2020-11-10, 23:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Kan tänka mig att många har radat upp sig i led för att få en deal nu med åklagare.

Ingen vill bli tagen på bar gärning med att rigga valfusk. Sånt ger inga roliga straff i USA..

Många plea bargain. Vara bland de första att erkänna.

Nu finns det även många som utlovar belöning för de som träder fram. Även svensk media börjar så sakteliga ta upp det här. Bara CNN som kör på och gråter senast om att Trump inte bjudit in Biden till Vita huset. Varför skulle han det när han vet att gubben fuskat och resultatet är inte klart ännu.
2020-11-10, 23:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Här i tråden övertygar sig folk att det är glasklart att demokraterna på olika sätt har fuskat och stulit segern från Trump. De mer eller mindre logiska argumenten flödar och den alternativa verkligheten blir allt tydligare. Man får anta att demokraterna i största hemlighet utreder motsvarande republikanskt fusk. Men ytterst få röstfusk kommer att kunna bevisas i domstol, i varje fall innan den 20 januari.

Det är inte bara USA som splittrats bortom möjlighet till konsensus utan hela världen. Världen är trasig och nu börjar sprickorna bli tydliga.
2020-11-10, 23:28
Medlem
Nixters avatar
Kentuckys Chefsåklagare presenterar att Kentucky går med i "gruppstämningen" från stater mot Pennsylvania.

https://apnews.com/article/election-2020-pennsylvania-lawsuits-elections-kentucky-5e4bb9fe265c674e8bc08dd65e7cdb41

Poff !
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vet du vad. Om detta skulle visa sig stämma vore det den optimala kicken. Ofattbart, surrealistiskt klimax. I så fall är Trump ett geni som skapar historia. Inga överord här, men jag tänker inte missa förutsättningen.

Vad Barr och McConell gjort är ju egentligen bara att ge sin välsignelse. De har inte sagt så mycket mer. Men Pompeo tycks ha något på känn. Om han inte skämtade lite i sitt redan legendariska uttalande.

Apropå The Swamp — se president Trumps 2nd term agenda och dessa punkter:
DRAIN THE SWAMP

Pass Congressional Term Limits
End Bureaucratic Government Bullying of U.S. Citizens and Small Businesses
Expose Washington’s Money Trail and Delegate Powers Back to People and States
Drain the Globalist Swamp by Taking on International Organizations That Hurt American Citizens
https://www.donaldjtrump.com/media/trump-campaign-announces-president-trumps-2nd-term-agenda-fighting-for-you/

Bill Clinton var president samtidigt som Carl Bildt vaknade till nyheten att Estonia sjönk.

Vi kan alltid hoppas på lite hjälp i den utredningen.
Medlem
happyhippoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Många plea bargain. Vara bland de första att erkänna.

Nu finns det även många som utlovar belöning för de som träder fram. Även svensk media börjar så sakteliga ta upp det här. Bara CNN som kör på och gråter senast om att Trump inte bjudit in Biden till Vita huset. Varför skulle han det när han vet att gubben fuskat och resultatet är inte klart ännu.

Ja, här ser vi guvernören i Texas som erbjuder 1M dollar i belöning till den som träder fram. Det var en riktigt saftig summa måste jag säga.

"Texas Lt. Gov. Dan Patrick offers $1 million reward for evidence of voter fraud"

https://twitter.com/ArthurSchwartz/status/1326282306554900482?s=20
2020-11-10, 23:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Detta tycker jag är väldigt suspekt, varför skulle någon agera på detta sätt?

"Look at this. I was DENIED access even with a court order. What are they hiding in Philly. Election Fraud."

Man får alltså tillgång av rätten men blir nekad i dörren, hur går det ihop?

https://twitter.com/CLewandowski_/status/1326260720036704257?s=20

En av kommentarerna.

Citat:
Was it because you have be registered to vote in Pennsylvania to be a poll watcher in Pennsylvania?
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Där håller jag inte med dig. Oavsett vem du är, vilken klass du tillhör eller vilket kön du har så är din röst lika mycket värd som min.

Enligt dig så ska bonden i Wisconsin ha mer rösträtt än studenten i Californien, antagligen eftersom denne bor i en delstat med mindre invånarantal?
Och eftersom politikerna annars enbart skulle bedriva politik som gynnade "den stora massan"?
Men ska man tänka så så gäller det ju alla minoriteter i ett samhälle: handikappade, svårt sjuka, pensionärer, ensamma föräldrar, bönder, bankdirektörer, militärer, religiösa, då ska alla de grupperna ha en starkare röst än "den stora massan" eftersom de tillhör en minoritet.

