2020-11-11, 14:23
Medlem
Ni som är 100% säkra på att inget fusk har förekommit, och att korruption mot Trump är helt omöjligt, varför lägger ni ner er tid på att försöka bevisa att inget fusk har förekommit? Om ni nu är så säkra på att inget fusk har ägt rum så var istället glada över er fantastiska nya ledare istället.

Anledningen till att ni blir så arga när vi misstänker valfusk beror på att en del av er vet att det är fullt möjligt att Demokraterna och msm har gjort en kupp mot Trump. Ni vet detta mycket väl, men ni vill så gärna att alla ska hata Trump lika mycket som ni. Tyvärr. Många misstänker valfusk, och jag kan inte riktigt se hur majoriteten av Trumps supportrar någonsin kommer att kunna lita på att detta valet har gått rätt till.

Msm ljuger extremt mycket, och har idag så enormt låg trovärdighet. Detta vet ni om. Ingenting ni säger kommer att ändra på det faktum. Därför kan ni heller inte klandra många miljoner människor världen över som misstänker fusk i detta valet. I 4 år har vi sett Demokraterna och msm göra allt för att få bort Trump, och nu ska vi helt plötsligt tro att de är 100% hederliga och ärliga? Kom igen. Jag är långt ifrån säker på att fusk har förekommit i en stor utsträckning, men jag tycker verkligen att det är komiskt att ni tycker att det är konstigt att vi inte litar på Demokraterna och msm. Undra varför???
2020-11-11, 14:23
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Absolut!

Gärna mera bevis av olika slag och gärna så tydliga att man kan anta att det inte bara är påhittat.

Inga typer av bevis bör väl uteslutas????
Varför ska "domstolsbevis" uteslutas? För att det inte finns några?
Låt oss diskutera allt som cirkulerar som bevis och allt som rör diskussionen om valfusk. Det räcker väl?

Tillägg: De bevis som postas kan vi diskutera trovärdigheten på. Jag tror dock att Trump et.al. har sådant som inte sprids på nätet.
2020-11-11, 14:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Varför använder USA allmänna val när ändå ingen tror på resultatet?

Bra fråga, och ett potentiellt katastrofalt haveri som kanske inte kommer att gå att reparera ser vi nu, när Amerikanerna i sin självgodhet och narcissism under decennier envisats med att inte göra ett skit för att modernisera sin hopplöst föråldrade politiska struktur, inklusive Elektorssystemet.

De skulle ha sett varningssignalerna och ha börjat direkt efter händelserna och samhällsförändringarna under och efter Vietnamkriget, men i stället har de suttit på sina feta arslen i typisk Amerikansk ignorans.

Jag tror att just det här valet tyvärr mycket väl kan vara dödsstöten för den Amerikanska pseudodemokratin och slutet för Unionen. Det politiska systemet har aktivt närt polariseringen i stället för att verka inkluderande, och nu är det försent att göra något åt förfallet.
2020-11-11, 14:25
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej 9-1 kvarstår inte du glömde PA också

PA var en average stat i kriminalitet enligt din egen källa. Medans 9/10 av republikanska.

Men då kan man utesluta dig från tråden iallafall. För även är du:
1. Bad faith actor.
2. Inte kan läsa engelska eller siffror.

Så man kan inte lita på några belägg på¨valfusk från dig. Struken. Precis som från konton gjorda 2020.
2020-11-11, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Tror du missar den avgörande punkten här...

Valfusk som påverkar utgången och oegentligheter under val är inte nödvändigtvis samma sak. Jag vågar påstå att det inte skett ett enda val under historien som skett helt utan oegentligheter, med det sagt så är inte samtliga val felaktiga. Låt säga att folk fulat och lyckats rösta två gånger, röstat åt någon död släkting eller (som valförrättare) ogiltigförklarat en annars giltig röst, såvida detta inte sker i enorm skala eller om valet är oerhört jämnt så påverkar det inte utgången. Om man fular med 200 röster men det skiljer 40.000 röster så föreligger oegentligheter men inget som påverkar utgången.

Bör i sammanhanget nämnas att allt Trump med anhang pekat på än så länge handlar om, på sin höjd, ett par hundra röster och därmed ingenting som påverkar utgången.

Nej, de har pekat på hundratusentals röster som potentiellt felaktiga. Har delstaterna brutit mot reglerna för t.ex. insyn i räkningen riskerar många miljoner röstsedlar att helt enkelt ogiltigförklaras eller så krävs omval.

Det som är helt annorlunda mot tidigare val är de enorma massutskick av valsedlar som skett med Corona som ursäkt.
2020-11-11, 14:27
Medlem
-nickname-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du tror det handlar om ett par hundra röster och att bevisen skall vara ett fotobevis på en valarbetare som kastar en Trumpröst. Hur intellektuellt liten är du? De verkar ha tusentals och åter tusentals med bevis och fusket har varit i framför allt swingerstates och det har varit omfattande och mångfacetterat.

När en människa kallar det för "swingerstates" och sedan försöker verka påläst...
2020-11-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Nej, de har pekat på hundratusentals röster som potentiellt felaktiga. Har delstaterna brutit mot reglerna för t.ex. insyn i räkningen riskerar många miljoner röstsedlar att helt enkelt ogiltigförklaras eller så krävs omval.

Det som är helt annorlunda mot tidigare val är de enorma massutskick av valsedlar som skett med Corona som ursäkt.

Nåja, nu bemötte jag personen jag citerade som påstod att det förelåg en diskrepans mellan att å ena sidan säga att valet var avgjort och att å andra sidan säga att det kunnat föreligga oegentligheter.

