2020-11-11, 12:37
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Typisk pokertaktik, man kan inte presentera ett rättsfall och samtidigt avslöja att man inte tror på det. Säger ingenting.

Du missade tydligen

Reporter: "Are you ready to implement a Joe Biden administration?"

Pompeo "We are ready to implement a second TRUMP administration"
2020-11-11, 12:38
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Du är medveten om att elektorerna inte är giltiga innan de är certifierade va?
Självklart. Det är dock lite oklart exakt vem som har rätt att certifiera dem. Legislaturen och guvernören kan båda försöka göra detta.

Citat:
Legislaturen får inte certifiera dessa om saker inte gått rätt till, då måste man antingen gå till botten med detta först
Det finns absolut ingen skyldighet att göra det. Hänvisa gärna till vilka konstitutioner eller lagar du syftar på annars.

Citat:
eller, om man anser att det är omöjligt(som t.ex att det finns bevis att många valsedlar är förstörda för Donald Trump, som finns på video) att själva utse dem.
Enligt lagarna ska elektorerna utses baserat på valresultatet. Det finns ingenting som ger legislaturen rätt att bortse från valresultatet och själva utse elektorer. De kan välja att bryta mot lagen och göra det ändå, varpå saken kommer tas upp i diverse domstolar.

Valde att inte citera diverse personliga påhopp, lägg gärna av med sånt.
Senast redigerad av Emma18 2020-11-11 kl. 12:47.
2020-11-11, 12:38
Medlem
Haddock93s avatar
https://podcasts.apple.com/se/podcast/the-rush-limbaugh-show/id1498106610?i=1000498023768

Kan rekommendera er på att lyssna på Rush Limbaughs radiokanal, bland den största i USA.

För att höra lite hur snacket går där borta på radio.
2020-11-11, 12:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
ja, de som lever få ser. Än så länge har vi inget mer än en president som vägrar se sig besegrad. Känns bekant från diverse bananrepubliker och diktaturer.
USA är lite av en bananrepublik i vissa avseenden. Det är så lätt att slå i amerikaner vad som helst, oavsett politisk agenda. Därför är det svårt att hänga med ibland.

Med min egen agenda hoppas jag på att Trump ska ha rätt, men jag är svag i anden i dag. Svag i anden och stark i köttet.
2020-11-11, 12:40
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Finns det någon regelbok publicerad gällande observatörer innan 3 november 2020? Det vore enkelt att bevisa att en policy uppstod helt plötsligt efter lunch
Om detta finns så är det ändå inget bevis för just valfusk.

Det är naturligtvis inte bra och måste utredas, lite som om man felaktigt byter ut en linjeman i tennis (om det finns några sådana regler).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Project Veritas har ingen trovärdighet alls. De skapar själva sina "scoop" genom att att klippa sina videos på oärliga sätt, och ibland till och med genom att använda skådespelare (som i deras senaste grej om "valfusk" i Minnesota, där "valfuskaren" var anställd av Project Veritas och gav pengar till sin släkting "för att rösta på demokrater").

Oftast är det kanske fel att direkt avfärda något beroende på källan, jag brukar t ex avfärda Daily Mail eller Fox News för att de är så extremt partiska, men de är långt bättre än Project Veritas. Med tanke på att inget av Project Veritas scoop än så länge har visat sig vara vad de har sagt så tror jag vi med god säkerhet kan avfärda även det här.

Det du uppfattar som "extremt partiska" är i själva verket neutralt och ärligt. Det kan vara svårt att uppfatta det för folk som är marinerade i MSMs "opartiska" rapporterande.
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Det är snarare missförhållanden i översikten som jag tycker var mest intressant. Reps hade inte någon översikt m.m går att läsa här på punt 140-146

https://cdn.donaldjtrump.com/public-files/press_assets/2020-11-09-complaint-as-filed.pdf

Någon av de republikanska rösträknarna kan säkert berätta vad som hände. De är ju många många fler än Bidens följare och finns förstås överallt och jobbar hårt för demokratin.
2020-11-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är just hans agerande i den juridiska processen jag pekar på.

Du skrev "För hans agerande dessa dagar för att förhindra en nyvald president att tillträda ämbetet.". Det finns ingen nyvald president. Du skrev inget om juridisk process. Om du skrev det i ett tidigare inlägg så har jag i så fall misst det. I vilket fall som helst så förhindrar inte Trump och hans advokater någon nyvald president någonting för det finns ingen president elect just nu.
2020-11-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Clinton erkände sig besegrad redan tidigt nästa morgon efter valdagen. Går inte på något sätt att jämföra med Trumps clownerier just nu.
Jodå. Demokraterna har ifrågasatt Trumps legitimitet under 4 år. Jag tycker det är full jämförbart när det gäller att urholka förtroende för demokratin, och därmed har det också bäddat för valfusk i detta val. Trump ska bort till varje pris.
2020-11-11, 12:42
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Någon av de republikanska rösträknarna kan säkert berätta vad som hände. De är ju många många fler än Bidens följare och finns förstås överallt och jobbar hårt för demokratin.
Har du inga egna åsikter om det citerade?
2020-11-11, 12:43
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Det är snarare missförhållanden i översikten som jag tycker var mest intressant. Reps hade inte någon översikt m.m går att läsa här på punt 140-146

https://cdn.donaldjtrump.com/public-files/press_assets/2020-11-09-complaint-as-filed.pdf

En av 6 punkter.

Gällde 6 feet-regeln inte demokrater?
2020-11-11, 12:45
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om en domstol kommer fram till att GOP vann valet så är detta valet en enorm skandal och huvuden kommer rulla bland Dem. Självklart. Bara att hoppas på långa fängelsestraff för de som är inblandade.

Bra att du har föstått så långt. Kan du då också förstå varför demokrater just nu slåss med näbbar och klor för att smutskasta Trump? Hade de inte haft något att dölja så hade de ju välkomnat granskning, men inte ett knyst om detta ens från Joe Biden, som verkar föredra att MSM i USA jagar upp folket med lögner och ifrågasättanden än att följa konstitutionen. Vad säger detta dig? Det finns bara ett möjligt svar, och det är att de är livrädda för att synas i sömmarna....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in