2020-11-10, 22:17
Medlem
darksecrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Hur kan Mike Pompeo våga framstå som så självsäker? Chansen att man lyckas vända detta är ju minimal. Måste ju bli sjukt pinsamt när domstolarna inte ger något, vilket vi redan ser tecken på.

Jasså det tror du? Jag tror att det är 100% chans att Trump redan vunnit detta.
2020-11-10, 22:17
Medlem
jnilssons avatar
[quote=OtherBarry|73568530]
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Har man sin mjukvara i dessa maskiner så kan man garanterat genomföra detta på ett mycket bättre sätt utan att flippa redan redovisade röster.
Ja. Dock behöver fusket (om det nu är något) inte ligga i programvaran utan kan göras i något korrigeringsgränssnitt eller en databas av någon mindre listig.

Glitchar kan vara naturliga inmatningskorrigeringar. Det indikerar dock att någon sitter och knappar in resultat med tusentals röster. Där är en svag punkt om man skulle göra process-FMEA.
2020-11-10, 22:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Precis, och DOJ skall vara neutralt, vilket det verkligen inte varit under Barr.
Det är grovt tjänstefel att använda en statlig myndighet för att gynna en kandidat.

Barr skall representera folket men agerar som Trumps personliga advokat.

Men om Barr anser att en kupp är pågående, så måste väl det ses som det primära istället för att tro DOJ stöder Trump?

Slog det fel direkt?
2020-11-10, 22:19
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Detta är off topic så bara en kommentar: En röst per medborgare är inte nödvändigtvis mer rättvist.

I de flesta sammanhang får man mer att säga till om ju mer man bidrar. Detta är i grunden tanken med systemet. Ingen kan äta sig mätt på Hollywood-filmer eller värdepapper från Wallstreet. Djur behöver slaktas och grödor behöver skördas. "Rättvisa" är subjektivt och det är inte självklart åtminstone för mig att Lady Gaga och hennes gäng ska få bestämma allt bara för att bonden och hans söner i Fly Over Country är färre till antal.

Där håller jag inte med dig. Oavsett vem du är, vilken klass du tillhör eller vilket kön du har så är din röst lika mycket värd som min.

Enligt dig så ska bonden i Wisconsin ha mer rösträtt än studenten i Californien, antagligen eftersom denne bor i en delstat med mindre invånarantal?
Och eftersom politikerna annars enbart skulle bedriva politik som gynnade "den stora massan"?
Men ska man tänka så så gäller det ju alla minoriteter i ett samhälle: handikappade, svårt sjuka, pensionärer, ensamma föräldrar, bönder, bankdirektörer, militärer, religiösa, då ska alla de grupperna ha en starkare röst än "den stora massan" eftersom de tillhör en minoritet.
2020-11-10, 22:19
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
30 högt uppsatta republikaner över hela USA har nu skrivit ett öppet brev, där de begär att presidenten ska acceptera det demokratiska valresultatet.

Annars är det väl mest en väntan, där företrädare för båda partier nu spekulerar i hur länge man måste låta presidenten tjura. Biden-administrationen verkar ta det med ro, en vecka till kan man ge Trump. Presidenten sitter och trycker i Vita Huset och har inte hörts av sedan i torsdags, någon form av rekord.

Biden har vunnit i antal elektorsröster, ganska stort. Dessutom har han 5 miljoner fler röster i popular vote, så det är ju liksom ingen tvekan om vem som är den rättmätige vinnaren. Det är alla världsledare och de flesta i båda partierna överrens om. Sett från Trumps perspektiv så har han dessa alternativ:
a) Hävda att han vann och presentera någon form av bevis för detta.
b) Helt sonika bara hävda att han vann, utan bevis fast han ligger under. Lite "Jag vann för att jag är Trump".

Än så länge kör han på spår (b) vilket är rätt så bisarrt.

