2020-11-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Nu verkar trumps egna advokater ha gett upp toket.

Because, you know, reality. https://imgur.com/gallery/FNsJTfK
Varför inte visa till en riktig källa istället för en förfalskad artikel? jag tror definitvit inte att Trump eller hans advokater kommer att ge sig med det första, även om jag inte tror på teorin om ett enormt valfusk från demokraterna.
Senast redigerad av Staysmann88 2020-11-11 kl. 23:45.
2020-11-11, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Faktum är att Joe Biden kommer bli USA:s nästa president. Donald Trump och hans bihang har inte kunnat presentera något som helst av substans som tyder på att det skett ett omfattande valfusk i samband med presidentvalet. Jag tycker för övrigt att videoklippet som du länkat till inte är speciellt förtroendeingivande.

Fast den mannen har rätt. Han hänvisade till konstitutionen. Och ja, det står precis så där. Så nej, Biden blir inte president om inte Trump låter honom bli det. Väldigt goda nyheter.
2020-11-11, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Kan i huvudsak hålla med. Det finns helt klart ett intresse av att dra ut på dramatiken. Nu gick visserligen praktiskt taget samtliga större mediahus ut med att Biden vunnit valet direkt när han gått över 270 elektorsröster i deras mätningar — allt under det att poströster fortfarande räknas. Absurt framstår som en underdrift i sammanhanget.

Nåja. Det vore om inte annat lämpligt med enhetliga regler, men när USA nu är en federation... Tough luck. Vad sägs annars om att inte godkänna sent inkomna poströster? Se det som julkorten som måste postas senast ett visst datum i december för att komma fram till jul. Och vad sägs om att inte tillåts absentee votes? Inte ha förtidsröstning? Kom igen, liksom — är det val var fjärde år bör man kunna pallra sig dit och legitimera sig på valdagen.

Och jo, en sak till: Man borde leta efter avvikelser om man jämför stater där räkning av poströster inletts tidigt kontra stater där poströster räknas sist och Biden kommer som en jävla raket på slutet. Att många poströstat på Biden och demokraterna är ingen överraskning. Jag skulle bara vilja veta om Trump oftare lyckats hålla undan i stater där man inte sparat poströsterna till sist. Florida är ett exempel på en jämnare match.

De sent ankommande poströsterna har inte räknats i Pennsylvania. De har lagts undan. Ett fel gjordes i Algeheny county där tretusen sent ankomna blandades med de giltiga, ett fel som valkommissionen själv anmält. Demokrater vill att de sent ankommande ska räknas med republikanerna i majoritet beslutat de inte ska räknas. Som det ser ut nu så påverkar de inte valresultatet varför demokraterna inte kommer att kräva att de räknas.
2020-11-11, 23:29
Medlem
barkies avatar
Antingen har Trump så mycker skit på dom att det tar tid att bygga ihop allt eller så greppar han efter halmstrån. Svårt att veta egentligen.
2020-11-11, 23:29
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
DR SHIVA, MIT, GÅR IGENOM HUR FUSKET UTFÖRTS I MICHIGAN

Mycket bra och grundläggande video. Gör det enkelt att förstå.
https://twitter.com/StevenGawrys/status/1326605603666595840

Sprid den.

#joeisafraud
#fightback

Han bevisar inget fusk. Han visar lite statistiska konstigheter som är intressanta men inget bevisat fusk. Vad som är mest intressant är hur han förklarar vilket skämt valsystemet är och även konstigheter i valräknemaskinerna.

Defintivt något som är värt att titta närmare på.
2020-11-11, 23:30
Medlem
happyhippoxs avatar
Breaking

Gina Haspel is blocking Trump’s request to declassify Russiagate intelligence. Saying it will cause damage to our foreign allies.

https://twitter.com/JackPosobiec/status/1326652089729212423?s=20
2020-11-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Fortfarande inget svar på varför de då inte fuskade i Florida och North Carolina som också var swing states. Varför Georgia och inte North Carolina?

Det har tagits upp ett par gånger redan. I Florida räknades poströsterna FÖRST och INTE SIST. Således gav det väl aldrig någon möjlighet att tänka på hur många fler fejk-röster som behövdes för att vinna delstaten. Men det är ju inget som säger att det inte pågått fusk i olika former i stater som Trump vann men fokus ligger ju rent naturligt på stater som han förlorade och som tros ha påverkan den slutgiltiga utgången för valet.

