2020-11-10, 22:50
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Länka gärna videon! ja jag hoppas Cruz blir en framtida President!

https://www.youtube.com/watch?v=7oeHylP48ws&ab_channel=C-SPAN
2020-11-10, 22:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Hypotetiskt, om det förekommit röstfusk som gjort att Biden vann, tycker du det ska utredas ordentligt ?

Det är kostsamt och tidsödande att utreda, så man kan ju inte göra det efter varje val eftersom förlorande sida alltid skulle ropa valfusk.

Så processen borde börja med att den sida som hävdar valfusk lägger fram tydliga bevis/indicier på detta. Då är jag helt säker på att det kommer att utredas supernoga.

Det borde ju vara lätt för Trump-sidan att göra så, eftersom de anklagelser som framkommit hittills (obs: lösa anklagelser utan grund) är sådant som är superenkelt att kolla upp och bevisa. Till exempel, om valdeltagandet i en stat varit 106% som det hävdas, så är ju det superenkelt att visa och kolla upp, och kommer garanterat att utredas. Men det verkar ju tydligen inte vara så... bara massa snack.
2020-11-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Det är som att återuppleva 2016 fast tvärt om. Dessa vandringssägner återkommer gång på gång som bortförklaringar från dåliga förlorare i Amerikanska val. Sist var det Hillary som körde de här GOTO STORIES i rostbältet.

Och detta är återkommande sätt för folk att fuska och inget konstigt i sig. Frågan är bara om fusket har varit tillräckligt stort för att påverka valet. Se här för personer som faktiskt dömts för dessa typer av brott : https://www.heritage.org/voterfraud

Att inte utreda allt förekommande valfusk skulle bara urholka tron på systemet och det skulle vara värre än att ha ett par veckors fördröjning av ett verifierat valresultat. Idag så har du ca 70% av dom som röstat på republikanerna som misstänker att valfusk har ändrat utgång i valet.. Bara att lugna ner dessa så dom kan acceptera valet, även om dom inte gillar det, är något som behövs.

Jag tror inte att fusket kommer ändra på valresultatet om president, men det finns möjlighet att det ändrar resultat i mindre distrikt.
2020-11-10, 22:55
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Ja helt klart har du rätt. En sak bara, jag tror att ett av de stora problemen med Biden är att han faktiskt går hem i stugorna hos vanligt folk. Donald Trump har vetat hela tiden att den enda som kunde slå honom var Biden. Han är uppskattad av både "eliten" men även nyckelgrupper som arbetare i rostbältet och afroamerikaner. Därför utgör han en så formidabelt svårslagen kandidat och alla "smutskastningskampanjer" som lyckades mot Hillary rinner av Biden eftersom amerikanska folket "känner honom" sedan 47 år tillbaka när den tragiska olyckan med fru och barn kastade honom i den nationella strålkastarljuset. Sedan var det tyvärr ett kapitalt ödesdigert misstag taktiskt i kampanjen att ge sig på Hunter Biden. Det är väl känt att han har missbruksproblem. Vem fan skulle inte ha det om ens mamma, bror och syster dör. Många amerikanska familjer känner sig i det och det är helt klart när man analyserar valutgången att Biden knaprat in andelar från Trump framförallt i de glesbefolkade landsbygdskommunerna som är Trumps fästen.
Det räcker inte med att vinna ett val. Man måste ha förtroende nog att få valet godkänt också. När Trump vann 2016 så var det från underläge och alla former av valfusk/oegentligheter gicks igenom grundligt. Trots det så fortsatte Demokratpartiet att hitta på saker om Trump för att få bort honom och det var där och ingen annan stans i historien som är orsaken till att misstroendet mot Demokratpartiets plötsliga och oförutsedda seger är så självklar för alla, utom de mest inbitna Demokratparti fanatikerna.

De är inte Trump som är orsaken. Orsaken är att Demokratpartiet vägrade acceptera 2016 och därmed förlorade allt förtroende inför nästa val. MSM gjorde det inte bättre med sin koordinerade globala agenda, som bara spädde på konspirationsmisstankar och misstro. Så jävla korkat.
2020-11-10, 22:56
Medlem
Kan inte släppa Pompeo... Han var ruggigt självsäker.
2020-11-10, 22:56
Medlem
happyhippoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Senaste nytt från Arizona. Bidens ledning fortsätter minska (differensen nu på 14 468):

https://twitter.com/thechrisbuskirk/status/1326280623338631170

Intressant, hans ledning börjar allt mer krympa när folk börjar få bajs i brallan. Ingen som vågar fuska där mer. Sen när räkningen görs i Arizona kommer alla fake ballots tas bort och delstaten kommer gå till Trump. Kan se det framför mig
2020-11-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Detta är en bevistråd, om det inte hade varit för folk som du som kommer in och tangentbordskrigar mot Trumpen. Tror du att Trump läser forumet?