Är dessa aktiva politiker idag?
2020-11-10, 22:20
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Ted Cruz var inte glad här, han bokstavligen mosade denna lilla skithög. Pedofil biden bryter mot lagen!

https://twitter.com/FeatherGirl76/status/1326265667780308995?s=20

HAHAHA snubben han skäller ut ser ju ut o skita på sig
Medlem
[quote=jnilsson|73569287]
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Ja. Dock behöver fusket (om det nu är något) inte ligga i programvaran utan kan göras i något korrigeringsgränssnitt eller en databas av någon mindre listig.

Glitchar kan vara naturliga inmatningskorrigeringar. Det indikerar dock att någon sitter och knappar in resultat med tusentals röster. Där är en svag punkt om man skulle göra process-FMEA.

VEM sitter och knappar in??
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det gör han inte alls det. Han använder sig av de demokratiska verktyg som finns. Och har du bott under en sten de sista fyra åren? Från dag ett har Demokraterna försökt avsätta Trump med skoningslösa metoder ivrigt påhejad av inte bara USA-pressen utan även stora delar av världspressen. Tala om utländsk påverkanskampanj. Jag är som sagt inte i Trumplägret utan betraktar det hela från mitt perspektiv. Och det har inte varit vackert det jag sett och det är inte det i dag då man får säga att ni uppvisar ett hyckleri av sällan skådat slag på er kant där man nästan vill tysta Trumpanhängarna. Se dig själv i spegeln:

Yes, they have taken it to the court. Suck it up, Goldberg! (video):

https://twitter.com/KajJakobsson/status/1326135544724774918?s=20

“Just accept the election results!” (video):

https://twitter.com/Cernovich/status/1325849667813298176?s=20

När till och med föredetta republikanska presidenter och presidentkandidater avfärdar Trumps så börjar man inse hur illa det är, men det flyger dig över huvudet?
2020-11-10, 22:22
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Bra, låt oss då slå våra säckar ihop och handskas med trollarméerna. Vi håller dem stångna några timmar. Vi fäller lite krokben för deras sorgna ryggdunkande för att hålla antalet inlägg/minut uppe för att kunna betala hyran till sin etta. Slavar till juden. Because why not?

Anade sarkasmen i ditt inlägg.
Om du anser att juden styr USA och presidentvalet där så är det väl kört oavsett, men då skulle inte heller Trump ha blivit vald från första början.
Var var juden 2016? Och varför är Israel så bundis med familjen Trump, om nu juden hatar denne?
2020-11-10, 22:23
Medlem
stone_sleepers avatar
Finns ingen logik i att den gamle gubben som ofta glömmer var han är eller vad han kandiderat till och vars kampanj präglades av rekordlåg entusiasm skulle fått fler röster än någon annan kandidat i USA:s historia. Ge er... Hatet mot Trump är inte SÅ stor.

Klart att fusket varit enorm, och att många mäktiga figurer varit inblandade.
Frågan är om man kan bevisa det.

Det här påminner väldigt mycket om Epsteins "självmord". Alla, precis alla vet att någon tystat honom. Men vad hjälper det? Vem det än är så kommer dem förbli fria, de är för mäktiga. Samma sak kan hända med valfusket.
2020-11-10, 22:23
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Det är just denna känsla som demokraterna eldat på i fyra års tid samtidigt som de målat ut Trump som värre än Hitler. De behöver inte ens koordinera valfusk för att massor av gräsrötter ska ta saken i egna händer.

Och du tror inte en enda republikan har fuskat, på samma skala?
Eventuellt ”valfusk” jämnar ut sig i slutändan.
Om det är enskilda initiativ så är det ju inte koordinerat på den skala som Trump och hans entourage påstår.
2020-11-10, 22:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Här kommer mer från Pompeo

"TRUMP 2ND TERM" Mike Pompeo Says President Trump WILL Have A 2nd Term"

https://www.youtube.com/watch?v=LM3TkBU8nlA&ab_channel=NewsNOWfromFOX
Det är väl samma tillfälle som vi redan sett på film? Kommer en bit in, under frågestunden.

När jag ser det igen får jag intrycket att han skojar för att han är säker på att de vinner valet efter omräkning, osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in