2020-11-11, 18:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ska vi slå vad?

Ja hur mycket som helst. Ta och titta vad Christer Pettersson fick för skadestånd efter han blev friad i HR och då var han misstänkt för ett statsminister mord men fick ändå bara skadestånd för själva häktningstiden.

Den 14 december 1988 greps Christer Pettersson och delgavs misstanke om mordet på Olof Palme.
I januari 1989 pekar Lisbet Palme ut Pettersson som den person som mördade hennes make. Konfrontationen kritiserades senare eftersom det ansågs att polisen med uttalanden väglett Lisbet Palme i förväg. I slutet av maj samma år åtalas Pettersson för mordet.
I juli 1989 döms Christer Pettersson till livstids fängelse för mord på Olof Palme. Men tingsrätten är oenig, två juristdomare ville fria. De ansåg att

Lisbeth Palmes utpekande inte räckte.

I november 1989 frikänns Christer Pettersson av en enig Svea hovrätt som ansåg att det inte gick att utesluta att Lisbeth Palme pekat ut fel person.
Samma år beslutar Riksåklagaren att inte överklaga hovrättens dom till Högsta domstolen, trots att det finns nya vittnesuppgifter som pekar ut Pettersson som mördaren.
I maj 1990 beslutar Justitiekanslern att staten ska betala 300 000 kronor i skadestånd till Pettersson för tiden han var
frihetsberövad.
Citera
2020-11-11, 18:13
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det finns ingenting som indikerar att huvapersonen eller motorvägspersonen har någonting med mordet på LW att göra. Allt är rena fantasier. Och som du så riktigt påpekar så sågs huvapersonen flertalet timmar före mordet och motorvägspersonen sågs flera timmar efter mordet. Jag kan slå vad om en månadslön att bägge dessa personer finns i slasken och är helt avförda.
Här vågar jag inte slå vad men tex mvm gav sig aldrig till känna ens?Huvan vet jag inte men tror inte hen heller gjorde det.Tidsmässigt spelar det ingen roll då man kan återvända om man blir avbruten.

Men jag är så oerhört imponerad av er att ni vet exakt vilka som kan avfärdas som fantasier.
Tick tack tick tack
Citera
2020-11-11, 18:19
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Här vågar jag inte slå vad men tex mvm gav sig aldrig till känna ens?Huvan vet jag inte men tror inte hen heller gjorde det.Tidsmässigt spelar det ingen roll då man kan återvända om man blir avbruten.

Men jag är så oerhört imponerad av er att ni vet exakt vilka som kan avfärdas som fantasier.
Tick tack tick tack

Är det fastställt att motorvägsmannen inte är känd i utredningen? Eller menar du att han inte är känd för allmänheten?
Citera
2020-11-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Är det fastställt att motorvägsmannen inte är känd i utredningen? Eller menar du att han inte är känd för allmänheten?
Man hittade han inte och han hörde inte av sig.
Jag kan ha fel då det skrivs lite om han och jag blandat ihop saker.Nötis har järnkoll dock
Citera
2020-11-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Framförallt: vad motiverar misstanke om att de är inblandade i mordet på LW överhuvudtaget?

Är det ens klarlagt att "huvamannen" är av manligt kön? Tror inte att vittnet, som dessutom såg huvapersonen flera timmar innan mordet, gav något sådant signalement? Det kan lika gärna röra sig om en skolflicka som lekte kurragömma med sina vänner i området.
Motorvägsmannen noterades dessutom flera timmar efter mordet.
Nej, de har såklart ingenting med mordet att göra.

Håłler helt med. Vissa försöker med omöjliga sidospår för att hoppas att de skyddar SD. Lite Trump-varning om du förstår vad jag menar.
Citera
2020-11-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Håłler helt med. Vissa försöker med omöjliga sidospår för att hoppas att de skyddar SD. Lite Trump-varning om du förstår vad jag menar.
Jag håller också med
Vem/vilka tänkte du på?
Citera
2020-11-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ja hur mycket som helst. Ta och titta vad Christer Pettersson fick för skadestånd efter han blev friad i HR och då var han misstänkt för ett statsminister mord men fick ändå bara skadestånd för själva häktningstiden.

