2020-11-11, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
Finns ju dock filmer på valarbetare som fyller i ballots

Så vitt jag vet så finns det inte en enda film där du kan se vad som precis händer. Sen att det fylls i med penna är för att stärka så att maskinen kan lättare läsa av.

Men det har säkert skett ett och annat fuffens någonstans, men inte till den grad dör man
stjäl ett helt val. Finns inte på kartan.
2020-11-11, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag tror att för att voter fraud ska ge någon effekt på valet ska det ha skett i en sådan omfattning att det skulle förändra slutresultatet. Så det ser ju lite olika ut i olika stater hur mycket fel det ska vara om det ska räknas som möjliga att förändra resultatet och vem som är president elect.

Jag tror målet måste vara att hitta tillräckligt att få till omval. Vända resultatet verkar omöjligt. Att få till omval i 3 stater verkar dock också omöjligt...
2020-11-11, 07:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Förstår ej. Varför ska Biden erkänna sig besegrad?

Det får du fråga Borskungen och Happyhippox om, den enda förklaringen som jag kan komma på när det kommer från deras argumentation är att de antingen är djupt antidemokratiska eller korkade
2020-11-11, 07:32
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vilken advokat eller åklagare har sagt det där?

Duger inte Anon på 4chan, menar du?!
2020-11-11, 07:32
Medlem
TheSlyFoXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Så vitt jag vet så finns det inte en enda film där du kan se vad som precis händer. Sen att det fylls i med penna är för att stärka så att maskinen kan lättare läsa av.

Men det har säkert skett ett och annat fuffens någonstans, men inte till den grad dör man
stjäl ett helt val. Finns inte på kartan.

Men jösses en valarbetare ska inte kladda på en ballot med nån penna överhuvudtaget det är fuffens om något...
2020-11-11, 07:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
Finns ju dock filmer på valarbetare som fyller i ballots

Det finns film som visar när valarbetare fyller i valsedlar för att originalen inte gick att skanna in i maskinen, det är åtminstone det svar som har kommit rörande de anklagelserna.
2020-11-11, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Förstår ej. Varför ska Biden erkänna sig besegrad?
För flashbacktrollen har ju obestridliga bevis på att han har fått minst 200
röster för mycket!

Trumps plan är uppenbar - det handlar bara om att så tvivel, inte om att faktiskt vinna. Och han verkar ju lyckas rätt bra.

Frågan är om det är så klokt inför nästa val - risken är väl att de republikaner som går på bluffen och slutar tro på valens legitimitet helt enkelt slutar rösta?
2020-11-11, 07:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Duger inte Anon på 4chan, menar du?!

Faktiskt inte, de är rena spekulationer jämfört med folk som faktiskt har licensen att få arbeta som advokat i USA.

Jag finner mer trovärdighet från denna individ än någon på 4Chan

https://www.youtube.com/watch?v=ha7iWECm_8E&t=1560s
2020-11-11, 07:35
Medlem
Märkligt att läsa i våra medier om att det absolut INTE finns valfuksk och at det är Trump som agerar utan bakgrund.

Finns det några amerikanska medier so rapporetar om valfusk?
Eller ser det likadant ut där som här at de inte gillar Trump?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KK29w/observatorer-har-inte-hittat-nagra-bevis-pa-fusk

citat ur artikel ovan
"Valobservatörer, inbjudna av Trump och hans stab, har nu lämnat en första rapport om USA-valet."
"– Grundlösa anklagelser om systematiska brister, särskilt av den sittande presidenten på valnatten, skadar allmänhetens förtroende för de demokratiska institutionerna, sa Michael Georg Link på OSSE tidigare i veckan, enligt Wall Street Journal."

Man har inte sett några oegentligheter.

I stället kritiserar man presidenten för hans utspel om fusk."
2020-11-11, 07:42
Medlem
Postkillen som sa att han blev tillsagd att omdatera valsedlar som kommit in sent har nu, oj vilken överraskning, erkänt att han ljög. Verkar som att ingen av alla som kommer med lögner om valfusk har något konsekvenstänk. Förstår de inte att de till slut kommer bli utfrågade om det?

https://www.businessinsider.com/usps-whistleblower-cited-by-republicans-recanted-accusations-wapo-2020-11?r=US&IR=Tnk
2020-11-11, 07:43
Medlem
arbetets avatar
Jag kom på ett sätt för Trump-administration och GOP att hindra Biden från att bli president även om valfusk inte riktigt kan bevisas fullt ut och räcka till för att ändra utgången. Man skulle ju kunna försöka påverka elektorerna att inte rösta på Biden. Att man gör det av patriotiska skäl för att ställa allt till rätta efter ett tvivelaktigt valresultat som kanske har med oegentligheter att göra.

Det har man aldrig försökt med förut tror jag.

Har jag iaf för mig.
2020-11-11, 07:43
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Märkligt att läsa i våra medier om att det absolut INTE finns valfuksk och at det är Trump som agerar utan bakgrund.

Finns det några amerikanska medier so rapporetar om valfusk?
Eller ser det likadant ut där som här at de inte gillar Trump?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7KK29w/observatorer-har-inte-hittat-nagra-bevis-pa-fusk

citat ur artikel ovan
"Valobservatörer, inbjudna av Trump och hans stab, har nu lämnat en första rapport om USA-valet."
"– Grundlösa anklagelser om systematiska brister, särskilt av den sittande presidenten på valnatten, skadar allmänhetens förtroende för de demokratiska institutionerna, sa Michael Georg Link på OSSE tidigare i veckan, enligt Wall Street Journal."

Man har inte sett några oegentligheter.

I stället kritiserar man presidenten för hans utspel om fusk."
Är en ganska hård splittring där mellan höger och vänster medier, som man kan förvänta sig. Det mest komiska är väl dom personer/medier som uttalat sig och påstår att Trumpkampanjen inte följer den demokratiska processen

Demokraterna förde en process i fyra år och Clintons påstår fortfarande att hennes val stals, samtidigt vad jag kan minnas så gick inte hela planetens medier ut och sa att det var grundlösa uttalanden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in