2020-11-12, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Jag tar mig friheten att hävda att din första fråga har flera besvarat tidigare. Men jag kan besvara den igen dock kanske du kan få bättre svar av andra så det är bra att du ställer frågan flera gånger. Vad jag förstår så bygger man just nu ett case och då samlar man bevis. Rättegångar kan vara rätt komplicerade och detta ärende torde vara väldigt komplicerat då det handlar om påstått valfusk i flera stater. Så därför startar inte en rättegång samma dag som någon säger att dom vill anklaga en annan part. Sedan så innehåller det här flera möjliga rättsfall och då tas dom i den ordning man hunnit samla bevis.

Det påståendet om "istället kör på saker som "Jag såg en stadsarbetare som var stor och hade blm-mask på sig"? " svarade jag på i mitt förra svar till dig men ibland hinner man inte läsa.
Om man nu ärligt sinnat vill visa att valfusk har skett (vilket allt tyder på inte är fallet) varför väntar man inte tills man har samlat ihop dessa "starka bevis" och sen går till rättegång? Varför ödsla domstolarnas tid med dessa patetiska bevis istället, varför inte vänta tills man har tillräckligt starka bevis? Det tyder väldigt mycket på att inga starka bevis finns och att de kommer fortsätta ödsla domstolarnas tid med skräp.
2020-11-12, 12:47
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Hur kan en enda person titta på den här videon och sen tycka att valet har gått ok till ?

https://twitter.com/i/status/1326721355107151872
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
För att förstå hur korkad din argumentation låter, så gör jag en liten travesti:

Jag: Många mårddjur har röstat på Biden i det amerikanska presidentvalet.

Du: Hur många är det, har du några bevis på detta absurda påstående?

Jag: Många. Exakt hur många vet vi inte än. Vad var det du inte förstod med det? Svara istället på om du anser att detta är en allvarlig brist i systemet eller ej?

Nice try, kike. Jag går inte på dina banala finter. Försök förklara istället hur det kan komma sig att döda röstar? Och varför de uteslutande röstat på Biden?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Snart 600 sidor, och vi väntar forttfarande på dessa "bevis" som ska materialisera sig ur tomma luften?

Verkar mest som det är sektens överstpräster som går på än det ena och det andra...
https://god.dailydot.com/giuliani-prank-video/

...det är lite sorgligt att sekten är så uppenbart naiv och lättlurad? De sväljer verkligen vad som helst som ska föreställa bekräfta deras egna (FB) Konspirationer och alternativa teorier-idiotier! Drinking the Kool-Aid...
https://www.minnpost.com/eric-black-ink/2020/02/its-hard-to-understand-trump-supporters-willingness-to-excuse-his-blatant-falsehoods/

https://www.salon.com/2020/08/09/trumps-presidency-is-a-death-cult_partner/

Tror du att falska videos och diverse desinformation betyder att det inte har fuskats? Ju mer sådant trams desto svårare att avgöra om det verkligen har fuskats. Men någonting skumt är det med både poströster och misstänkt manipulation av maskiner och mjukvara.
Frågan är har det fuskats systematiskt på en skala där Biden vinner på det i diverse swing states. Fuskats det har det men frågan är ju omfattningen, men hatet mot Trump och försöket
att avsätta honom tyder på att demokraterna skulle göra vad som helst för att vinna över honom. Hatet är enormt och det stärker uppsåtet att fuska kraftigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad skulle kunna ske annorlunda? Ponera att de Republikanskt styrda delstaterna där Biden "vann", dvs, Georgia och Arizona, INTE utser några elektorer, då har väl Biden ändå tillräckligt många för att nå över 270 och bli vald från de Demokratiskt styrda delstater där han vann, eller?

Det gäller 5 delstater. Pennsylvania, Michigan, Wisconsin och Georgia. Röstar dessa på Trump eller avstår får ingen majoritet. Då går detta till HD. HD vill inte avgöra till någons fördel utan skickar det till rep.huset. Trump väljs till president,
2020-11-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Flytta är ju inte olaglig, men om man flyttar tillfälligt över valet är det ju att utnyttja systemet ungefär som gerrymandering. Lagligt men omoraliskt.