Den 14 december 1988 greps Christer Pettersson och delgavs misstanke om mordet på Olof Palme.
I januari 1989 pekar Lisbet Palme ut Pettersson som den person som mördade hennes make. Konfrontationen kritiserades senare eftersom det ansågs att polisen med uttalanden väglett Lisbet Palme i förväg. I slutet av maj samma år åtalas Pettersson för mordet.
I juli 1989 döms Christer Pettersson till livstids fängelse för mord på Olof Palme. Men tingsrätten är oenig, två juristdomare ville fria. De ansåg att

Lisbeth Palmes utpekande inte räckte.

I november 1989 frikänns Christer Pettersson av en enig Svea hovrätt som ansåg att det inte gick att utesluta att Lisbeth Palme pekat ut fel person.
Samma år beslutar Riksåklagaren att inte överklaga hovrättens dom till Högsta domstolen, trots att det finns nya vittnesuppgifter som pekar ut Pettersson som mördaren.
I maj 1990 beslutar Justitiekanslern att staten ska betala 300 000 kronor i skadestånd till Pettersson för tiden han var
frihetsberövad.

År 1988 I dag har det förflutit hela 32 år sedan den händelsen. Beloppet är 1.500.000.kronor per år och den stackars oskyldigt jagade och utpekade SD har varit frihetsberövad 8 månader, så, SD och hans suveräne försvarsadvokat IB kommer med största sannolikhet att begära ett skadestånd på minst en miljon kronor och inte under den summan. SD har fått lida så otroligt mycket, framför allt psykiskt då han under en mycket lång tid fått utstå både det ena och det andra tack vare polisens och åklagarnas envetna tunnelseende. SD är värd var enda liten extra krona han och hans försvarsadvokat IB kan få ut för allt lidande som SD har fått utstått.

Det handlar ju inte enbart om SD i detta fallet, hans före detta fru HD har ju även hon fått smaka på polisens och åklagarnas tunnelseende samt att även SD:s närmaste vänner berörts väldigt illa av att polisen och åklagarna har pekat ut SD som en rå och iskall mördare vilket han givet vis inte är mer än i polisens och åklagarnas imaginära värld.
Senast redigerad av JokerMannen 2020-11-11 kl. 18:44.
Citera
2020-11-11, 18:48
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
År 1988 I dag har det förflutit hela 32 år sedan den händelsen. Beloppet är 1.500.000.kronor per år och den stackars oskyldigt jagade och utpekade SD har varit frihetsberövad 8 månader, så, SD och hans suveräne försvarsadvokat IB kommer med största sannolikhet att begära ett skadestånd på minst en miljon kronor och inte under den summan. SD har fått lida så otroligt mycket, framför allt psykiskt då han under en mycket lång tid fått utstå både det ena och det andra tack vare polisens och åklagarnas envetna tunnelseende. SD är värd var enda liten extra krona han och hans försvarsadvokat IB kan få ut för allt lidande som SD har fått utstått.

Det handlar ju inte enbart om SD i detta fallet, hans före detta fru HD har ju även hon fått smaka på polisens och åklagarnas tunnelseende samt att även SD:s närmaste vänner berörts väldigt illa av att polisen och åklagarna har pekat ut SD som en rå och iskall mördare vilket han givet vis inte är mer än i polisens och åklagarnas imaginära värld.

Det kan ju vara så att vi härinne ( många av oss ...) tycker att en person som dödshotar en kvinna ; mycket väl kan utföra handlingen rent praktiskt utifrån denna persons nedlåtande uppfattning om LW som denne beskrivit i sms och som han har påpekat för henne ett antal gånger .
Kallas psykologisk mobbning .
Lika kämpigt att ta emot ,som direkta slag skall Du veta ....
Citera
2020-11-11, 19:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Ta för fan reda på fakta innan du svarar. Här har du skadestånd som utbetalas till den som suttit häktad . HDs lidande Vad tror du Christer Petterssons systrar fick gå igenom när deras bror blev dömd till livstid för mordet på Olof Palme. Och du ditt jävla stolpskott jämför HD och deras jävla vänner med Christers två systrar som blev trakasserad av i stort sätt hela Sverige och inte fan att dom fick en endaste krona för sitt LIDANDE. HD och deras vänner, du kan skoja du

