2020-11-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
För varje dag som går kan man bli mer och mer säker på att några "bevis" inte finns överhuvudtaget. Man ser en skrämmande likhet med laptopen.

Pro-Trumpers som envist säger att NU är det. NU har man hittat det ultimata beviset. Detta har pågått med regelbundenhet nu i en vecka, och börjar bli rätt tröttsamt. Varje gång är det en länk till någon hopklippt video, redigerad bild eller obskyrt twitterkonto.

Kan det bero på att det är universalgeniet Giuliani som regisserat båda akterna i den här grekiska tragedin?
2020-11-12, 20:29
Medlem
Soterns avatar
Enligt Benfords lag (Benfords lag beskriver hur olika siffror är fördelade som förstasiffror i statistik) har det förekommit konstigheter i valet. Jag är dock ingen matematiker som kan det.
2020-11-12, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Enligt Benfords lag (Benfords lag beskriver hur olika siffror är fördelade som förstasiffror i statistik) har det förekommit konstigheter i valet. Jag är dock ingen matematiker som kan det.

Jag har sett en lång video på YT och enligt BF är detta valresultatet helt skruvat.
2020-11-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det lär troligen inte påverka allt för mycket dock om något ändras, men visst grattis till att något händer även om det inte bevisar valfusk
Rösterna har alltså inte heller räknats ännu, så det ändrar ju ingenting...
2020-11-12, 20:34
Medlem
Wolfgang Hansson börjar nu skita på sig. Flera på AB börjar nu inse att Trump faktiskt är på väg att bli omvald

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/vAAvXL/ar-trump-pa-vag-att-genomfora-en-statskupp
2020-11-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
BREAKING - Trump admin prepares crackdown on U.S. investments in Chinese firms (Reuters)

https://twitter.com/disclosetv/status/1326968226467766277?s=20

Är det så att Trump vet att Kina är inblandat i fusket?

Jag har förutspått att Kina kommer att dras in och Trump kommer att utlysa nationellt nödläge. Då sätts allt i ett helt annat läge.
2020-11-12, 20:37
Medlem
Citat:
Hur är den tillämpbar här? Vilka är siffrorna som ska följa lagen?

Enligt Wikipedia är lagen tillämpbar för ”antal röster vid omröstningar mellan ett stort antal alternativ”. 2 är knappast ett stort antal...
2020-11-12, 20:38
Medlem
krautbrains avatar
Citat:

Jag såg en film av Mat Parker, känd ifrån Numberphile. Jag tror jag citerar hyfsat rätt om jag säger att det kanske, kanske kan vara en liten indikation men just val är speciellt svåra att använda Benfords lag på. Mat har alltid hållit sig väldigt opolitisk i sina videor och är ett snille på just matte så jag tror på vad han säger.
https://www.youtube.com/watch?v=etx0k1nLn78&ab_channel=Stand-upMaths
Oftast informativa och underhållande videos.
2020-11-12, 20:38
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Wolfgang Hansson börjar nu skita på sig. Flera på AB börjar nu inse att Trump faktiskt är på väg att bli omvald

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/vAAvXL/ar-trump-pa-vag-att-genomfora-en-statskupp

Wolfgang Hansson skiter mycket riktigt på sig. Men att han kallar Trumps räddande av konstitutionen "statskupp" istället för att kalla valfusket "statskupp" säger att han är slut som opinionsbildare. Han får börja mata svanarna.
2020-11-12, 20:39
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Hur är den tillämpbar här? Vilka är siffrorna som ska följa lagen?

Enligt Wikipedia är lagen tillämpbar för ”antal röster vid omröstningar mellan ett stort antal alternativ”. 2 är knappast ett stort antal...

Som sagt jag är in bevandrad i matematik och statistik. Jag bara delgav något jag läst.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Stämningen om valobservatörerna har kastats ut ur domstolen i brist på bevis. Det återstår några timmar för Trumpkampanjen att överklaga. Hittills har vi inte hört något som tyder på att de kommer överklaga. Undrar varför de väljer att inte överklaga? Har du någon förklaring om du är så övertygad?

Fler och fler counties håller på att certifiera sina valresultat i PA.

Guvernören i Ohio Mark DeWine (R) har utropat Biden till segrare. Dessutom har de tongivande senatorerna Lankford (R) i Oklahoma och Grassley (R) i Missouri, de två stater med störst Trumpstöd meddelat att de kommer börja briefa Biden i säkerhetsfrågor från och med imorgon.

Vad menar du med ”kastats ut”? Det pågår flera law suits i olika delstater och de flesta är fortfarande under behandling.

Kan du länka till nåt som visar till att stämningen i Pennsylvania där det rör sig om 600 000+ röster har ”kastats ut”? Eller till någon annan stämning som handlar om valobservatörer?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg

Fast Wolfgang Hansson har lidit av Trump derangement syndrome i över 5 år och har i princip dagligen pumpat ut artiklar som smutskastar Trump i ett halvt decennium och det har alltid varit samma visa. Så tveksamt om det säger någonting, det är precis vad man förväntar sig från en stackars mentalsjuk boomer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in