2020-11-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Eller så vet man om att rösterna inte skulle klara en granskning och att detta är deras bästa chans att få igenom dem.
Vilka är ”man”? Hur har ”man” kunnat slänga dem utan att någon som inte är med på fusket (republikanska valarbetare, observatörer...) sett att det skett?
2020-11-12, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Men nu är ju valmaskinerna kontrollerade av demokraterna också. Fast inte i Florida då? Er konspirationsteori är rätt så invecklad.
Detta kan förklaras på minst följande sätt:
1. De fuskade inte i alla stater, men i tillräckligt många swing states.
2. Demokraterna är starkast i norr och på kusterna. Det är enklare att fuska bland vänner och bekanta än hos fienden.
3. De försökte fuska i Florida, men eftersom de vill undvika att bli upptäckta (shocker!), försöker de fuska bara precis tillräckligt, och de gjorde kanske en felkalkylering där. När det upptäcktes att Trumps ledning blev för stor, gjorde kalkylen att det räcker att fuska i t.ex. Pennsylvania, Nevada, Michigan, och kanske ett par stater till. Alltså behövde de inte riskera att fuska även i Florida. Fusket blir mer trovärdigt så klart om Biden får 271-290 elektorer, det hade inte varit trovärdigt alls om han fick 350. Och ju mindre det fuskas, desto mindre risk att åka fast.
2020-11-12, 01:25
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Din twitter länk fungerar ju inte ens. Hursomhaver kommer allt detta patetiska trams från Trump kampanjen slängas ut precis som allt annat. Du kan inte underkänna ett val för att valobservatörer säger de vill jobba i Brooklyn.

Intressant att WH pressekreterare RADERA en tweet om påstådda röstfusk..

Skattebetalarnas pengar.

2020-11-12, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
At fuska till sig mer än fem miljoner, kanske t.o.m. sju miljoner, i popular vote måste också vara ett riskabelt företag. Mycket som kan gå fel då. Eller hur? Ett märkligt vågspel också när detta inte spelar in på vem som blir president.

Fast varför tror du att man har försökt fuska till sig Popular vote när det inte avgör valet pågrund av elektorsrösterna. Demokraterna har fuskat i utvalda swing states, man har gjort tillräckligt för att vinna inte försökt fuska så mycket som möjligt i så många delstater som möjligt.
2020-11-12, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Fast varför tror du att man har försökt fuska till sig Popular vote när det inte avgör valet pågrund av elektorsrösterna. Demokraterna har fuskat i utvalda swing states, man har gjort tillräckligt för att vinna inte försökt fuska så mycket som möjligt i så många delstater som möjligt.
Hur kan demokraterna veta valdeltagandet till GOP i Florida eller Texas? Biden-kampanjen satsade flera miljarder i de här två vippstaterna. Om demokraterna nu har fuskat, varför så fuskade de inte lika gärna även i Texas eller Florida? Förlåt, men för mig alla dessa konspirationer om massivt valfusk bara helt galet.
Senast redigerad av Staysmann88 2020-11-12 kl. 01:30.
2020-11-12, 01:28
Medlem
Game Changer ? Verkar hända grejer på riktigt nu !? Århundradets story om stämmer !

Sidney Powell USA:s flagga⭐⭐⭐
@SidneyPowell1
·
4h
This is massive voter fraud. It is a feature built into the system by the companies that own the machines and software. This was a deliberate attack on our country and the most important of rights held by citizens in our Republic.

https://twitter.com/SidneyPowell1
Senast redigerad av pollarn 2020-11-12 kl. 01:38.
2020-11-12, 01:29
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Din twitter länk fungerar ju inte ens. Hursomhaver kommer allt detta patetiska trams från Trump kampanjen slängas ut precis som allt annat. Du kan inte underkänna ett val för att valobservatörer säger de vill jobba i Brooklyn.

Ja det är ju dit standardsvar. Det är märkligt att du ens är här inne om du redan har bestämt dig. To each his own I guess. Stämmer sakerna som Kayleigh McEnany twittrar om så är det i illa att allt detta försegått i ett endaste lite county. Men jag misstänker att partifärg är det enda du bryr dig om här. Får väl skylla mig själv att jag är en idiot som ens bemödar mig att skriva med dig och titta jag gör vist om samma misstag igen.

Rätt länk
https://twitter.com/kayleighmcenany/status/1326634874988617729
2020-11-12, 01:31
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Intressant att WH pressekreterare RADERA en tweet om påstådda röstfusk..

