Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
Om det nu verkligen skulle vara så som du säger att SD på rent allvar vid något tidigare tillfälle dödshotat LW, så är det faktiskt inget bevis för att SD senare verkställt detta.
Som person kan man uttrycka sig på väldigt hemska sätt mot den man älskar när man själv känner sig missförstådd eller sårad utan att man i själva verket menar fullt allvar med det man kastar ur sig mot den man håller av.
Vad jag tycker att du borde förstå i detta fallet är, att om man fått fram via en polis och åklagarutredning att SD vid ett aktuellt tillfälle dödshotat LW så kan man inte på sådan grund döma SD för att tidigare ha bragt LW om livet, det fungerar inte så.
För att SD överhuvudtaget skall kunna dömas i en domstol för ett så allvarligt brott som ett mord så måste det vara ställt utom all rimligt tvivel att SD var den person som bringade livet om LW vid det aktuella tillfället.
Så länge som den mordmisstänkte SD inte kan bindas direkt till brottsplatsen bakom bullerplanket är det sålunda icke ställt utom all rimligt tvivel att SD är mördaren och GM.
Efter att ha gått igenom fupen, samt lyssnat igenom rättegången, tyckerr jag att det mer än väl framgår att Stefan dödshotar Lena. Han kan inte låta henne vara ifred.
Han stalkar henne, fotograferar henne genom hennes fönster, han har nog haft mer kontroll än någon vet, gällande kvinnorna i sitt liv.
Allt ska ske på Stefans villkor.
Vad tycker du om Stefans sätt att korsförhöra dottern gällande strössel och sötsaker? Inte ens på kalasfirande var det okej att ta för sig?
Eller "incidenten" när han slog sönder väggen i dotterns rum?!
Hans lillebror har blivit slagen av Stefan.
Jag tror att Stefan mycket väl tar till våld, 17 "slag". Problemet borta?
Lena ifrågasatte Hannas fusk i geocaching och jag tror att det är den förbannade geocachingen som är roten till detta tragiska.
Det var den spännande leken som väckte vinnaren i Lena och hon blev kär och manipulerad.
Stefan njöt av att känna sig eftertraktad, tills det blev lite för mycket av det goda.