2020-11-12, 08:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Brita Zackari, Farah Abadi och Felix Sandman är årets programledare.

Citat:
Det blir en poddare, en artist och en radioveteran som tillsammans kommer att leda ”Musikhjälpen” 2020.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/gWW5oB/har-ar-trion-som-leder-musikhjalpen-2020

Farah Abadi igen alltså. Är det ingen annan som vill leda eller? Annars blir det ju speciellt med Corona men som Farah säger:
Citat:
– Det är lika pirrigt och nervöst som första gången. Kanske ännu mer i år då vi inte riktigt vet vad vi kliver in i på grund av corona, men på något sätt är det också skönt, säger Farah Abadi i ett pressmeddelande.

Kanske det. De sitter ju närmast helt isolerade. Men blir kanske inte så mycket folk utanför buren.
Citera
2020-11-12, 09:29
Medlem
regelbrotts avatar
Brita kallas för poddare? Men hon är väl radioveteran också?

Känner mig också lite trött på Farah men.. Jaja, det blir säkert en del tittat på i dessa karantänstider.
Citera
2020-11-12, 09:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Känns som hela Musikhjälpen konceptet tappat helt. Själv har jag noll intresse av det längre.
Samma gäster kommer besöka buren och ju mer PK ju bättre. Samma musik kommer spelas i år med skillnaden att vi har ett år till att plocka svensk ortenrap att plocka av blandat med gamla hårdrocksklassiker och gamla godingar som man oftast redan ledsnat på.

I och med Corona så kommer det nog dessutom bli rätt tomt på torget där buren ska stå och med det så kommer hela den lokala folkfesten också försvinna. Kanske dax att lägga ner detta.
Citera
2020-11-12, 10:40
Medlem
welcometorealitys avatar
Farah den dryga Skåningen igen, jag tål inte hennes röst
Citera
2020-11-12, 12:21
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Farah den dryga Skåningen igen, jag tål inte hennes röst

+1
Hon är egentligen rätt kul men röstläget och dialekten gör att det inte går att lyssna på henne. Jag får panik efter 30 sekunder.

Btw, finns det inte redan en tråd för Musikhjälpen 2020?
Citera
2020-11-12, 14:02
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Känns som hela Musikhjälpen konceptet tappat helt. Själv har jag noll intresse av det längre.
Samma gäster kommer besöka buren och ju mer PK ju bättre. Samma musik kommer spelas i år med skillnaden att vi har ett år till att plocka svensk ortenrap att plocka av blandat med gamla hårdrocksklassiker och gamla godingar som man oftast redan ledsnat på.

I och med Corona så kommer det nog dessutom bli rätt tomt på torget där buren ska stå och med det så kommer hela den lokala folkfesten också försvinna. Kanske dax att lägga ner detta.

Har för mig att det inte ens blir på torget, utan det flyttas till större produktionslokaler
Citera
2020-11-12, 15:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Har för mig att det inte ens blir på torget, utan det flyttas till större produktionslokaler

Kanske smartast. Att sitta ute i sedvanliga buren är ju annars att dra folk att samlas. Vilket i dessa tider inte är bra. Men kommer inte gör det lika intressant att kolla på. Mycket av intresset har ju handlat om att se vilka kufon som håller till och spexar sig utanför.
Senast redigerad av Zaedrews 2020-11-12 kl. 15:18.
Citera
2020-12-07, 22:40
Avslutad
Denna tråd var stendöd. Kommer ihåg 2011 vilka härliga minnen. Donerade också en slant . Behövs någon liknande tråd igen som engagerar många flashbackare var alldeles för länge sen
Citera
2020-12-07, 23:51
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Denna tråd var stendöd. Kommer ihåg 2011 vilka härliga minnen. Donerade också en slant . Behövs någon liknande tråd igen som engagerar många flashbackare var alldeles för länge sen

Ett av åren blev fick vi till och med önska en låt, och om jag minns rätt så användaren "Havremopeden" var inblandad...och nån tjej?
Men skoj var det
Citera
2020-12-09, 18:43
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Dom verkar ha släppt artisterna och det verkar fan helt vara en rerun av tidigare år. Alltså, såg vid första blick ut som 90% av alla namn har varit med två gånger redan.

Börjar kännas lite som en inneklubb av artister som tjänar fint på denna exposure. Musikhjälpen kunde gjort bättre val.
Citera
2020-12-13, 22:05
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Det har inte varit så mycket folkfest de senaste åren. Skolkande barn, pundare och batik-tanter som står och hänger om dagarna.

Jag gissar att "Thunderstruck", "Run To The Hills" och "We Are The Champions" kommer att spelas två gånger var och att Yasin Byns samlade produktion av betonglåtar från den skittuffa urten kommer spelas som ett kollektivt straff mot oss för brott vi inte begått.

Citat:
Ursprungligen postat av Erki122

Jag tror de var på jakt efter någon lagerlokal att hysa in gänget i.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Ett av åren blev fick vi till och med önska en låt, och om jag minns rätt så användaren "Havremopeden" var inblandad...och nån tjej?
Men skoj var det

Kellermeister.

Ja, 2011 var ett kul år. Det var det sista året jag verkligen intresserade mig för jippot. Kommer du ihåg hur vi harvade runt om vi skulle önska "Legalisera"?
Citera
2020-12-13, 22:07
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Brita Zackari, Farah Abadi och Felix Sandman är årets programledare.

Farah Abadi igen alltså. Är det ingen annan som vill leda eller? Annars blir det ju speciellt med Corona men som Farah säger:

Kanske det. De sitter ju närmast helt isolerade. Men blir kanske inte så mycket folk utanför buren.

Det står väl i grundlagen och värdegrunden att man måste ha med någon från P3 Din Gata?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in