2020-11-12, 08:37
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyKuisma
Det kan ju bero på att vissa folkslag har högre intelligens än andra. Exempelvis så har vita i genomsnitt högre IQ än andra och därmed är chansen större att de är mer framgångsrika än andra. Asiater är mer intelligenta än vita och exempelvis så är asiater den folkslag som har den högsta genomsnittslönen i USA.
Du ger ett lysande exempel på de fördomar jag talar om.
Citera
2020-11-12, 08:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du ger ett lysande exempel på de fördomar jag talar om.

Du är ett talade exempel på verklighetsfrämmande personer som inte inser att det finns biologiska skillnader mellan olika folkslagen. Det ändras inte oavsett hur mycket du försöker förneka det. Men att tala om det är tabubelagt. Man borde faktiskt återinföra rasbiologisk forskning i väst. I Kina har man det.
Citera
2020-11-12, 08:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Det kan ju bero på att vissa folkslag har högre intelligens än andra. Exempelvis så har vita i genomsnitt högre IQ än andra och därmed är chansen större att de är mer framgångsrika än andra. Asiater är mer intelligenta än vita och exempelvis så är asiater den folkslag som har den högsta genomsnittslönen i USA.

Nja. När det gäller området jag är uppvuxen i handlar det nog mer om att min föräldrageneration och deras föräldrar kunnat bygga upp ett välstånd för att de i lugn och ro levt i ett land där de haft möjlighet att plugga och jobba. Det skulle vilken idiot som helst klara.
Citera
2020-11-12, 08:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men anser du att svenskar i SVERIGE inte ska ha fördel att bo i sitt enda land? Skulle du bosätta dig i säg Kina skulle du kräva samma sak som kineser. Om du ens skulle kunna få det utan att få en smäll, oavsett att du inte skulle kunna bosätta dig där utan att var en rik en. Här ska vi alltså ge upp våra rättigheter för vårt land så främmande ska ses som detsamma? Du fattar inte hur sjukt det är.

Sluta tro en massa om vad jag tycker. Det enda jag skrev var att det RÅKAR vara så att de flesta RÅKAR vara vita i de områden i Sverige som kan räknas som priviligierade. Jag säger inte att det är konstigt på något sätt. Det är bara ett faktum.
Citera
2020-11-12, 08:50
Medlem
Beror på sammanhang, men inte på det vis det framställs av vänstern.

Jag känner att jag är privilegiad för jag väx upp i ett land där mina förfäder kämpat hårt för att ge oss de friheter och resurser vi har för att leva det liv vi gör. Det har väl egentligen inget att göra med att vara vit, även om vita i stort lyckats bättre på den fronten.

Känner jag att jag är skyldig resten av världen något pga detta? Absolut inte.
Citera
2020-11-12, 08:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Du är ett talade exempel på verklighetsfrämmande personer som inte inser att det finns biologiska skillnader mellan olika folkslagen. Det ändras inte oavsett hur mycket du försöker förneka det. Men att tala om det är tabubelagt. Man borde faktiskt återinföra rasbiologisk forskning i väst. I Kina har man det.
Återigen -- ditt inlägg visar tydligt hur man bygger sin uppfattning på generaliserande fördomar om andra.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nja. När det gäller området jag är uppvuxen i handlar det nog mer om att min föräldrageneration och deras föräldrar kunnat bygga upp ett välstånd för att de i lugn och ro levt i ett land där de haft möjlighet att plugga och jobba. Det skulle vilken idiot som helst klara.
Fast i så fall är väl de flesta idioter eftersom majoriteten inte kommer ifrån eller tillhör vad som kan klassas "välstånd" med svenska mått mätt.
Det osar lite klassförakt om den hållning du ger uttryck för.
Citera
2020-11-12, 08:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sluta tro en massa om vad jag tycker. Det enda jag skrev var att det RÅKAR vara så att de flesta RÅKAR vara vita i de områden i Sverige som kan räknas som priviligierade. Jag säger inte att det är konstigt på något sätt. Det är bara ett faktum.

Ok ursäkta. Men tror inte det i andras länder ens förekommer någon sådan här debatt. Att de ska ge upp sina privilegier för främmande. Privilegier som i grunden handlar om du har ett stöd nätverk av släktingar, du ses som en av alla andra. Du har en bas där helt enkelt. Om vi svenskar ger upp det kommer vi alltså inte längre ha en bas i vårt enda land. Vore det första och sjuk att det ens blir debatt om saken.
Citera
2020-11-12, 08:57
Avslutad
Ja. Men de ideologer och fanatiker som gnäller om WP är också dem som nyttjar och manifesterar splittringen för att det ger dem influens.

Vårt vita privilege idag bör uteslutande handla om kultur. En brun människa kan inte bli vit men de kan med lätthet bli en del av kulturen.
Men sånt här gillar inte ideologer då deras existensberättigande går ut på att bara representera en andel av helheten. Om folk är överens så försvinner deras arbetsuppgifter. Detta är varför också kulturen omdefinierats och blivit en ideologi som håller folk åtskilda.

Kalla identitetspolitiker, genusforskare och dess följare för vad de är - fanatiker och fundamentalister.
Senast redigerad av Cultura 2020-11-12 kl. 09:02.
Citera
2020-11-12, 08:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Fast i så fall är väl de flesta idioter eftersom majoriteten inte kommer ifrån eller tillhör vad som kan klassas "välstånd" med svenska mått mätt.

Det har inget med klassförakt att göra. Under rätt förutsättningar klarar nästan alla att bygga upp ett välstånd. Det har framförallt inget med hudfärg att göra.
Citera
2020-11-12, 09:05
Medlem
Självklart existerar det inte. Det är ett hittepå från vänstern för att kunna förtrycka vita män, och används av icke vita för att försvara sin lathet.
Citera
2020-11-12, 09:09
Medlem
Som arbetsgivare själv så kan jag direkt säga att jag ratar arbetssökande med märkliga utländska namn eller mörkt skin, sen finns det förstås många vita jag ratar rakt av också baserat på utseende (white trash, tatueringar)och även på namn (jag skulle aldrig anställa någon med ett namn som slutar på y). Jag ratar även rökare och snusare.
Citera
2020-11-12, 09:09
Avslutad
Citat:
Återigen -- ditt inlägg visar tydligt hur man bygger sin uppfattning på generaliserande fördomar om andra.

Dina inlägg micro visar återigen att du nekar verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in