2020-11-11, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ken Starr Pennsylvania Voting a Constitutional Travesty Mark Levin Samuel Alito Donald Trump Biden
https://www.youtube.com/watch?v=L8BTaB_Z2YE

Jag förstår inte det där. Kan du förklara vad de pratar om?
2020-11-11, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ok. Har du någon länk till där du hittar uppgifter om omräkningen? Man vill ju hänga med vad som händer här.

Det var ett inslag i någon av nyhetskanalerna och rösträkningen i Pennsylvania är klar på torsdag eller fredag. Rösterna räknas om automatiskt om det skiljer 0,5 % eller mindre mellan kandidaterna. Väljarna i enskilda distrikt kan begära omräkningar om de hävdar fel i omröstningarna. Eventuella omräkningar ska räknas för hand.

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/elections/2020/11/06/election-recount-rules-explained-georgia-pennsylvania-states/6187083002/

https://www.nbcnews.com/politics/2020-election/recount-laws-key-states-presidential-race-n1246618

Här är den officiella hemsidan och just nu är det 1,88 % kvar av poströsterna.

https://www.votespa.com/About-Elections/Pages/Counting-Dashboard.aspx
2020-11-11, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ok. Nice.

Varför just Arizona? Tror republikanerna att de har störst chans att hitta större valfusk där? Kanske att det blir startskottet för kotroller i alla stater?

Antagligen för att det för närvarande inte skiljer så mycket mellan kandidaterna (0,4 %).
2020-11-11, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det var ett inslag i någon av nyhetskanalerna och rösträkningen i Pennsylvania är klar på torsdag eller fredag. Rösterna räknas om automatiskt om det skiljer 0,5 % eller mindre mellan kandidaterna. Väljarna i enskilda distrikt kan begära omräkningar om de hävdar fel i omröstningarna. Eventuella omräkningar ska räknas för hand.

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/elections/2020/11/06/election-recount-rules-explained-georgia-pennsylvania-states/6187083002/

https://www.nbcnews.com/politics/2020-election/recount-laws-key-states-presidential-race-n1246618

Här är den officiella hemsidan och just nu är det 1,88 % kvar av poströsterna.

https://www.votespa.com/About-Elections/Pages/Counting-Dashboard.aspx

Tack. Då återstår det att se då vad resultatet blir. Fick för mig att det är så att bägge kandidaterna kan välja omräkning om det är mindre än 1%, fast jag är inte säker. Men då får den som vill göra det betala för det själva.
2020-11-11, 05:55
Avstängd
Citat:
Jag förstår inte det där. Kan du förklara vad de pratar om?

Vad det handlar om är att delstatsdomstolen i Pennsylvania (på begäran av den demokratiske guvernören) har gjort gjort en tolkning av vilka röster som ska räknas som är oförenlig med USA:s konstitution.

Högsta Domstolen kan sannolikt:
1) ogiltigförklara alla poströster som kommit in efter kl. 20 på valdagen
2) ogiltigförklara alla poströster
2020-11-11, 05:58
Medlem
Citat:
Vad det handlar om är att delstatsdomstolen i Pennsylvania (på begäran av den demokratiske guvernören) har gjort gjort en tolkning av vilka röster som ska räknas som är oförenlig med USA:s konstitution.

Högsta Domstolen kan sannolikt:
1) ogiltigförklara alla poströster som kommit in efter kl. 20 på valdagen
2) ogiltigförklara alla poströster

Jaha, ogiltigförklara alla poströster blir ju en dramatisk skillnad förstås. Vet man när ett beslut om detta kommer?
2020-11-11, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Såg ett intressant inlägg om olika scenarion som kan utspela sig

The 2020 Presidential Election is 100% going to the United States Supreme Court, where the Justices will rule that this election is invalid due to Voter Fraud on a countrywide scale. This will go one of two ways.

(1/9)
1) Either SCOTUS will rule that all the unconstitutional Mail-In ballots will be removed from the Total Votes, and the states are ordered to hand-recount WITHOUT them, OR...

(2/9)
2) SCOTUS will simply rule the election is invalid due to countrywide Voter Fraud, and at that point it will be sent to the US House and US Senate for a vote. This is where it gets good.

