2020-11-12, 19:53
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Man kann för fan inte utgå från att man förlorat pga fusk om man är så omdebatterad som Trump är och dessutom representerar ett parti som vanligtvis förlorar (och vinner) makten var åttonde år.
Varför har inte de republikaner som jobbar med valet haft några invändningar?

Som sagt, ni pissar på de republikaner som gjort sin plikt och arbetat volontärt med att få maskineriet att fungera.

Det är ju ganska få som öht vet om det förekommit fusk eller inte. Att bombsäkert påstå att det inte gjort det är precis lika märkligt som att påstå att det gjort det.

Åter igen intar du precis samma hållning som Lukaschenko vitryssland och Kim Ill Jung i Nordkorea när du direkt stämplar alla som ifrågasätter valets legitimitet som konspiratörer.

Låt de demokratiska granskningsprocesserna ha sin gång. Låt det vändas på alla stenar. Den som har rent mjöl i påsen har inget att frukta.
2020-11-12, 19:53
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Som sagt, demokraterna har försökt sätta dit Trump för valfusk i 3,5 års tid, och använd en stor summa av skattebetalarnas medel till det, med den ryska kopplingen som var en stor lögn. Men du är helt tondöv för den aspekten. Trump påpekade att det fanns valfusk redan 2016 TROTS att han vann valet. DET borde demokraterna också göra i detta val, om dom har rent mjöl i påsen. Men det har dom inte. Därför försöker dom lägga locket på.

Ingen fritt tänkande människa med förnuftet kvar kan ställa sig på Bidens sida i detta bedrägerispel, bara nickedockor som inte skaffar sig en egen åsikt i frågan.
Du sitter ju bara och kläcker ur dig saker. Jag å andra sidan backar upp det jag skriver med Trumps anklagelser om valfusk 2016 från Trumps egna tweets liksom de oärliga påverkansoperationerna från bl.a ryssarna med källor till universitet. Du vet förmodligen inte skillnad på dessa två fenomen, valfusk och vilseledande propaganda i syfte att påverka opinion.

Jag tror vi kan avsluta så.
2020-11-12, 19:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hur jobbar CIA vid en statskupp som stöds från utlandet?

De arbetar genom att samla ihop bevis i det landet och sedan lämnar över det till FBI.

Det är nämligen FBI som har ansvaret för att skydda USA på hemmaplan
2020-11-12, 19:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Är detta en global defination eller är det din defination? Är det till och med lagbokens defination, låter inte som det men det är väl den vi söker? Menar du att det är detta NYT menar också?

Låt oss säga att ett av partierna såg att man behövde 10 000 röster till i en swing state och såg till att ordna det dvs dom låg bakom det och i en annan swing state behövdes 30 000 röster och det ordnades också då räknas det alltså inte för det ska röra sig om hundratusentals, är det korrekt? Har denna defination stöd i lagboken iom att vi talar om bevis?

Det är en amerikansk rättslig definition
2020-11-12, 19:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoBroilern
https://twitter.com/IwanaCJustice/status/1326924814838362112

Meningslöst att lägga fram bevis framför någon som ej accepterar bevisen ändå

Den tiktoken är bevisad falsk, det är en sketch
2020-11-12, 19:59
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Den tiktoken är bevisad falsk, det är en sketch

Bevisad eller inte... men ingen kan väl tro att någon är så där jävla dum i huvudet på riktigt.
2020-11-12, 20:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Bevisad eller inte... men ingen kan väl tro att någon är så där jävla dum i huvudet på riktigt.

Giuliani ska tydligen ha använt det som bevis (jag har bara sett det som rykten så jag tar det med en nypa salt) så vem vet
2020-11-12, 20:02
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Den här stämningen kommer inte avgöras av Supreme Court och kommer inte omfatta tillräckligt med röster för att vända PA.

Om den överklagas hamnar den väl i Supreme Court där republicans har majoritet?

Där sitter Amy Coney Barrett som blev tillsatt av Trump.

