2020-11-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Förstår du inte? Om mjukvaran failar så maskinen räknar fel så kräver det en manuell omräkning.

Om mjukvaran fungerar så kommer en manuell omräkning göra minimal skillnad eftersom maskinen inte räknat fel. Alltså inte att hjälpa upptäcka eventuella fel. Det är poänglöst.

Det är enkelt att kontrollera att maskinerna fungerat som de ska eller inte.

Är det omfattande måste det utredas vidare. Alla typer av fusk ska beivras.

Men nu är det ju maskiner som krånglat. Då borde alla kontrolleras. Exakt alla. Kosta var det kosta vill. Upprätthålla demokratin ska det inte snålas med.

Givetvis, men tillåt mig inta viss skepsis. Jag vet inte hur aktiv du var under valet 2016 men ditt desperata inlägg om "fel i programvara" anfördes med emfas av Hillary och det var tusentals Hillary-anhängare som var så upprörda och grät och skrek över detta men sen blev det ingenting. För det var ingenting.

Så jag är skeptisk tills dess vi ser något konkret som faktiskt ändrar en enda röst. Men har du rätt kommer jag givetvis inte ha några synpunkter på att datafel ska rättas.

Business as Usual i USA. Beware of Lip Service and Nonsense. Vi är inte så vana med det i Sverige.
2020-11-12, 16:29
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Oavsett vad som händer så kommer Trump och hans närmaste bihang aldrig någonsin att erkänna dumhet eller att de hade fel. Precis detta har varit Trumps utmärkande egenskap genom hela hans presidentskap. Håll fast vid lögnen så kommer folk till slut tro att det är sant.

Och omvänt, om det bevisas fusk och Trump vinner valet, kommer Demokraterna erkänna detta ?
Kommer du erkänna att Trump vann lagligt ?
2020-11-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vänsterns senaste vapen - Det är "rasistiskt" att enbart beakta "lagliga röster"! Att begära omräkning av röster anses också vara "rasistiskt" eftersom det kan finnas svarta personer vars röster påverkas och då antyder man att det finns något problemematiskt med dessa röster. Att säga att någon har ett "personligt ansvar" är tydligen lika rasistiskt det med! Ja jissess. Detta är på fullt allvar, bör tilläggas!

https://www.breitbart.com/education/2020/11/12/ibram-x-kendi-term-legal-vote-is-functionally-racist

Men för guds skull sluta sitta och sprid propaganda från artiklar i Breitbart.

DET HÄR ÄR EN BEVISTRÅD.

Ingen är väl så idiotisk att de sitter och länkar in inslag om vad JAKE TAPPER säger på CNN eller vad JOE SCARBOROUGH sagt på MORNING JOE.

Eller nu har DAVID PAKMAN sagt det här. Wowww.

Om du ska hålla på med Breitbartlänkar kommer den här tråden flyttas till konspirationsteorier, det vet du. Gör oss andra en tjänst och försök bidra med BEVIS!!!
2020-11-12, 16:32
Medlem
happyhippoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Givetvis, men tillåt mig inta viss skepsis. Jag vet inte hur aktiv du var under valet 2016 men ditt desperata inlägg om "fel i programvara" anfördes med emfas av Hillary och det var tusentals Hillary-anhängare som var så upprörda och grät och skrek över detta men sen blev det ingenting. För det var ingenting.

Så jag är skeptisk tills dess vi ser något konkret som faktiskt ändrar en enda röst. Men har du rätt kommer jag givetvis inte ha några synpunkter på att datafel ska rättas.

Business as Usual i USA. Beware of Lip Service and Nonsense. Vi är inte så vana med det i Sverige.

Du är tydlig biased och har en agenda, jag skiter i både Trump och Biden men det är mycket som tyder på fusk och då ska de utredas som sagt, men du fortsätter att förneka alla bevis.
Vi har flera veckor framför oss och det bara haglar in mer bevis. Är det påhitt av Trump? Må kanske vara så men avfärda inte allt som strunt innan vi vet till 100%
2020-11-12, 16:33
Medlem
Senaste nytt från Arizona. Bidens ledning fortsätter krympa. Är nu nere på 11 635 röster. Automatisk omräkning triggas vid en differens på 3 300.

https://twitter.com/thechrisbuskirk/status/1326737969705754626

Advokatfiman Snell & Wilmer hoppar av processandet mot Arizona.

https://in.reuters.com/article/snell-maricopa-idUSL1N2HY005
Medlem
udons avatar
Vad har hänt det senaste dygnet? Några framgångar för Trump-kampanjen?
Medlem
Scrip7s avatar
Steven Crowder går nu igenom de 234 sidorna med vittnesmål om valfusk från Michigan.
https://www.youtube.com/watch?v=UrAtzlBhK4U
2020-11-12, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Ja, upprepa en lögn tillräckligt många gånger så tas den för sanning.
Ja precis som att folk fortfarande tror att Trump samarbetade med ryssarna 2016 trots att de som kom med anklagelserna behövde använda förfalskade bevis för att ha nånting att gå på, dvs enligt dom officiella utredningarna iaf... Visst blir det patetiskt?
2020-11-12, 16:34
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:

Hm man hånade, och fortfarande hånar, demokraterna för att de hävdade att det var fel i programvaran. Men nu är det till 100 % sant att det är fel i samma programvara och giltigt skäl till att hävda valfusk.
2020-11-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Valfusk förekommer alltid och det har man vad jag förstår koll på hur det påverkar valet.
Det finns regler för att hantera denna typ av fusk, bla. genom att alltid räkna om röster om marginalen mellan kandidaterna är liten.

Det fusk som påverkar valresultatet måste vara systematisk och av stor omfattning.

Jag, och säkert alla andra, tycker absolut att även sådant valfusk som inte påverkar valutgången är viktigt och intressant att diskutera, men det systematiska fusket är ju viktigare iom. att det påverkar valutgången och att det också är demokratistörande.

Återigen. Vad ur ett juridiskt perspektiv ska till för att bevisa "systematiskt valfusk"? Vad betyder "systematiskt valfusk" ur ett juridiskt perspektiv. Just nu är det ju bara en fluffig kommentar ingen kan bevisa för det finns ingen defination för vad det innebär. Vad man anser är systematiskt är subjektivt, är du med?
2020-11-12, 16:36
Medlem
Citat:

DET HÄR ÄR EN BEVISTRÅD.

Ingen är väl så idiotisk att de sitter och länkar in inslag om vad JAKE TAPPER säger på CNN eller vad JOE SCARBOROUGH sagt på MORNING JOE.

Om du ska hålla på med Breitbartlänkar kommer den här tråden flyttas till konspirationsteorier, det vet du. Gör oss andra en tjänst och försök bidra med BEVIS!!!
Poängen är att det finns aktörer som desperat försöker motverka allt vad bevis heter, till den grad att bevis kallas "rasistiskt", och vadå "Breitbart"? Fatta att det finns källhänvisningar att se där! Till och med idiotens egna Twitter där hans ord uppges korrekt.
2020-11-12, 16:37
Medlem
Reidjis avatar
Citat:

DET HÄR ÄR EN BEVISTRÅD.

https://www.youtube.com/watch?v=3xdTbDDG-Dk&feature=youtu.be&t=70

Här varsegod, kan du hålla snattran nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in