Har du någon källa som styrker att "horder av demokrater tillfälligt ändrar sin mantalsskrivning till Georgia"?
Jodå, och ledande Demokrater, som Andrew Yang, går i täten för sådant ofog. Thomas Friedman på NYT uppmanade till och med öppet på CNN Demokrater att "flytta" till Georgia i två månader för att få kunna rösta i senatsvalet.

https://thefederalist.com/2020/11/11/democrats-openly-urge-people-to-commit-voter-fraud-by-temporarily-moving-to-georgia

https://www.foxnews.com/politics/georgia-senate-election-runoffs-democrats-move-there

https://www.fox5atlanta.com/news/andrew-yang-announces-move-to-georgia-to-help-democrats-with-senate-runoffs

https://justthenews.com/politics-policy/elections/andrew-yang-democrats-should-move-georgia-help-senate-candidates-win
2020-11-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Lite off topic, men nej. Ca 7500 personer dör varje dag i USA.

Fakta, fakta, fakta.... inte lätt för ProTrumpers

Jag editerade siffran neråt några tusen strax efter inlägget och jag är inte Pro Trump. Poängen är att gravröster inte påverkat valet och att dom är oundvikliga med förtidsröstning.
2020-11-12, 12:50
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Jag förstår inte hur det går till när döda röstar rent praktiskt. Varför finns de kvar i röstlängderna? Kan du förklara!
Det finns inga officiella röstlängder som vi har i Sverige.
Röstlängderna skapas av väljarna själva som måste anmäla sig till en röstlängd.

Om en död finns kvar i röstlängden kan den som bor på samma adress som den döde bodde begära att få poströsta och får då röstsedlar mm. i sin brevlådan.
Sedan är det bara att försöka efterlikna den dödes namnteckning.

Man kan ju också låtsas vara en död och anteckna sig på en röstlängd och sedan göra som ovan.
Någon form av legitimering krävs nästan alltid, men kraven är att man ska hänvisa till ett körkort eller folkbokföringsnummer så att de som kontrollerar namnteckningarna har något att jämföra med.

Sedan kanske man kan tänka sig att om man har ett register med alla döda så kanske man kan göra detta valfusk lite mera storskaligt.
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag editerade siffran neråt några tusen strax efter inlägget och jag är inte Pro Trump. Poängen är att gravröster inte påverkat valet och att dom är oundvikliga med förtidsröstning.

Men ge dig. Vi talar om människor som är döda sen länge. Patetisk bortförklaring.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Det gäller 5 delstater. Pennsylvania, Michigan, Wisconsin och Georgia. Röstar dessa på Trump eller avstår får ingen majoritet. Då går detta till HD. HD vill inte avgöra till någons fördel utan skickar det till rep.huset. Trump väljs till president,
Problemet är att Pennsylvania, Michigan, och Wisconsin är alla blå delstater. De kommer knappast "vara med på noterna", om man säger så, utan lär stå främst i kön att utse elektorer.
2020-11-12, 12:53
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Om man nu på ett ärligt sinnat vill visa att valfusk har skett (vilket allt tyder inte är fallet) varför väntar man inte tills man har samlat ihop dessa "starka bevis" och sen går till rättegång? Varför ödsla domstolarnas tid med dessa patetiska bevis istället varför inte vänta tills man har tillräckligt starka bevis? Det tyder väldigt mycket på att inga starka bevis finns och att de kommer fortsätta ödsla domstolarnas tid med skräp.

Den frågan vet jag också att du har fått svar på flera gånger. Men det är bra att du är frågvis. Ärendet innehåller ju flera rättegångar i flera stater och därför gör man dom som är viktigast först men även dom som man känner sig redo för. Jag gissar på att man prioriterar helt enkelt. Vi är fortfarande oense om vad som är patetiska bevis också ser jag. Det är bra att du inte har ändrat dig på den punkten under dina tre senaste inlägg. Det tyder på att du har karaktär. Jag tror att du egentligen inte bryr dig om svaren du får så varför inte ställa dina frågor direkt i PM till mig så kan jag besvara dom. Det är lätt att tråden kläggar igen när folk ställer samma frågor hela tiden så du kan ställa dom till mig varje dag om du vill. Det finns väl ingen anledning till att vi tillsammans försöker göra den här tråden så lättläst som möjligt?
2020-11-12, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Problemet är att Pennsylvania, Michigan, och Wisconsin är alla blå delstater. De kommer knappast "vara med på noterna", om man säger så, utan lär stå främst i kön att utse elektorer.

Republikanerna styr delstatskongresserna i dessa 5 delstaterna. Delstatskongresserna certifierar elektorerna..och väljer president.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in