I övrigt känner jag att dina teorier inte behöver bemötas.
2020-11-11, 14:28
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej det har jag inte och tänker inte leta heller iom att för min del betyder det ingenting. Jag är nämligen väl medveten om att en strategi kan vara att låta det hända för att sätta dit i efterhand. Tror man inte den strategin är möjlig så blir förstås dina frågor högst relevanta.

Min fråga "Du som vet, kan inte du berätta exakt vad som gör att Trump skriker valfusk? Hur vet du att han inte sitter på starka bevis?". Ditt första försök att förklara detta var alltså genom att ta bort möjligheten för information om händelser att samlas in innan det hänt. Nu när du bekräftat att du vet att det är möjligt, vill du göra ett nytt försök att besvara frågan eller ska vi komma överens om att du inte har en aning och sitter och snackar skit?
Om man innan valet (och på valnatten) säger "jag vann" och att det har förekommit avgörande valfusk, och sedan inte presenterar något som styrker att man visste detta i förväg så betraktar jag det som skitsnack.Tills motsatsen är bevisad.
Medan du köper det Trump säger helt okritiskt.
2020-11-11, 14:29
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Delstaterna bestämmer själva vilka de ska skicka ut valsedlar till. Antagligen någon slags politiskt styrd valkommissionen eller liknande som hanterar det praktiskt. De som får tag i valsedlarna kan skicka in dem och de lär antagligen räknas också eftersom möjligheterna att verifiera att det är rätt person som skickat in den är begränsade. Det som är nytt är att många delstater med Corona som ursäkt gjort enorma massutskick av valsedlar. Normalt tidigare var om jag förstår rätt att man får begära att få en valsedel skickad till sig om man avser att poströsta.

Dessutom har det visat sig att många av dessa utskicka är registrerade som emottagna( ifyllda ifrån väljaren)innan de ens skickades ut... Hur dumma får man vara?
2020-11-11, 14:31
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Låt oss diskutera allt som cirkulerar som bevis och allt som rör diskussionen om valfusk. Det räcker väl?

Tillägg: De bevis som postas kan vi diskutera trovärdigheten på. Jag tror dock att Trump et.al. har sådant som inte sprids på nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej, jag är absolut ingen trumpolog.

Förvånad blir man dagligen när man läser om Trump, men jag håller med om att det kan finnas en bunt ess (säkert mer än fyra eftersom Trump är en känd fuskare) i Trumps bakficka som kanske sprutar ut så småningom.

Han är absolut oberäknelig.
Ungefär så, ja. Jag tror inte att vi kan vara helt säkra än på vad det gäller. Har de bara de stämningsansökningar som nämns tror jag att hans utsikter är rätt dåliga.

Jag tror att man planerat använda beslut i HD för att ogiltigförklara själva röstningsförfarandet i olika stater. Alternativt hitta något som strider mot konstitutionen. Eller försöka fälla Biden för något.
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du tror det handlar om ett par hundra röster och att bevisen skall vara ett fotobevis på en valarbetare som kastar en Trumpröst. Hur intellektuellt liten är du? De verkar ha tusentals och åter tusentals med bevis och fusket har varit i framför allt swingerstates och det har varit omfattande och mångfacetterat.

De har sedan valet samlat in bevis i rekordfart och advokaterna har sammanställt och lämnat in de aktuella juridiska dokumenten. Ingenting verkar enligt team Trump hända den närmaste veckan eller kanske längre. I Al Gores fall så höll rättegångarna på i 37 dagar och team Trump är inte ens i närheten av det ännu. Du och andra Biden-tölpar i tråden får gärna tro att allt handlar om att samla in pengar till den luspanke rasist-fascist-nazisten Trump. Team Trump följer lagen och det återstår att se om Trump får fyra år till eller ej. Trump spelar golf, Pence är på solsemester och Pompeo verkar hur lugn och trygg som helst i att Trump sitter kvar. Rudi har 5000 fall i domstol bakom sig. Han fällde maffiafamiljerna i New York, han fick ett våldsamt och kriminellt NY att bli lugnt, tryggt och säkert. Jag utgår från att han har koll på juridiken. Alla runt Trump inklusive Trump förefaller väldigt pragmatiska. Att slösa tid och pengar på ett döfött projekt, bara för att... nä, så gör inte Trumo.

Vad vet du om det? Tror du att advokaterna som hjälper Trump är några lallande fånar? Jag har aldrig hört en advokat säga att det smartaste man kan göra är att berätta för alla allt man vet och visa alla bevis innan man ens hamnat i domstol. Du kanske har en annan erfarenhet?

Jag utgår från att Trump har tillgång till lojal expertkomptens på alla möjliga områden de kan tänkas behöva.

Då kan ju du hålla till i humorforumet i så fall. Så länge det är saker som visar/indikerar att Biden försökt stjäla valet så spelar det ingen roll var informationen kommer ifrån.

Vad är du rädd för? Trump har sin fulla rätt att utreda om fusk begåtts. Jag tror ni alla är livrädda för att Trump får sitta fyra år till och att ni alla tog ut segern i förskott. Jag gottar mig åt det.

Men dom kommer ju aldrig vidare med sina stämningar för att dom är så värdelösa .
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hur sjutton ska dem lyckas få igenom en dom med den stämningsansökan som rider på indicier det kommer gå över mitt förstånd, För ansökan är inte ens nära välskriven utan man plockar in domar som man TROR kan stödja indiciet för just det dem åberopar på men som alla vet finns det bara indicier så väljer domstolen lägga ned fallet!
Fast grejen är ju att det räcker med nån enstaka dom av de hundratals processer de drar igång. Något faktiskt fall av fusk lär ju uppdagas, av 150 miljoner röster lär det ju finnas några där något har gjorts fel. Kan de få en dom på att en enda röst var felaktig kommer det ju användas som ”bevis” för att hela valet var riggat. Och idioterna kommer köpa det rakt av...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in