Är inte du på Järvafältet och firar med mångkulturell ringdans?

Vilket otur då att du ägnar dig åt tarvligheter som en sann tangentbordskrigare istället för att hosta fram nått "bevis".
Senast redigerad av teellur 2020-11-10 kl. 23:00.
2020-11-10, 22:57
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/CLewandowski_/status/1326260720036704257

Citat:
Look at this. I was DENIED access even with a court order. What are they hiding in Philly. Election Fraud.

Edit:
Citat:
Additionally, that the photo was taken by a Republican poll watcher who saw it in the hand of an official inside the Philadelphia Convention Center (canvass room)

Om ni vill veta vart fotot härstammar ifrån enligt denna snubbe.
Senast redigerad av Haddock93 2020-11-10 kl. 22:59.
2020-11-10, 22:58
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nu citerar ju Wiki både Newsweek och CNN, så det är ju liksom tre källor i en. Men dessutom föredrar jag Wiki, som jag skrivit tidigare varje dag i veckan före Gateway Pundit, den senare har ingen faktagranskning eller källkritik överhuvudtaget, medan Wiki har faktakontroll. Jag är naturligtvis medveten om att Wikis plattform utnyttjats för att driva propaganda. Men sådant rensas oftast bort inom en kort period och artikeln om Gateway Pundit är över ett år gamla och stöds dessutom av källorna hos Newsweek och CNN, så valet mellan Wiki och Gateway Pundit är enkelt för mig.

3 fakenews-vänster bolag alltså, när det gäller politik? Du vet inte riktigt vad politik är va?
2020-11-10, 22:59
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Senaste nytt från Arizona. Bidens ledning fortsätter minska (differensen nu på 14 468):

https://twitter.com/thechrisbuskirk/status/1326280623338631170

vilken nagelbitare va? en idiot mot en annan, och 6 miljarder idioter som följer spektaklet.
Lite som fotboll typ.
2020-11-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är kostsamt och tidsödande att utreda, så man kan ju inte göra det efter varje val eftersom förlorande sida alltid skulle ropa valfusk.

Så processen borde börja med att den sida som hävdar valfusk lägger fram tydliga bevis/indicier på detta. Då är jag helt säker på att det kommer att utredas supernoga.

Det borde ju vara lätt för Trump-sidan att göra så, eftersom de anklagelser som framkommit hittills (obs: lösa anklagelser utan grund) är sådant som är superenkelt att kolla upp och bevisa. Till exempel, om valdeltagandet i en stat varit 106% som det hävdas, så är ju det superenkelt att visa och kolla upp, och kommer garanterat att utredas. Men det verkar ju tydligen inte vara så... bara massa snack.
Nej inte efter varje val eftersom det brukar inte vara så pass jämt i delstaterna, men nu är det fruktansvärt jämt och man har kunnat visa på flera påstådda oegentligheter, och det finns stor uppslutning bland ledande Republikaner för att det skett något galet. För att ett system ska fungera så måste den åtnjuta förtroende från bägge sidor, annars fallerar det, och detta är en del av att upprätta förtroende hos båda sidor, vilket är synnerligen viktigt särskilt om det är tänkt att Republikaner och Demokrater måste samarbeta med varandra, för då måste man kunna lita på att folk står vid sina ord och att de har respekt för sin yrkesroll.
2020-11-10, 23:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Wow! kan vi få detta till Sverige snart måntro ?

DRAIN THE SWAMP

Pass Congressional Term Limits
End Bureaucratic Government Bullying of U.S. Citizens and Small Businesses
Expose Washington’s Money Trail and Delegate Powers Back to People and States
Drain the Globalist Swamp by Taking on International Organizations That Hurt American Citizens
Jag såg att det finns en massa annat på listan som är imponerande bra, men det är lite OT i just den här tråden. Jag syftar inte minst på punkterna om Kina samt punkterna om utrikespolitiken.

Vidare: Vad har det för betydelse att Trump till sist sparkat Esper? Måste ju hänga samman med det att man eventuellt håller på och rullar upp en komplott. Är det Haspel som är nästa kvinna till rakning? Hon har ju också betydelse (Deep state/The Swamp).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in