Citat:
Ursprungligen postat av
bangroo41
Kan jag inte svara på. Jag personligen släpper inte kunder, det är uppenbart att jobba som bilförsäljare är mycket jobb, man måste vara tillgänglig ofta och jobbar oftast fler timmar på en vecka än majoriteten av befolkningen. Sen vissa dagar kan man vara trött, precis som vilken person som helst. Oftast när man inte riktigt pallar så drar man ner tempot lite grann och kunderna kan uppleva en som tråkig och ointresserad.
I ditt fall verkar det dock bara vara idioter till säljare som förlorade en potentiell kund!
Ja så kan det varit.
Krävs en hel del för att vara en bra försäljare! De är inte alla som förstår. Man måste vara en god psykolog.
Min senaste säljare, som jag köpte av, efter 5 års undersökande, var en sån. Han trugade inte, puschade inte, väntade in. Jag var då dessutom såld på bilen. Jag ville ha den.
Det var han som bara gav 5000 för min. Rekommenderade mig att sälja den själv.
Jag ville ha vissa saker. Inte för att få förmåner, utan det var nödvändigt. Motorvärmare och ny vindruta (som var lite sprucken). Ok, sa han bara. Vi fixar det. Jag å andra sidan prutade inte ett öre på hans pris.
Är fortfarande nöjd.
Det var en bra försäljare. Guld värd för ett företag.
Kommentarer?