2020-11-10, 19:07
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
TRÅDSAMMANFATTNING
Utmärkt igen. Helt värdigt Facebook eller Twitter.
Tackar för att du tar dig tid att skriva här när övriga vänstern fortsätter fira med mångkulturell ringdans på Järvafältet.
2020-11-10, 19:08
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=6JFPbCrcC6g

Tydligen har Apple deklarerat Harris till president. Men det kan vara en bug.
2020-11-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Trumps rallies och Bidens rallies ger en fingervisning om vilket stöd de har. Att Biden skulle vara den presidentkandidat som fått flest röster i USAs historia är fullständigt befängt när man lyssnat till vad karln har sagt och hur han framställer sig själv. Det finns på goda grunder skäl att misstänka pedofili och korruption från främmande makt. Det är inte mina ord, det kommer från andra långt mer insatta än jag.

Svarta och latinos har fått det bättre under Trumps tid än någonsin. Arbetslösheten bland alla inklusive vita var nere på 50-talets siffror. Han startade inga krig, han ordnade fred eller vad man ska kalla det med Nordkorea samt mellan Israel och flera stater i MÖ. Amerikanska folket har all anledning att älska Trump. Han kunde inte göra allt på 3,5 år och han hade demokraternas häxjakter att hantera också. Att han skulle ha köpt horor som kissade på honom eller tvärtom på hotellrum i Moskva är ju bara så jävla lågt.

Trump dricker ingen alkohol, han har fina barn, fin familj och han har ett stort hjärta. Jag kan förstå att Trump är älskad i USA.

Rallies ger ingen fingervisning alls. Biden hade virituella rallies, de släppte inte in mer än 50pers.
Och Trump hade mer folk på sina rallies 2016.
Att du kan locka 20 000per i en delstat till ett gratisevent säger väl i princip inget alls, speciellt med tanke på att många av hans fans reste till andra delstater också.
2020-11-10, 19:09
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Påståendet falsifierat därmed. Författaren har gått på rykten från ljugande och fuskande kollegor i stället för att prata med golfare som spelat med Trump. Även Rory McIlroy säger att Trump är den bäste golfspelande presidenten han spelat med. Är man hyfsad spelare behöver man inte fuska.

Trump har troligen gillrat en fälla för demokraterna v.g. röstfusket och är inte beroende av någon fraud hot-line. Där kommer han få in mest kompletterande bevis som bara kan bidra till helhetsbilden.
Jag vet inget om författaren du pratar om, men det är ju flera kända golfare som påtalar att Trump fuskar, vilket jag länkat till tidigare. Det finns flera, här kommer några till.

Will Rory McIlroy play golf again with Donald Trump? Probably not
https://golfweek.usatoday.com/2020/05/14/rory-mcilroy-says-he-probably-wont-play-golf-with-donald-trump-again/

Norska golfaren om Trump: Han fuskar på banan
http://golfbladet.se/norska-golfaren-om-trump-han-fuskar-pa-banan/

Suzanne Pettersen säger
– Jag vet inte hur han är i affärer, men de säger att om du fuskar i golf så fuskar du också med affärerna. Det är säkert att han betalar sin caddie bra för oavsett hur långt ut i skogen han än slår bollen, ligger den alltid på fairway när vi kommer fram, sa hon då i intervjun.
2020-11-10, 19:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Högsta domstolen i USA kommer få avgöra detta valet. Den har en kraftig majoritet av republikanska domare.

Hoppas det.
2020-11-10, 19:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Rallies ger ingen fingervisning alls. Biden hade virituella rallies, de släppte inte in mer än 50pers.
Och Trump hade mer folk på sina rallies 2016.
Att du kan locka 20 000per i en delstat till ett gratisevent säger väl i princip inget alls, speciellt med tanke på att många av hans fans reste till andra delstater också.

Han hade 15 fullproppade rallies på 3 dagar, men det ger ingen fingervisning. Tjena.
2020-11-10, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Uppfattningen att omfattande valfusk ligger bakom Bidens resultat är inget Trump är ensam om att föra fram. Tvärtom är det en genomgående uppfattning inte bara bland republikaner generellt utan även bland de politiska och juridiska företrädarna för dem.

De flesta republikanska politiker påstår inte valfusk, tvärt om är det bara några få som håller med Trump.
Deras juridiska företrädare får ju betalt av Trumpkampanjen, det är självklart att de håller med sin klient.

Jurister som inte är betalda av Trumpkampanjen påstår annars genomgående att det inte framkommit något som helst bevis på fusk som skulle kunna påverka valutgången.
Samma sak säger valobservatörerna och i princip alla experter också.
2020-11-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Men hur funkade det? Var det så att de demokratiska valobservatörerna blev insläppta och de republikanska blev utkörda?

Korrekt, i vissa vallokaler styrde demokrater och BLM helt själva. Det är en del av stämningarna som lämnats in. Republikaner nekades kunna övervaka valräkningarna på plats. Detroit är ett skräckexempel.
2020-11-10, 19:15
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Nu var det inget öppet demokratiskt val i flera stater då republikanska valobservatörer nekades tillträde till flera vallokaler och röster levererades mitt i natten och räknades på omöjlig tid. Läs på om Detroit.

För helvete ge upp. Sluta upp med foliehattkonspirationer nu.
Hur var det med de Rep's som fick erkänna inför domaren att de visst hade tillträde? Det måste varit ett jävligt lyckat drag.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Han hade 15 fullproppade rallies på 3 dagar, men det ger ingen fingervisning. Tjena.

Spot on! Egentligen är hela valproceduren meningslös. Bättre att räkna rallies.
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jurister som inte är betalda av Trumpkampanjen påstår annars genomgående att det inte framkommit något som helst bevis på fusk som skulle kunna påverka valutgången.
Samma sak säger valobservatörerna och i princip alla experter också.
Det enda som är relevant är om valfusk kan bevisas i domstol.
2020-11-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Men hur funkade det? Var det så att de demokratiska valobservatörerna blev insläppta och de republikanska blev utkörda?

Det var två republikanska valobservatörer som blev utslängda eftersom de störde allmän ordning genom att bryta mot munskyddsdirektivet i vallokalen som delstatens lagstiftande församling antagit. Den ena var iklädd en begagnad hockeymålvaktsmask a la Hannibal Lector, den andra valde en Halloweenmask.

De republikanska valobservatörerna byttes ut inom 15 min.

Denna stämningsansökan blev omedelbart utkastad ur lägre rätt, när domaren frågade Trumpadvokaterna om det fanns andra republikanska observatörer i lokalen. Trumpadvokaterna svarade jakande på den frågande.

Givetvis står det Trumps advokater fritt att överklaga ända upp till Supreme Court. Tillåt mig småle men något säger mig att det inte kommer ske.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in