Men kan man så tycker jag att man bör göra en utredning över hela landet, men nu råder det ju tidspress.
2020-11-11, 23:32
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
Fast den mannen har rätt. Han hänvisade till konstitutionen. Och ja, det står precis så där. Så nej, Biden blir inte president om inte Trump låter honom bli det. Väldigt goda nyheter.
Det där kan bara hända om ingen av kandidaterna för 270 elektorsröster. Det kommer Biden få och då behövs ingen concede från Trump. Han säger också det i videon men inte så tydligt (han pratar om att valen i delstaterna ej blir certifierade, vilket är samma sak. Proböemet är att de kommer bli certifierade om inte annat så kommer SCOTUS tvinga fram det).
Senast redigerad av crisscross 2020-11-11 kl. 23:34.
2020-11-11, 23:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
De sent ankommande poströsterna har inte räknats i Pennsylvania. De har lagts undan. Ett fel gjordes i Algeheny county där tretusen sent ankomna blandades med de giltiga, ett fel som valkommissionen själv anmält. Demokrater vill att de sent ankommande ska räknas med republikanerna i majoritet beslutat de inte ska räknas. Som det ser ut nu så påverkar de inte valresultatet varför demokraterna inte kommer att kräva att de räknas.
Jovisst, och det har väl tom. du och jag diskuterat nyligen? Om inte ber jag om ursäkt.

Jag menade dock i fortsättningen. Om de inte räknas denna gång kan beslutet att ta emot dem ändå vara lagvidrigt eftersom guvernören i PA själv fattade det. Bra dock att man till sist gick med på att separera dem från de övriga poströsterna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Wow!

TL/DR-versionen: Trump kommer alltså sitta kvar om han bara vägrar att avgå! Detta är dessutom lagligt enligt konstitutionen. Det har hänt två gånger tidigare i amerikansk historia på 1800-talet. Vad som händer om Trump vägrar att avgå är att kongressen då kan rösta för att avsätta honom. Men i den speciella omröstningen gäller EN röst per delstat. Republikanerna har då 37 delstater av 50 och vinner den omröstningen lätt. Folk kommer att protestera som faan och kaoza sönder halva USA antagligen, men Trump har all laglig rätt att göra detta, och om jag känner den mannen rätt kommer han att göra detta om så krävs.

Four More Years!

Jag personligen tycker inte att just den här lösningen låter superdemokratisk, men eftersom jag är 110% säker på att demokraterna har valfuskat och att Trump är den rättmätiga vinnare, finns det ju en moraliskt godtagbar anledning att gå vidare på det här sättet.

Nej, inte helt demokratiskt må man säga. Men jag kan inte föreställa mig att republikanerna skulle rösta för Trump i detta fiktiva förlopp.
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Han har dessutom uppfunnit e-mail (10 år efter universitetspersoner redan e-mailat friskt), påstår att att ett företag tagit patent på c19 viruset och försökt bli senator ett antal gånger med hjälp av nån konstig teori om matematisk marknadsföring (aldrig fått några röster att tala om). Det är en virrpanna och en konspirationsteoretiker.

Jag håller med, och jag har lyssnat på hela förklaringen och den make sens som man säger, men en persons äkthet just nu är svår att bedöma, när man smetar ned alla som uttalar sig.
Så jag avvaktar om att döma ut han på grund av rykten.
2020-11-11, 23:35
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
I de datasetten jag kollat på är allt rimligt ut. Därmed inte sagt att jag kan uttala mig om manipulation i allmänhet. Den som manipulerar bör ha sett till så att det är ut normalt.

En manuell kontroll-räkning borde utesluta manipulation i vilket fall. Det vore väldigt märkligt om någon internet-krigare lyckats knäcka systemet där experter felat.
Det bör vara väldigt avancerat fusk oavsett då flera experter försökt att kontrollera maskinerna utan framgång efter deras misstanke.

En tanke som följer mig är att maskinerna går bara att trimma till en viss nivå mellan 2-4% ungefär, utan att fusket skulle vara möjlig att bevisa inom tidsramen för juridiska påföljder.

För en lekman så borde det vara enkelt att tillverka en maskin som avläser röstsedlar, men säkerheten som omfattar processen blir dess akilleshäl. Samma människa som säkrar enheten för påverkan, kan lämna en bakdörr öppen för manipulation.

Jag jobbar inte inom programmering
men oavsett så tycker jag det luktar ruttet om ett system som använder mjukvara som människor i nära kontakt med Demokrater tillverkat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in