(3/9)
The US House and US Senate would vote on who the President and VP will be. This has nothing to do with what Political Party that has power. Every State gets ONE VOTE, according to the 12th Amendment. 31 State Houses are held by Republicans, and 19 by Democrats.

(4/9)
The Senate, then, votes for the Vice President. This is the Law.

The only way President Trump will NOT be re-elected is if he concedes — and this will NEVER happen. So, stop watching the Fake News, don’t let your heart be troubled, and know this will all work out.

(5/9)
President Donald J. Trump will remain President of the United States. Pelosi is in quite the predicament here. If the Supreme Court says the election must be decided by Congress, Pelosi will not want to do it, knowing Trump would win. Say, then, she refuses!

(6/9)
Trump would, then, of course, refuse to concede. Queue the impasse! Do you see Trump’s advantage here? Pelosi has no option, unless the wants a hand-recount of ALLLEGAL VOTES.

See Option 1) above.

(7/9)
Another Fun Fact: the Media called Al Gore the President-elect for 30 days in 2000, until the courts ruled against him and declared Dubya the winner. The best part: two people involved in Bush V. Gore were none other than...

(8/9)
...new Supreme Court Justices Brett Kavanaugh and Amy Coney Barrett. Why do you think the Democrats tried so hard to keep them from being confirmed? John Roberts was also an involved in the Bush V. Gore litigation.
Vilket skitsnack inget av dem där pro-trump scenarierna kommer att ske, var det någon redneck nere i Louisiana som skrev det där eller?
Ge mig ett bevis, tack!
2020-11-11, 06:00
Medlem
Citat:
Tack. Då återstår det att se då vad resultatet blir. Fick för mig att det är så att bägge kandidaterna kan välja omräkning om det är mindre än 1%, fast jag är inte säker. Men då får den som vill göra det betala för det själva.

Den som begär omröstning får betala om det inte finns något fel. Det står dock inte hur mycket fel som gäller.
2020-11-11, 06:07
Medlem
happyhippoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestein
Vilket skitsnack inget av dem där pro-trump scenarierna kommer att ske, var det någon redneck nere i Louisiana som skrev det där eller?
Ge mig ett bevis, tack!

Så du tror att allt detta kommer soppas under mattan? Avslås i lägre domstolar och sen går alla amerikaner vidare i sitt liv? Vilket uppvaknande du kommer få snart isåfall. Du kommer få dina bevis på Aftonbladet själv inom kort om det så behövs.
2020-11-11, 06:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lovestein
Ge mig ett bevis, tack!

78 % av republikanerna anser att det skett omfattande fusk med poströsterna.

Det kommer att bli inbördeskrig om inte Biden erkänner sig besegrad.
2020-11-11, 06:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag menar att dom skickades ut utan ID-krav från uthämtningen. Naturligtvis kan en signatur skrivas, men den kan ju vem fan som helst skriva dit. Valsedlarna är värdehandlingar och ska naturligtvis bara lämnas till sin rättmätiga ägare med exempelvis motsvarigheten till rekommenderat brev, så att för att få ut den på posten måste du visa ID. Inte bara hemskickad i brevlådan och "underskriven" när den lämnas in...

Okej fast vi diskuterar nu om det underlättar valfusk eller inte, hur man respekterar valsedlar rent moraliskt hör inte hit.

Det som är min poäng här är att du verkar inte veta hur verifikations går till med poströster.
Hur lätt det är att se om de är legitima eller inte och hur utförligt och rigoröst detta efterlevs.
Ändå är du övertygad om att det öppnar för fusk.

Det verkar som du tror det bara för att Donald trump har sagt det (och förmodligen alla dina likasinnade vänner också)

Har jag fel?
2020-11-11, 06:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
78 % av republikanerna anser att det skett omfattande fusk med poströsterna.

Det kommer att bli inbördeskrig om inte Biden erkänner sig besegrad.

Så med andra ord, skit i demokrati, låt Trump styra, sen kan hans dotter ta över sedan så kan USA utropas till nya Israel, ren och skär idioti att låta en minoritet få bestämma över en majoritet, för det är inte ens 100% av republikanerna som anser detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in