Dominion-handboken, hur man går till väga.
Det intressanta är att det är mycket få sådana fall i de delstater Trump vann bekvämt, men massvis av dessa fall i swing states.
Senast redigerad av Dompan75 2020-11-13 kl. 00:24.
2020-11-13, 00:19
Medlem
@Itazon

Detta nedan verkar var det tokiga med Dominion. Enkelt att ta sig in och manipulera rösterna, knappt lösenordsskyddat enligt @CodeMonkeyZ

#Dominion Instruction Manual shows how to:
-Hack it's software
-Feed it “test stacks” with only Biden marked
-Can those be counted as legitimate results? YES.
-Were they? YES.
-Can Purge ENTIRE BATCHES of #Trump votes.
AND THEY DID ALL OF IT
Senast redigerad av ankhelvete 2020-11-13 kl. 00:25.
2020-11-13, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Men SKRIV DÅ VAD HON säger!

Eller är det för svagt bevis på röst fusk?

Vad döljer NI

Nej, du får kolla videon själv, för vad man än skriver till dig så avfärdar du allt på icke logiskt vis. Du är inte en ärlig debattör tyvärr. Jag bryr mig inte det minsta om att försöka övertyga just dig, jag lägger upp saker för att andra ska se dom. Du gör vad du själv vill med den infon. Ha en trevlig kväll.

Varsågod, kolla själv:

https://m.twitch.tv/videos/798796260
2020-11-13, 00:25
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Jag tror du gör en analys utifrån en daterad modell. Det BRUKADE vara så som du beskriver, men numera är det liksom okej att ljuga. Det är okej att medvetet låtsas missförstå sin motståndare och spela förfasad över sin egen halmgubbe. Därför tror jag Trump gör taktiskt rätt alldeles oavsett fusk eller inte.

Du får ursäkta men jag är lite onykter så jag kunde inte ta mig igenom allt du skrev just nu. Jag har en invändig på ovanstående. Du glömmer att det är en väldigt skillnad på storstäder och landsbygd i USA. Se bara hur dom röstar. Jag tror dom lever lite mer som det var för 20 - 30 år sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in