2020-11-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Det är du som i denna tråden skall lägga fram bevisen för att det förekommit valfusk.
Och som vanligt bland er tokfanatiker så kan inte komma fram med ett enda bevis. Men alla andra skall bevisa något som inte har hänt.

Motsägelser och konspirationsteorier från en diktator som uppenbart vill göra en Hitler och ni står och jublar.
Ja nu blev det jobbigt och då ska du vända och vrida hehe. Du påstod att valet var över och jag bad om bevis för det. Men fram tills du skickat dessa bevis tolkar jag det som att du blundar för sanningen, att valet inte är över.
2020-11-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det förutsätter att det räcker med att fuska lite. Jag tror att Trump fått 65-80% av rösterna. För att vända på det krävs valfusk i storleksordningen 10-50 miljoner påverkade röster.

Nej för demokraterna behöver ju inte fuska i republikanernas starka delstater de är redan förlorade med marginal. Det räcker att vinna tillräckligt med swing states så avgör det. Finns ingen anledning att försöka med ett gigantiskt fusk om några hundratusen röster i rätt delstater avgör till deras fördel. Har de fuskat tillräckligt för att stjäla valet så är det så de gjort.
Ditt extrema fusk på minst 10 miljoner röster är fruktansvärt svårt att genomföra, det är inte sannolikt. Helt onödigt omfattande fusk till ingen nytta, de behöver bara vinna inte vinna stort.
2020-11-11, 14:09
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Exakt Trumps advokater kastar nu fram indicier som de tror att en domstol SKALL godkänna men problemet att indicier håller inte i en domstol
Vad bra att det finns individer i tråden som både har kompetensen och bemödat sig med att gå igenom bevisningen och kommit fram till att det bara är indicier.

Vänligen beskriv dom indicier som du har gått igenom för oss sämre vetandes.
2020-11-11, 14:10
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du menar att det ör omöjligt också att veta att någon ska begå ett rån innan rånet begåtts? Låter konstigt för massa personer grips pga förberedelse till grovt rån te.x Varför är det just vid val som det blir omöjligt att sitta på information om vad som ska hända innan det hänt?
Absolut en vettig poäng.

Dock har jag inte sett att någon anmälan/stämning har lämnats in som rör något som var känt innan valet.
Jag kan ha missat det?!
Har du sett något sådant? Länk?
2020-11-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Ny poll visar att 78% av republikaner tror på valfusk, rapporterar Fox News.

https://twitter.com/i/status/1326369021701332993
Samtidigt visar en annan mätning att 79% av alla Amerikaner säger att Biden vunnit.
https://twitter.com/thehill/status/1326458672189501440?s=19
Senast redigerad av joxmoose 2020-11-11 kl. 14:13.
2020-11-11, 14:11
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Jag hade Illinois i min lista. Och jag tog top 10 enligt din källa. Tydligen mitt fel att jag inte var bra nog att rätta din egen källa.

Jaha,aså att listan är 9-1 säger ingenting enligt dig. Ok. Bra konsekvensanalys.

Nej du hade inte Illinois i din lista...

Det var inte 9-1 din lögnare! bra försök! men annars så
2020-11-11, 14:11
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag tror det är ok att låta brottslingar begå brott för att sätta dit dem. Det är väl det som kallas "sting".
I Sverige är brottsprovokation inte lagligt, bara under vissa omständigheter.
Jag tror att man måste förhindra brott om man misstänker brott.

I USA används brottsprovokation flitigt så där kan man troligen också gillra olika typer av fällor för att sätta dit någon.
2020-11-11, 14:12
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Samtidigt visar en annan mätning att 80% av alla Amerikaner säger att Biden vunnit.

Vilket innebär att en femtedel inte tror på valresultatet. Det är jävligt höga siffror. Så det är bra att det här utreds ordentligt.
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Samtidigt visar en annan mätning att 80% av alla Amerikaner säger att Biden vunnit.
Samma instutition som inte haft ett rätt när det gäller rapportering av opinionen skall nu helt plötsligt litas på?
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Absolut en vettig poäng.

Dock har jag inte sett att någon anmälan/stämning har lämnats in som rör något som var känt innan valet.
Jag kan ha missat det?!
Har du sett något sådant? Länk?
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du menar att det ör omöjligt också att veta att någon ska begå ett rån innan rånet begåtts? Låter konstigt för massa personer grips pga förberedelse till grovt rån te.x Varför är det just vid val som det blir omöjligt att sitta på information om vad som ska hända innan det hänt?
Med skillnaden då förstås att man inte brukar låta rånet eller mordet eller det allvarligare brottet inträffa utan åtgärder, förstås.
2020-11-11, 14:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du tror det handlar om ett par hundra röster och att bevisen skall vara ett fotobevis på en valarbetare som kastar en Trumpröst. Hur intellektuellt liten är du? De verkar ha tusentals och åter tusentals med bevis och fusket har varit i framför allt swingerstates och det har varit omfattande och mångfacetterat.

De har sedan valet samlat in bevis i rekordfart och advokaterna har sammanställt och lämnat in de aktuella juridiska dokumenten. Ingenting verkar enligt team Trump hända den närmaste veckan eller kanske längre. I Al Gores fall så höll rättegångarna på i 37 dagar och team Trump är inte ens i närheten av det ännu. Du och andra Biden-tölpar i tråden får gärna tro att allt handlar om att samla in pengar till den luspanke rasist-fascist-nazisten Trump. Team Trump följer lagen och det återstår att se om Trump får fyra år till eller ej. Trump spelar golf, Pence är på solsemester och Pompeo verkar hur lugn och trygg som helst i att Trump sitter kvar. Rudi har 5000 fall i domstol bakom sig. Han fällde maffiafamiljerna i New York, han fick ett våldsamt och kriminellt NY att bli lugnt, tryggt och säkert. Jag utgår från att han har koll på juridiken. Alla runt Trump inklusive Trump förefaller väldigt pragmatiska. Att slösa tid och pengar på ett döfött projekt, bara för att... nä, så gör inte Trumo.

Vad vet du om det? Tror du att advokaterna som hjälper Trump är några lallande fånar? Jag har aldrig hört en advokat säga att det smartaste man kan göra är att berätta för alla allt man vet och visa alla bevis innan man ens hamnat i domstol. Du kanske har en annan erfarenhet?

Jag utgår från att Trump har tillgång till lojal expertkomptens på alla möjliga områden de kan tänkas behöva.

Då kan ju du hålla till i humorforumet i så fall. Så länge det är saker som visar/indikerar att Biden försökt stjäla valet så spelar det ingen roll var informationen kommer ifrån.

Vad är du rädd för? Trump har sin fulla rätt att utreda om fusk begåtts. Jag tror ni alla är livrädda för att Trump får sitta fyra år till och att ni alla tog ut segern i förskott. Jag gottar mig åt det.
Jag säger som det är finns bara indicier det finns inget annat och det förkastar en domstol, Verkligheten är sådan finns inget GRAVERANDE bevis så tar inte en domstol upp fallet!
2020-11-11, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Samma instutition som inte haft ett rätt när det gäller rapportering av opinionen skall nu helt plötsligt litas på?
Varför skulle Neos Fox news mätning vara mer trovärdig då menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in