2020-11-11, 15:33
Medlem
Geomeisters avatar
Sven Wollter var en sådan skådespelare/kändis som man känner igen även om man aldrig sett honom i något. Första för mig måste varit Änglagård. Senaste var det en Van Veeteren, vilket inte är så dumma serier/filmer faktiskt. De verkar dock hamnat i skuggan av Beck, Wallander, Hamilton och Johan Falk.
Citera
2020-11-11, 15:37
Medlem
George Wittigs avatar
Wollter är en sån där knepig person. Visst var han en utmärkt skådespelare. Han var också en råkommunist som hyllade Stalin och aldrig gjorde någon form av avbön. Ska man helt bortse ifrån en artists politiska åsikter? Gång på gång så har vi sett att gäller det ens mycket milda högeråsikter så är dessa inte OK medan skådespelare och musiker glatt kommer undan med Che Guevara t-shirts (om de bara vill vara lite allmänt rebelliska) eller, som i Wollters fall, öppet stöd för en totalitär förtryckarideologi.
Citera
2020-11-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury
Det är lätt att vara kommunist när man är rik.
Vad jag förstår var han inte direkt superrik.
Citera
2020-11-11, 15:52
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Äntligen är det där djävla svinet död!

Grovt överskattad som skådespelare också. Han var inte dålig men något speciellt var han knappast. Han körde ju samma personlighet hela tiden fast i olika roller. Hans kändisskap kommer från en tid då det fanns en TV-kanal och två dagstidningar.

Vila i piss, landsförrädare. Hoppas corona kommer och hämtar fler av din sort.
Citera
2020-11-11, 16:15
Medlem
Han var skitsnygg när han var ung. Har sett honom uppträda på Göteborgs stadsteater. Duktig skådespelare, en av de allra största. Persbrandt är en pellejöns i jämförelse.
Citera
2020-11-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Vad jag förstår var han inte direkt superrik.
Inte superrik, förra året taxerade han drygt 730000 kronor.
Citera
2020-11-11, 16:26
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Sven Wollter var en sådan skådespelare/kändis som man känner igen även om man aldrig sett honom i något. Första för mig måste varit Änglagård. Senaste var det en Van Veeteren, vilket inte är så dumma serier/filmer faktiskt. De verkar dock hamnat i skuggan av Beck, Wallander, Hamilton och Johan Falk.
Van Veteren äre bra mycket bättre än de nämnda. Han hade karaktär men var ju långt ifrån det översta skiktet svenska karaktärsskådespelare. Synd att han var kommunist men de är ganska oförargliga de där stalinisterna, ganska tunnsått.
Citera
2020-11-11, 16:48
Medlem
Tullamores avatar
Av nån anledning har scenen i Mannen på taket med Sven i holländsk fotbollströja och hängpung, etsat sig fast. I samma scen ser man lite garn på Eva Remeus
Citera
2020-11-11, 16:52
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Av nån anledning har scenen i Mannen på taket med Sven i holländsk fotbollströja och hängpung, etsat sig fast. I samma scen ser man lite garn på Eva Remeus
Hänpung redan då där ser man...
Citera
2020-11-11, 17:03
Medlem
Don-Dallass avatar
Fan va mindfucked jag känner mig nu. Har för mig jag läste att han dog för några veckor sen. Va det nån annan liknande gubbe som dog då som jag förväxlar det med?
Citera
2020-11-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Dallas
Fan va mindfucked jag känner mig nu. Har för mig jag läste att han dog för några veckor sen. Va det nån annan liknande gubbe som dog då som jag förväxlar det med?

Sean Connery?
Citera
2020-11-11, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Dallas
Du menar säkert den röda khmeren Jan Myrdal? Liemannen kör röd månad just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in