2020-11-12, 16:46
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaoznazz3
Hur stor är chansen att man blir jagad av skatteverket om man drar in 8-9k "svart" i månaden till sitt Revolut/Tranferwise konto? Och är bosatt och skriven i Sverige.
Den frågan har blivit ställd säkert 20 gånger de senaste sex månaderna, hur vore det om du kunde söka efter svaret eller tror du att du är ensam om att undra just detta?
2020-11-12, 16:58
Medlem
Citat:
Hur stor är chansen att man blir jagad av skatteverket om man drar in 8-9k "svart" i månaden till sitt Revolut/Tranferwise konto? Och är bosatt och skriven i Sverige.
chansen e 50/50 deli elr
2020-11-12, 17:01
Medlem
lvl22skeletons avatar
Citat:

Väldigt stor, revolut har nyss flyttat så passa dig.
2020-11-12, 17:37
Medlem
Citat:

Ligger något under gränsen för att bankerna ska börja rapportera (vilket också kommer att börja gälla utländska banker som Revolut) men samtidigt över gränsen för vad skatteverket brukar gilla att utreda. Skatteverket är dock det sista jag skulle oroa mig för om jag var du. Keep safe.
2020-11-12, 18:22
Medlem
Mopsans avatar
Ska man byta bank. Jag vet inte heller vad jag tycker om att Revolut flyttar. Men vem ska egentligen rapportera? Så länge som man har en vit inkomst så är det väl ingen fara?
2020-11-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Ska man byta bank. Jag vet inte heller vad jag tycker om att Revolut flyttar. Men vem ska egentligen rapportera? Så länge som man har en vit inkomst så är det väl ingen fara?

Byt bank direkt, de har redan börjat rapportera.
2020-11-12, 19:26
Medlem
fett skönt me matsex
2020-11-12, 20:05
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallahia
Byt bank direkt, de har redan börjat rapportera.
Lika jävla bra att byta till Nordea direkt. Allt kommer ändå att gå åt helvete😂
2020-11-12, 20:40
Medlem
Dessa gubbar. Just de som har börjat att bli misstänksamma om playern verkligen bor på orten och börjar ställa en massa frågor som playern ska svara på att verifiera att hon bor där.
Om de hade varit lite smarta hade de ställt frågor som inte är googlebara. Som vilken matbutik som renoverades i september eller vilken ica som är känd för dålig köttfärs. Lite mer svårgooglade saker. Nu är svaret en knapptryckning bort och de köper glatt 300 krediter och känner sig trygga igen.
2020-11-12, 21:27
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Dessa gubbar. Just de som har börjat att bli misstänksamma om playern verkligen bor på orten och börjar ställa en massa frågor som playern ska svara på att verifiera att hon bor där.
Om de hade varit lite smarta hade de ställt frågor som inte är googlebara. Som vilken matbutik som renoverades i september eller vilken ica som är känd för dålig köttfärs. Lite mer svårgooglade saker. Nu är svaret en knapptryckning bort och de köper glatt 300 krediter och känner sig trygga igen.

...de går på hela konceptet, vad förväntar du dig av dessa gubbar? Det är samhällets bottenskrap, oavsett utbildning eller yrke. De är inte smarta, de är så jäkla efterblivna och de lever i en illusion
2020-11-12, 22:35
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrystalineAA
CC s server suger emellanåt.
Ibland löser en Proxy problemet.
Jo har märkt det, men bara att bita ihop haha.
2020-11-12, 23:00
Medlem
Har JH coacherna blivit extra tjuriga efter sommaren? Tror de att kön kommer bli ännu sämre bara för att man inte loggade vad playern åt till frukost?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in