Skattebetalarnas pengar.

Rätt länk
https://twitter.com/kayleighmcenany/status/1326634874988617729
2020-11-12, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Ja, menade givetvis bland presidentkandidater från GOP.

Inte vet jag men.. resett.no/2020/11/05/trump-fikk-flest-ikke-hvite-stemmer-stemmer-av-noen-republikaner-siden-1960-en-avvisning-av-demokrat enes-rasisme-narrativ/

Vad jag har förstått, så har ingen tidigare sittande president fått fler röster än vad Trump fick vid det här valet. Och tydligen så har ingen republikansk kandidat fått fler röster än vad Trump fick i 2020.

Ja med andra ord vad jag sa. Trump fick fler röster proentuellt från minoriteter än någon Republikansk kandidat sedan 1960, det är vad artikeln du länkar till säger. Vi får se om detta är en "one time thing" eller om republikanerna kan fortsätta att gå lite starkare bland minoriteter även efter Trump, det är ett måste för att de på sikt ska kunna vinna val.

Att han fick flest röster någonsin av en sittande president är ju jävligt irelevant, det var en historiskt hög mängd människor som röstade, Biden fick fler röster än någon kandidat någosnin sittande eller utmanare.

För att ta tillbaka det till trådens ämne så är ju många av de stämningar som Trumps kampanj just nu driver inriktade på att få röster från svarta distrikt i storstäder såsom Detroit och Atlanta ogiltiförklarade.
2020-11-12, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Ja, jag har sett klippet. I det relevanta stycket står det såhär:

Allt det här handlar om att försöka undvika att motståndaren får 270 elektorsröster genom diverse olagliga trick. Om motståndaren har fått 270 elektorsröster är det helt kört, det är över, finns inget att göra. Fram tills att det sker har han någon sorts chans att lyckas förhindra det med hjälp av olagliga handlingar från korrupta delstatsregeringar.

Men när Biden får 270+ elektörsröster den 14 december så är det över.
Jag har ändå uppfattat det som att Trump har flera vägar framåt för att landa i att representanthuset där republikanerna har majoritet får avgöra saken till sist.

Jag utgick från den här källan som postades tidigare i tråden:
https://youtu.be/EBcQ26ha0Ho

Videon verkar inte gå att ladda längre. Antagligen censurerad av Youtube
2020-11-12, 01:39
Medlem
Jag fattar verkligen inte allt detta tjat om valfusk från demokraternas sida.

Visst, så var det onekligen ett konstigt val. Och Trump såg ut att gå mot valvinst efter att han hade vunnit Texas och Florida. I Florida och Texas så blev poströsterna ränkade först, detta gav Biden en liten ledning i båda de här två vippstaterna innan rösterna från valdagen räknades upp. I Pennsylvania, Wisconsin, Michigan, Georgia så såg vi samma sak, bara tvärtom.

Det var helt uppenbart att demokraterna skulle samlas i rekordstora mängder för att rösta ut Trump vid det här valet, även många independents och många som i vanliga fall inte röstar alls gick ut och röstade mot Trump i 2020. För mig så var det klart sedan i somras att Biden kom till att vinna popular vote med större marginal än vad Hillary Clinton gjorde för fyra år sedan, och jag såg det som osannolikt att Trump skulle ha chans till att bli omvald.

Valresultatet var som väntat.
2020-11-12, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Hur kan demokraterna veta valdeltagandet till GOP i Florida eller Texas? Biden-kampanjen satsade flera miljarder i de här två vippstaterna. Om demokraterna nu har fuskat, varför så fuskade de inte lika gärna även i Texas eller Florida? Förlåt, men för mig alla dessa konspirationer om massivt valfusk bara helt galet.

Jag satt uppe hela natten till 10:00 dagen efter och följde valet och när räkningen saktade in betänkligt så har man givetvis valt att inte fuska i Florida och Texas för att det inte var lönt Trump var för stark där.
Då satsar man på ett omfattande fusk med maskinerna i valda swing states där man även fuskat med poströster sedan tidigare medans maskinerna säkrar segern på valdagen.
Har ett omfattande fusk ägt rum så har man tänkt såhär, prioriterat och tagit de bästa lägena.
Vi får helt enkelt avvakta om det har förekommit omfattande fusk och det är inte alls osannolikt i dagsläget.

Detta kan vara den största politiska skandal som vi får uppleva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in