Inte pga lägre invånarantal utan baserat på det värde och uppoffring varje medborgare tillför liknande i ett aktiebolag där ditt inflytande står i relation till värde och ekonomisk risk du som aktieägare ger och tar. Detta måste givetvis bli en uppskattning och som inte alltid blir rätt, i synnerhet inte på individnivå, men jag ville mest illustrera att "rättvisa" är subjektiv.

Men jag nöjer mig med att vi inte är överens i denna sak. Åter till ämnet känns det som att det börjar mullra från väst. Är något stort på gång?
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Har denna länkats tidigare? Mycket rigorös analys.

https://youtu.be/Ztu5Y5obWPk
Bra gjort av dem. (En reg Democrat, en Republican och en Independent för den som inte sett videon.)

De säger inte att Biden inte har vunnit för de vet de inte men visar på konstigheter som inte bör finnas. De säger att systemet går att ifrågasätta och att det är något dåligt och att alla bör lära sig om detta. De säger att algoritmerna kan ifrågasättas och att det kan vara så att både demokrater och republikaner kan ligga bakom detta. De presenterar en del lösningar och slutar med att alla republikaner och alla demokrater borde "avskedas" för att sedan starta om på nytt. För landets skull.

Intressant är också att Shiva, som är host och den som håller i genomgången, frågade i Massachusetts efter de bilder som bör finnas på alla röstsedlar som ej är manuellt räknade men fick höra att de där har en egen lag (gäller även i en del andra stater) som säger att de får förstöra dessa bilder direkt efter valet. Shiva twittrade om det och guvernören, eller om det var någon annan höjdare, kontaktade Twitter och fick Shiva avstängd 3 veckor därifrån. Han har nu en stämning på gång emot dem.
2020-11-10, 23:30
Medlem
I-van-Toers avatar
Eftersom jag lovat att inte duplicera mina inlägg så gör jag så här. Kan någon svara på min fråga efter att ha klickat på länken till ett inlägg längre bak i tråden.

Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd

Vad gör USA:s försvar om varken Trump eller Biden vill ge vika den 20 januari 2021? Vad gör Gen. Mark A. Milley i ett sådant läge? Vem har första tjing på Vita Huset, Secret Service eller US military? Trump kommer aldrig att lämna residensen under dessa dagar, var så säkra.

Vad kommer MSM och Bidens team att göra om dagarna bara flyter på och han ignoreras av Trump?
2020-11-10, 23:31
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Bill Barr är den minst objektiva USAG USA någonsin haft. Han är poster child för maktmissbruk och inget annat än Trumps knähund.
Hans jobb är att tjäna folket genom att upprätthålla USAs lagar och konstitution. Istället har han arbetat mest för att skydda Trumps intressen.

Knappast, han har snarare motarbetat Trump så gott han kunnat, slow-walkat allting och hoppas kunnat vänta ut tiden bara. Varför tror du ryktena varit att han kommer få sparken snart, och t.om Trump har sagt att han ska sparka honom efter valet.

De flesta i USA som är på Trumps sida blev t.om förvånade att han gjorde något överhuvudtaget.

Att du säger sådär bevisar bara att du ingenting vet, men däremot har du en Agenda som så många andra här att smutskasta alla som vill få fram sanningen om detta valfusk.
2020-11-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Mueller rapporten konstaterar att det inte finns några bevis på att Ryssland hjälpt Trump till vita huset och implikerar inte Trump i något brottsligt. Russian collusion är så debunkat det bara kan bli

Sluta trolla
Nej det konstaterar den inte alls. Den konstaterar motsatsen till det ha ha

Den konstaterar vidare att den enda anledningen till att Trump inte åtalas är att han är President
Senast redigerad av Alpoxen 2020-11-10 kl. 23:34.
2020-11-10, 23:32
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Bill Clinton var president samtidigt som Carl Bildt vaknade till nyheten att Estonia sjönk.

Vi kan alltid hoppas på lite hjälp i den utredningen.

Jag har också tänkt i de spåren, en Estnisk politiker fick nyligen avgå då han anklagat Demokraterna för valfusk och därav skadat relationen med USA enl kritiker. Inte säker men tror han ev kan varit en av dem som medverkade i Estonia dokumentären.
Senast redigerad av crazyd 2020-11-10 kl. 23:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in