2020-11-11, 00:47
Medlem
Demokraternas stora "hopp", Cal Cunningham, som medierna sa i princip var garanterad en seger i North Carolinas senatsval, har nu till sist erkänt sig besegrad. Demokraterna hade hällt in groteska mängder pengar i Cunninghams kampanj och det var många som såg det som "otänkbart" att Demokraterna skulle låta honom förlora valet. Nu är det dock ett faktum och frågan är ifall man försökt fuska men ifall fuskandet helt enkelt inte räckt hela vägen fram?

https://www.breitbart.com/politics/2020/11/10/cal-cunningham-concedes-north-carolina-senate-race-to-sen-thom-tillis
2020-11-11, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Inget att hänga upp sig på. Vad tror du 28st övervakare i ett val med 140 miljoner röster ska se?

Bara för att dom inte sett något så betyder det inte att något faktiskt hänt. I många lokaler har säkert allt gått rätt till.
Vem bryr sig om 28 st marionetter? Chefen för hela valmyndigheten gick nyss ut i intervju och sade att valet är illegitimt pga fusk enligt deras bedömning (videointervju i artikeln).

https://thegoptimes.com/chair-of-the-federal-election-commission-drops-bombshell-announcement/
2020-11-11, 00:49
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du är inte så dum i huvudet att du tror att valobservatörerna under valet bestod av 28 personer.

Observatörerna som diskuterades var just de här 28. Följ citaten bakåt så ser du. Det var vad just de här observatörerna kommit fram till som diskuterades.
2020-11-11, 00:49
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Jag trodde inte att det skett något valfusk men det har klivit fram för stora namn nu som säger att det har skett ett stort valfusk och dessa personer skulle aldrig säga det utan att ha riktigt tunga bevis.

Det här är faktiskt rätt sjukt. Dom riggade valet.

Skönt att dom verkar åka dit nu!

Trump på Twitter just nu: Ballot Corruption will be exposed tonight at 9:00pmE
Vilka stora namn utan politiska intressen i påståendet?

Ett reportage på Fox News om “Ballot Corruption” väger såklart väldigt lätt.
2020-11-11, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Breaking!

ORDFÖRANDEN för FEC (USA's valmyndighet) går ut i intervju och säger att valfusk i Pennsylvania och andra stater har enligt deras bedömning skett.

"....making this an illegitimate election"

https://twitter.com/Q17Follow/status/1326277658808815616

Om ordföranden för valmyndigheten går ut och säger att valet skall ogiltigförklaras så borde saken vara klar.
Då skall det väl utlysas nyval, men det kommer att ta tid. För det första måste man säkerställa att det inte kan hända igen.
Väljarnas dom kommer att bli hård. Det parti som har fuskat mest kommer garanterat att få färre röster i ett eventuellt nyval.
2020-11-11, 00:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Jag trodde inte att det skett något valfusk men det har klivit fram för stora namn nu som säger att det har skett ett stort valfusk och dessa personer skulle aldrig säga det utan att ha riktigt tunga bevis.

Det här är faktiskt rätt sjukt. Dom riggade valet.

Skönt att dom verkar åka dit nu!

Trump på Twitter just nu: Ballot Corruption will be exposed tonight at 9:00pmE

När är det svensk tid?

För som sagt det börjar bli ganska tjatigt!
2020-11-11, 00:51
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Breaking!

ORDFÖRANDEN för FEC (USA's valmyndighet) går ut i intervju och säger att valfusk i Pennsylvania och andra stater har enligt deras bedömning skett.

"....making this an illegitimate election"

https://twitter.com/Q17Follow/status/1326277658808815616

Oj och jag trodde FEC var federal campaign financing och som GOP av någon anledning startade upp för några månader sedan..

Men om du vill ljuga! är det helt OK!

FEC(kalier) är inte usa:s valmyndighet! Och handhar inte röstfuskande trumpanhängare!

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om ordföranden för valmyndigheten går ut och säger att valet skall ogiltigförklaras så borde saken vara klar.
Då skall det väl utlysas nyval, men det kommer att ta tid. För det första måste man säkerställa att det inte kan hända igen.
Väljarnas dom kommer att bli hård. Det parti som har fuskat mest kommer garanterat att få färre röster i ett eventuellt nyval.
Ännu en 'bombshell'. Spännande

När fan ska ni ge upp egentligen
Medlem
Mycket snack om Dominion, men de där 6000 rösterna i Michigan upptäcktes och korrigerades väl redan i onsdag förra veckan (rätta mig om jag har fel). Dvs egenkontrollen fungerade i det fallet. Har man upptäckt andra glitchar som inte redan var korrigerade?
2020-11-11, 00:52
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
läs vad jag skriv och försök förstå om du klarar utav det... VARFÖR HAR DET DÅ PRATATS OM ATT MAN SKA AVSÄTTA BIDEN TILLFÖRMÅN FÖR HARRIS? det fattar väl vem som helst att man inte kan förhindra en president att avgå frivilligt...

Kanske det vore men finns det något i konstitutionen som förbjuder det eller vad? för konstitutionen är så vitt jag vet utformad som så att man skall kunna göra sig av med olämpliga ledare.

Ja vi får väl se vad som händer de närmaste dagarna.

Den du diskuterar med är en användare som bara leder en in i småaktiga diskussioner om skit som inte rör ämnet. En person som aldrig kommer flytta sig en tum. Du har fel oavsett vad du säger. Ignorera skiten bara.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du är inte så dum i huvudet att du tror att valobservatörerna under valet bestod av 28 personer.

Nej det tror jag inte.
Men det finns betydligt fler observatörer som hävdar att dom sett något skumt till skillnad från dessa 28 som inte såg något skumt.
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vem har pratat om det? Du och dina demoner?

Du kan ju ta o läsa igenom valvake tråden... samt att även slaskmedia hävdar att man kan avsätta presidenter
https://www.svd.se/guide-sa-kan-oformogen-president-avsattas

Så då är min fråga det går alltså att avsätta en oförmögen president? men inte en som enligt anklagelserna gjort sig skyldig till högförräderi? Då bör man nog se om lagen sin där borta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in