2020-11-12, 12:53
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Har du sett videon då?
Ja. Se källhänvisning nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Vad säger han i videon?
"We have put together, I think, the most extensive and inclusive voter fraud organization in the history of American politics."

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=MA8a2g6tTp0
Jag kan inte se att videon är klippts på något sätt.
2020-11-12, 12:54
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Hur kan en enda person titta på den här videon och sen tycka att valet har gått ok till ?

https://twitter.com/i/status/1326721355107151872
Fy fan vad jag stör mig på att Twitter ska pinna länkar till s.k "experter". Det är inte Twitters uppgift att läxa upp folk om vad som är sant eller inte, dom ska vara en plattform. Att dom håller på så gör ju bara att man blir ännu mer uppmärksam.
2020-11-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Republikanerna styr delstatskongresserna i dessa 5 delstaterna. Delstatskongresserna certifierar elektorerna..och väljer president.
Ok, har de uttalat sig i frågan än? Har guvernören inget att göra med saken?
2020-11-12, 12:55
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jodå, och ledande Demokrater, som Andrew Yang, går i täten för sådant ofog. Thomas Friedman på NYT uppmanade till och med öppet på CNN Demokrater att "flytta" till Georgia i två månader för att få kunna rösta i senatsvalet.

https://thefederalist.com/2020/11/11/democrats-openly-urge-people-to-commit-voter-fraud-by-temporarily-moving-to-georgia

https://www.foxnews.com/politics/georgia-senate-election-runoffs-democrats-move-there

https://www.fox5atlanta.com/news/andrew-yang-announces-move-to-georgia-to-help-democrats-with-senate-runoffs

https://justthenews.com/politics-policy/elections/andrew-yang-democrats-should-move-georgia-help-senate-candidates-win
Fast nu frågade jag ju om det fanns bevis för det du säger att "horder av demokrater tillfälligt ändrar sin mantalsskrivning till Georgia", inte att de uppmanats att göra det.
2020-11-12, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det finns inga officiella röstlängder som vi har i Sverige.
Röstlängderna skapas av väljarna själva som måste anmäla sig till en röstlängd.

Om en död finns kvar i röstlängden kan den som bor på samma adress som den döde bodde begära att få poströsta och får då röstsedlar mm. i sin brevlådan.
Sedan är det bara att försöka efterlikna den dödes namnteckning.

Man kan ju också låtsas vara en död och anteckna sig på en röstlängd och sedan göra som ovan.
Någon form av legitimering krävs nästan alltid, men kraven är att man ska hänvisa till ett körkort eller folkbokföringsnummer så att de som kontrollerar namnteckningarna har något att jämföra med.

Sedan kanske man kan tänka sig att om man har ett register med alla döda så kanske man kan göra detta valfusk lite mera storskaligt.
Är det inte att underskatta amerikanerna att tro att man vill fuska på detta sätt? Varför skulle demokraterna vara mer benägna att fuska? Hur många "låtsasdöda" uppskattar du att det finns i valet?
2020-11-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej, bevisbördan ligger på Trump. Det är han som måste bevisa att det pågått omfattande röstfusk i dessa delstater, så omfattande att det rimligen kan antas ha påverkat vem som vann.

Egentligen inte. Bevisbördan att ett val genomförts säkert ska ligga på valsystemet. Jag skulle aldrig i helvete lita på ett valsystem som inte kan bevisa att det är säkert.

Det är bortom idioti att per default lita på ett valsystem. Människor kommer alltid försöka rigga val, det vet vi genom att kolla på korrupta diktaturer. Varför ska vi tro att västvärlden som genom en naturlag skulle vara skonat från detta fenomen?

Ett valsystem måste bevisa sig säkert för att ett valresultat ska anses vara legit, helt enkelt. Det bör alla vettiga människor hålla med om, oavsett om man är vänster eller höger.
2020-11-12, 12:59
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
1. Får du en valsedel som inte är din så kan du skicka in den genom posten. Du gör det snabbt innan den andre har röstat. Din röst räknas.

2012 så ogiltigförklarades 24 miljoner röster pga " fel i registreringen". När de kom till vallokalen så blev deras röst ogiltigförklarad. Detta beror på att någon annan redan röstat i ditt namn pga att det florerar miljontals valsedlar som skickats till fel adress.

Nu har du skummat ölen igen Henry, detta är en ren lögn som du inte har något källa till, annars publicera denna!
2020-11-12, 13:00
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Den frågan vet jag också att du har fått svar på flera gånger. Men det är bra att du är frågvis. Ärendet innehåller ju flera rättegångar i flera stater och därför gör man dom som är viktigast först men även dom som man känner sig redo för. Jag gissar på att man prioriterar helt enkelt. Vi är fortfarande oense om vad som är patetiska bevis också ser jag. Det är bra att du inte har ändrat dig på den punkten under dina tre senaste inlägg. Det tyder på att du har karaktär. Jag tror att du egentligen inte bryr dig om svaren du får så varför inte ställa dina frågor direkt i PM till mig så kan jag besvara dom. Det är lätt att tråden kläggar igen när folk ställer samma frågor hela tiden så du kan ställa dom till mig varje dag om du vill. Det finns väl ingen anledning till att vi tillsammans försöker göra den här tråden så lättläst som möjligt?

Vad menar du när du skriver rättegångar? Vilka stater har det kommit så långt att ett datum för rättegång är satt? För det joxmoose menar är nog att Trumpadministrationens stämningsansökningar hittills har avfärdats av domstolar, på grund av bristande bevis bland annat
2020-11-12, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankronizer
Handlar nog mer om att du behöver överherrar som säger åt dig vad deras version av sanningen är.
Globalistisk hjärntvätt i sitt esse

poströster = valfusk = sanning.

hämtande av poströster = valfusk = sanning.

Facebook förtydligar bara att det handlar om hämtande av poströster och att det är så här det ser ut när man gör det.

Eftersom folk inte verkar veta hur det går till när man gör det.
Senast redigerad av painkiler 2020-11-12 kl. 13:04.
2020-11-12, 13:02
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Fy fan vad jag stör mig på att Twitter ska pinna länkar till s.k "experter". Det är inte Twitters uppgift att läxa upp folk om vad som är sant eller inte, dom ska vara en plattform. Att dom håller på så gör ju bara att man blir ännu mer uppmärksam.
Det är väl jättebra att inte vilka lögner som helst kan spridas utan att uppmärksammas.
Om det står att något i ett inlägg är omdiskuterat så kan man ju undersöka vidare och bilda sig en egen uppfattning om saken genom att söka information på andra ställen.
2020-11-12, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Men ge dig. Vi talar om människor som är döda sen länge. Patetisk bortförklaring.
Men om någon vill rösta för sin mormor som dog för 35 år sedan ska någon röstsedel inte delas ut. Det är hursomhelst svårt att se hur demokratierna påverkat valutgången genom detta dåliga trick som röstmottagarna enkelt kan genomskåda genom att titta på födelseår tex.
2020-11-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Fast nu frågade jag ju om det fanns bevis för det du säger att "horder av demokrater tillfälligt ändrar sin mantalsskrivning till Georgia", inte att de uppmanats att göra det.
De kan få betalt för att flytta av Bloomberg.

https://slate.com/news-and-politics/2020/11/georgia-senate-runoff-billionaire-pay-democrats-move.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in