Citat:
Ursprungligen postat av
Gustavssons
Audi och vw känns också som samma men jag fattar inte hur de kan ha så dåliga karosser år efter år, efter 5 år så har skärmkanter och nederdel på dörrarna börjat rosta. Knappast premium det. Samma med Audis motorer med kamkedja där motorras är ett kommande problem utan att Audi tar ansvar för det. Hände en bekant till mig och ny motor inkl byte gick på 85000:-.
Har hört liknande från andra kunder som har Audi eller VW. Dessvärre så är sanningen den att alla kunder, oavsett vilket märke dom väljer har otur eller tur. Vissa kan köpa en fet Merca, Audi eller BMW och ha hur mycket strul som helst, andra har inget strul överhuvudtaget. Finns ju lite måndagsexemplar mm.
Jag har dock svårt att tänka mig att Audi inte tar ansvar för motorbytet om det gäller garanti. Annars är det ju som vilket ärende som helst, likadant som om du har en telefon vars batteri har slutat fungera efter 3-4 år. Ja, där finns ingen garanti kvar så det är bara att köpa en ny telefon.
Har man en bil som har rullat 30-40.000mil och börjar få motorproblem så är inte det så värst konstigt egentligen. Men fram till 15-20.000mil bör egentligen vilken bil som helst klara utan några större åtgärd.