Enligt Justitiekanslerns praxis bestäms ersättningen för lidande i normalfallet till 30 000 kr för den första månaden. Ersättning utgår med 20 000 kr för varje ytterligare månad fram till och med den sjätte månaden och därefter med 30 000 kr per månad till och med den tolfte månaden.
Citera
2020-11-11, 19:27
Medlem
Citat:

Tick tack tick tack

I så fall är du imponerad av sådant som visat sig vara uppenbart.
Citera
2020-11-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ta för fan reda på fakta innan du svarar. Här har du skadestånd som utbetalas till den som suttit häktad . HDs lidande Vad tror du Christer Petterssons systrar fick gå igenom när deras bror blev dömd till livstid för mordet på Olof Palme. Och du ditt jävla stolpskott jämför HD och deras jävla vänner med Christers två systrar som blev trakasserad av i stort sätt hela Sverige och inte fan att dom fick en endaste krona för sitt LIDANDE. HD och deras vänner, du kan skoja du

Enligt Justitiekanslerns praxis bestäms ersättningen för lidande i normalfallet till 30 000 kr för den första månaden. Ersättning utgår med 20 000 kr för varje ytterligare månad fram till och med den sjätte månaden och därefter med 30 000 kr per månad till och med den tolfte månaden.

Den här tråden handlar om mordet på LW och den nu genom polisens och åklagarnas tunnelseende oskyldigt jagade och utpekade tvåbarnspappen SD för ett mord han inte har begått, beträffande C.P. från fallet 1988 så är det OT i LW-tråden.

Kom istället med något relevant som bevisar att SD verkligen bringade livet om LW under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.
Citera
2020-11-11, 19:51
Medlem
Citat:
Om det nu verkligen skulle vara så som du säger att SD på rent allvar vid något tidigare tillfälle dödshotat LW, så är det faktiskt inget bevis för att SD senare verkställt detta.

Som person kan man uttrycka sig på väldigt hemska sätt mot den man älskar när man själv känner sig missförstådd eller sårad utan att man i själva verket menar fullt allvar med det man kastar ur sig mot den man håller av.

Vad jag tycker att du borde förstå i detta fallet är, att om man fått fram via en polis och åklagarutredning att SD vid ett aktuellt tillfälle dödshotat LW så kan man inte på sådan grund döma SD för att tidigare ha bragt LW om livet, det fungerar inte så.

För att SD överhuvudtaget skall kunna dömas i en domstol för ett så allvarligt brott som ett mord så måste det vara ställt utom all rimligt tvivel att SD var den person som bringade livet om LW vid det aktuella tillfället.

Så länge som den mordmisstänkte SD inte kan bindas direkt till brottsplatsen bakom bullerplanket är det sålunda icke ställt utom all rimligt tvivel att SD är mördaren och GM.

Efter att ha gått igenom fupen, samt lyssnat igenom rättegången, tyckerr jag att det mer än väl framgår att Stefan dödshotar Lena. Han kan inte låta henne vara ifred.
Han stalkar henne, fotograferar henne genom hennes fönster, han har nog haft mer kontroll än någon vet, gällande kvinnorna i sitt liv.
Allt ska ske på Stefans villkor.

Vad tycker du om Stefans sätt att korsförhöra dottern gällande strössel och sötsaker? Inte ens på kalasfirande var det okej att ta för sig?

Eller "incidenten" när han slog sönder väggen i dotterns rum?!

Hans lillebror har blivit slagen av Stefan.

Jag tror att Stefan mycket väl tar till våld, 17 "slag". Problemet borta?

Lena ifrågasatte Hannas fusk i geocaching och jag tror att det är den förbannade geocachingen som är roten till detta tragiska.

Det var den spännande leken som väckte vinnaren i Lena och hon blev kär och manipulerad.

Stefan njöt av att känna sig eftertraktad, tills det blev lite för mycket av det goda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in