Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Förstår du inte? Om mjukvaran failar så maskinen räknar fel så kräver det en manuell omräkning.
Om mjukvaran fungerar så kommer en manuell omräkning göra minimal skillnad eftersom maskinen inte räknat fel. Alltså inte att hjälpa upptäcka eventuella fel. Det är poänglöst.
Det är enkelt att kontrollera att maskinerna fungerat som de ska eller inte.
Är det omfattande måste det utredas vidare. Alla typer av fusk ska beivras.
Men nu är det ju maskiner som krånglat. Då borde alla kontrolleras. Exakt alla. Kosta var det kosta vill. Upprätthålla demokratin ska det inte snålas med.
Givetvis, men tillåt mig inta viss skepsis. Jag vet inte hur aktiv du var under valet 2016 men ditt desperata inlägg om "fel i programvara" anfördes med emfas av Hillary och det var tusentals Hillary-anhängare som var så upprörda och grät och skrek över detta men sen blev det ingenting. För det var ingenting.
Så jag är skeptisk tills dess vi ser något konkret som faktiskt ändrar en enda röst. Men har du rätt kommer jag givetvis inte ha några synpunkter på att datafel ska rättas.
Business as Usual i USA. Beware of Lip Service and Nonsense. Vi är inte så vana med det i Sverige.