2020-11-11, 16:00
Medlem
Förutom audit of election i Georgia så är det väl sagt att de skulle kontrollräkna rösterna. Är de igång med det? När det är gjort får vi väl en indikation på hur rent eller smutsigt valet är där. Stor skillnad i andra räkningen jfrt med första skulle väl något rubba de som är övertygade om att allt gått rätt till och en minimal skillnad det mottsatta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Lite festligt är det att nu gör republikanerna det som de hånade demokraterna för efter förra presidentvalet.

https://www.youtube.com/watch?v=lDSvvoA0jNQ

Ännu roligare att det är samma vandringssägner som Hillary använde som bortförklaring 2016 för valförlusten.

Det här är ett sant tillfälle av skadeglädje att se Trump-administrationens totala hjärnsläpp.

Ser framför mig när cirkussällskapet Trump ska göra sin mellanvästernturné av rallies där han ska läsa upp dödsrunorna på dem som röstade två gånger i valet. Blir en storsäljare.
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Biden sa åt sina väljare att rösta per post, Trump sa åt sina att undvika detta. Poströsterna räknades sist, detta är inte svårt att greppa.
När har Biden sagt till sina väljare att rösta per post?
2020-11-11, 16:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Konstigt att inte pedofilen biden eller nån i hans team har uttalat sig/avfärdat om det potentiella fusket, som att det inte berör 300m människor överhuvud taget. ’Bäst att jag inte säger nått så slinker de under radarn’. Väldigt skumt!
Är det så skumt?
Varför bemöta något som bara är taget ur luften.

När, eller kanske snarare om, Trump presenterar något som visar på ett systematiskt valfusk från Dem. så kommer Biden säkert att bemöta detta (om det då finns något at göra åt saken).
2020-11-11, 16:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Nej, detta är en global kamp. Samma aktörer som härjar i USA, härjar även här i Sverige. Du ser dem i media, du ser dem här på forumet. Faller USA så faller resten av världen fort.

Ska de få lyckas med att kväva sanningen? Det är de som vet sanningen som har ett ansvar att få ut den till pöbeln. Det är vi som är änglarna.
Vi tar i hand på det. Jag har sagt från första början att USA är av central betydelse.

Visste du att det är en stor marsch till Washington planerad den 14 november? Man släpper troligen bevis i anslutning till det.
2020-11-11, 16:02
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Trump lovar i en tweet tidigare i dag att Ballot Corruption ska avslöjas i kväll på Fox News.

Förresten, om det här med poströstning är så fel, hur kommer det sig att han själv poströstade?

Citat:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump · 15h
Ballot Corruption will be exposed tonight at 9:00pmE on
@SeanHannity on @FoxNews!
2020-11-11, 16:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Förutom audit of election i Georgia så är det väl sagt att de skulle kontrollräkna rösterna. Är de igång med det? När det är gjort får vi väl en indikation på hur rent eller smutsigt valet är där. Stor skillnad i andra räkningen jfrt med första skulle väl något rubba de som är övertygade om att allt gått rätt till och en minimal skillnad det mottsatta.
Georgia kan absolut ge en fingervisning, minst. Tack för omräkningen.
2020-11-11, 16:05
Medlem
Citat:
Trump lovar i en tweet tidigare i dag att Ballot Corruption ska avslöjas i kväll på Fox News.

Förresten, om det här med poströstning är så fel, hur kommer det sig att han själv poströstade?
Nej det var igårkväll det skulle avslöjas och som du märkt kom det ingenting ur det.
2020-11-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vi tar i hand på det. Jag har sagt från första början att USA är av central betydelse.

Visste du att det är en stor marsch till Washington planerad den 14 november? Man släpper troligen bevis i anslutning till det.

"BEVIS". Ja, varför inte vänta ett par år med att släppa bevisen. Då kan vi ju hålla på så här i alla evighet.

BLOT-Sven. QANON är över. Tåget har gått. Perrongen är tom. Bli inte kvar som kvarglömt gods. Du är sååå pinsamt 2015.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Det är en otroligt riskabel väg som Trump har valt att gå och jag kan bara hoppas att han har ordentligt på fötterna. Det som händer nu är svårt att ta in!

Som jag ser det finns det två utgångar.

1. Trump får rätt i sina anklagelser om ett systematiskt och betydande fusk och skakar om hela västvärldens syn på det demokratiska systemet och de goda "demokraterna". Detta skulle vara århundradets comeback som gör att Trump skulle få William Wallace att blekna som frihetskämpe.

2. Trump förlorar och väljarbasen och partiet splittras då en betydande del anser att Trump har gått för långt och synen på honom ändras, de tongångarna är uppenbara redan nu. Risken om han är för hård i retoriken och heller inte godkänner ett ev. juridiskt nederlag är att han för många hamnar i "Alex Jones facket" vilket skadar både hans egna och partiets förtroende.

Det intressanta är att det känns inte som det finns någon mellanväg här. Det skulle i så fall vara om man kan upptäcka och bevisa systematiskt fusk men att det inte räcker för att ändra valresultatet, ett utfall som känns högst osannolikt.

Kom ihåg att de ”goda” demokraterna ställde honom inför riksrätt. De har varit fruktansvärda i 4 år.

Nu systematiskt valfusk på det för att få bort honom.

Jag tror man skall ta bort vad som är kutym i denna situation efter valet. Att Trump valde en konservativ domare innan valet( vilket inte är kutym) så är jag ganska övertygad om att det kommer att ske saker 14 december som INTE är kutym. Splittringen mellan republikaner och demokrater har aldrig varit större inom min livstid. Så räkna med att det kommer att hända saker fram till 20 januari som vi inte sett innan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Hur förklarar du det stora intresset för att rösta eller tror du att man lagt till miljontals röster?
Har man fuskat så är det inte den metoden man valt, för lätt att upptäcka.

Jag tror att det finns många sätt, men det avgörande är nog "harvest". Vilket är lagligt i vissa stater men inte alla. Men jag tror att man överdrivet. Det finns många som röstat, som inte vet om att de röstat och ännu mindre på vem.

Sedan har du döda personer som röstat, personer som röstat två gånger, personer som röstat på två platser, personer som röstat med sitt flicknamn och sitt gifta namn. Allt ovanstående handlar inte om fusk i själva rösträkningen.

Kalibreringen är själva rösträkningen. Datormisstag, valsedlar som justerats för att kunna skannas, röster som försvinner, osv.
2020-11-11, 16:07
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

2016 poströstade Trump, men 2020 kunde han ju inte göra det så han förtidsröstade i vallokal.

Vi väntar med spänning på nästa avslöjande på Fox.
Igår skulle det varit något avslöjande vid 3 på natten på Hannibal eller vad han heter, men det blev 200 papperslappar som någon trump-människa viftade med.
Det kan absolut vara 200 viktiga papperslappar med tydliga vittnesmål om systematiskt valfusk, men det var inget som framgick i programmet.
Jag hoppar nog över kvällens "avslöjande".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in