Vet inte om det kan vända men delvis ogiltigförklara PA's resultat?
Medlem
Citat:
Läs mina tidigare inlägg så förstår du varför jag valt att "kliva in" i den här tråden. Jag vet att barn och ungdomar läser det som skrivs här. Jag har mycket expertis i denna fråga och ser det som viktigt att de inte tror på allt som diverse knäppgökar och dårfinkar etablerar som trådssanning. Det handlar bland annat om mina egna barn som läser nyheter här.

Ni kommer snart slippa mig, jag har inget intresse av detta. Kommer återgå till mitt tjuvkikande inom kort.

Haha din sociala inkompetens är väldigt påtaglig. Personen ifrågasätter dig pga att han läst dina inlägg. Dvs personen har inte en bild av dig som hjälten som kommer inridande och räddar trådens minderåriga läsare. Antagligen har personen en bild av dig som en trångsynt person som kom in i denna process, inte för att lära dig, utan för att med din "expertis" förklara hur saker och ting har gått till fast du inte har mer insyn än någon annan här.

Citat:
VALET ÄR ÖVER. Biden har vunnit en övertygande seger och elektorsrösterna kommer troligtvis utfalla enligt följande: Biden 306 Trump 232.

Tänk att ha så uppblåst skalle att man ropar ut att valet är över innan man ens vet var elektorsrösterna kommer hamna och samtidigt kalla sig en expert på ämnet...

Citat:
Så här: Alla demokratiska "pundits" (proffstyckare) ylade i kör FRAUD, RECOUNT, RIGGED efter Hillarys förlust. Det gjorde alla i takt, tills Hillary efter omräkningen i Wisconsin slutade tjura. Jag känner inte Klain men förutsätter att han är en typisk PUNDIT. Det var det jag menade med LIP SERVICE.

Det blir enklare om du använder uttrycket när det ska användas, du som är självutnämnd "expert". Detta inlägg gjordes Juli 2014 inte efter valet 2016, varför skulle Klain grina över valresultatet 2016 redan Juli 2014?

Men du har helt rätt. Hillary slutade tjura och köpte falska bevis som det sedan grundades en 3 år lång utredning för att avsätta Trump men man hade till slut inget mer att komma med än dom bevis man redan visste var fejk vilket nu alla andra kan ta del av. Helt klart ingen vacker historia men varför du skryter om den har jag ingen aning om, med detta korrupta beteende som bakgrund blir det såklart enklare att kunna tro att även valfusk som haft betydelse för utgången av valet kan existera..

Ironin dock att den självutnämnda experten pratar om ""pundits" (proffstyckare)" som själv inte vet hur valet avgörs, hur lip service används och dessutom ska gå in och förklara att Klain 2014 skulle grina över ett val som inte hänt ännu (bara teorin i sig är ju helt sjuk) utan att ha någon som helst speciell insyn i varför Klain gör som han gör... Kan du se ironin i det?
Vore det inte bra att ta ett steg tillbaka, bli lite mer ödmjuk och inse att du är här för att lära dig och diskutera med folk? Att du inte är en expert med mer insyn än andra är ganska uppenbart tyvärr
Medlem
Citat:
Det är en amerikansk rättslig definition
Jasså, skriven på svenska.. Sjukt. Länka gärna. Förstår att man får ta till lögner när man inte kan argumentera för sin sak.
2020-11-12, 20:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Giuliani ska tydligen ha använt det som bevis (jag har bara sett det som rykten så jag tar det med en nypa salt) så vem vet

Jajo jag såg den där för ett par dagar sedan... och jag tillhör skaran som definitivt tror att det luktar unket om detta val, men inte ens jag kunde hålla mig för skratt när jag såg den där för det var så uppenbart jag menar... vem på riktigt är så där dum så han sitter och filmar sig själv när han river sönder röster och begår valfusk som kan kosta honom 5år bakom lås och bom?

Visst den sista idioten är inte född men jag ser det som väldigt osannolikt på snudden till omöjligt att någon är så pass korkad att de gör det.
2020-11-12, 20:04
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Om den överklagas hamnar den väl i Supreme Court där republicans har majoritet?

Där sitter Amy Coney Barrett som blev tillsatt av Trump.

Vet inte om det kan vända men delvis ogiltigförklara PA's resultat?

Verkligen inte. Det kommer inte hamna några ärenden av den kaliber vi hittills sett till Supremes Court. Först och främst måste det ju bli en rättegång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in