2020-11-11, 18:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
EU har 446 miljoner invånare sedan snackar de om att man kan behöva fler sprutor. Hur många sprutor går det på en kur? Man får nog se det som ett avropsavtal under en tidsperiod av två till tre år. Med ett antal klausuler om att avbryta vidare köp etc.

Två.
Citera
2020-11-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Var det svar på mitt?
Nej, den citerade texten verkar ha försvunnit. Det handlade om detta med att man måste ha intyg på vaccination för att kunna resa i framtiden. För den som rest i Kina under olika smittor så får man där ett intyg som man måste ha framme hela tiden som bevisar att man är frisk, utan intyget får man inte röra sig på flygplatsen. Senaste gångerna har de istället bara kollat temperaturen, men det beror lite på vilken flygplats det är...

Skillnaden med att ha ett gult papper med en QR-kod i bröstfickan mot den gula referensen jag tänkte på är att denna gången vill man ha en gul markering på kläderna.
Citera
2020-11-11, 18:26
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
En lockdown är ju naturligtvis sista utvägen. Jag hoppas fortfarande att vi ska kunna vända på det här och undvika lockdown i Sverige, men i så fall måste vi ta oss i kragen, börja använda munskydd och inse att vi befinner oss i en pandemi.

Förresten, du behöver inte ta ställning till huruvida det här viruset är dödligt nog för att klassas som en "pandemi". Det är redan allmänt vedertaget globalt; ingen frågade dig om du tycker att 0,5% dödlighet är tillräckligt högt. Det spelar ingen roll vad du tycker. Ok?

Rätta in dig i ledet, på med munskyddet och minimera spridningen tills vi kan vaccinera alla i riskgrupperna - så slipper vi förhoppningsvis en lockdown i Sverige.
Kommer du fortfarande påstå att vi är mitt i en pandemi om ett år när covid kör sin säsongsrunda? Jag antar det.

Nej här rättas inte i något led. Jag lever som vanligt och har god handhygien. Tack ändå
Citera
2020-11-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Kommer du fortfarande påstå att vi är mitt i en pandemi om ett år när covid kör sin säsongsrunda? Jag antar det.

Du måste vara ett mycket specielt snowflake för att förneka att vi befinner oss i en pandemi, när man ser vad som händer i världen just nu?
Citera
2020-11-11, 18:32
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Frågan är om det inte blir jävligt trångt vid bardisken 21.50, när alla ska beställa sista drinken, och det är där själva smittspridningen kommer att ske. Eller är det fortfarande beställning vid bordet som gäller på barer?
Det är väl fortfarande bara bordsbeställning eller?
Citera
2020-11-11, 18:32
Medlem
Jag diskuterade ämnet skyddsmasker med en vän igår (hen är ssk) som inte förstår Tegnell heller. Klart munskydd hjälper.

Hjälpte de inte skulle vården inte förbrukat en triljon munskydd i våras.

Jag vill påstå att Sveriges vårdarmé har vetenskapen i ryggmärgen. Den avdankade läkaren Tegnell har det inte.

Sicken clown.
Citera
2020-11-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
12 Mars sa Tegnell att smittspårning inte är meningsfull längre.

Vad skickar det för signaler till regionerna tycker du?

Se dagens Uppdrag granskning.
Har sett det.
Trots allt Sthlm och Göteborg inför besöksförbud på äldreboende själva.
Lyssnar inte på nån, bra tycker jag.

https://www.dn.se/sthlm/uppgifter-till-dn-totalt-besoksstopp-till-aldreboenden-i-stockholm-planeras/
Citera
2020-11-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vad har du för källa till 23 nyinskrivna på IVA den 7 november? Covidstatistik säger 16. Vet att det kan finnas eftersläpningar, men har du någon källa?

Svenska intensivvårdsregistret, finns en rapport som heter "Nyinskrivna".

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.vtfstart
Citera
2020-11-11, 18:41
Medlem
Citat:

OK, tack. De verkar ha någon annan definition för intensivvård än covidstatistik? De har fler inskrivna per dag generellt, och det gäller även bak till april, så kan inte handla om eftersläpning.
Citera
2020-11-11, 18:42
Medlem
Citat:

Intressanta siffror som verkligen återspeglar det dystra läget i April.
Citera
2020-11-11, 18:46
Medlem
Björn Olsen var med i tv4 idag, och som vanligt drog han skit ur arslet, han gör inte sitt argument ang. masker mer trovärdiga, han hävdade att Coronaviruset är mycket större än Influenza viruset, och därför skall masker funka för Corona, men inte för Influenza.

Vad jag hittar så spänner Corona mellan 60nm -> 140nm, och Influenza 80 -> 120nm

Är det någon kultur dessa professorer har ? Finns det någon av dem som florerar i TV som inte kör hittepå argument ?
Citera
2020-11-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, tack. De verkar ha någon annan definition för intensivvård än covidstatistik? De har fler inskrivna per dag generellt, och det gäller även bak till april, så kan inte handla om eftersläpning.

Notera att vårdtillfällen, som IVA-registret återger, inte är samma som patienter. FHM släpper däremot siffror på antal fall (Glöm inte att det tar en dryg vecka för siffrorna att bli kompletta.)

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in