2020-11-10, 18:22
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Sven var väl inbiten kommunist?
Så blodröd, som en bara kan bli.

Våra tankar är med familjen och med Partiet som förlorat en.

"...flög rakt in i ljuset...". skrev tydligen Ms. Stina W idag på twitter.

Äldre-äldre, dör nu visserligen som flugor i CoVid-19, men att som en fluga flyga in i stearinljuset..?

Hyllningarna och levnadstecknarna, kommer nu i media vara oräkneliga.

Att SVT Kultur kallade framlidne hr SW för "Mästaren", är tänkvärt för envar som kan sin hr Michail Bulgakov.
Citera
2020-11-10, 18:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Tragiskt. Eller ja han var gammal så synd mest. Svårt att förstå hur han som snart 87 med utvecklad KOL som lett till lungemfysem mitt i rådande pandemi beger sig till där det i dagsläget var som värst i Sverige. Fattar det inte. Var han gaggig kanske och bestämde sig själv för att överraska med ett besök. Kanske tröttnat på att isolera sig vilket han alltså gjort sedan nästan årets början.

Vad man minns kanske Änglagård, Mannen från Mallorca, Mannen på taket, Van Veeteren. Mest kanske han som lite gaggig polis.
Citera
2020-11-10, 18:23
Medlem
Legerdemains avatar
Det här förstörde hela min kväll.

Jag förstår inte hur tiden kan gå så fort. Härom kvällen såg jag på Mannen från Mallorca från 1984 – då jag själv var blott ett år – och gladdes så åt att denne gigant fortfarande var vid liv. Vad händer? Han går och dör bara någon dag eller två senare. Jag hade inte ens tänkt på att han var 86 år. För mig är han fortfarande i 50-årsåldern, som han var i filmen.

Kan inte någon jävel bara spola tillbaka tiden till 1984 för ett tag? Jag orkar inte med 20-talet och virushysterin längre. Jag orkar inte med att giganterna dör. Jag orkar inte med att detta meningslösa jävla virus tog en av mina absolut största favoriter.

Tack för att ni läste.

Vila i frid, Sven! Tack för allt. Jag tänker tända ett ljus för dig i kväll och titta på Mannen från Mallorca ännu en gång för att hedra ditt minne.
Citera
2020-11-10, 18:24
Medlem
Drozds avatar
Alla medier är tapetserade med nyheterna om den "folkkäre skådespelaren", "en av Sveriges största", om hans "stora politiska engagemang". Inte ett ord om den bisarra, antidemokratiska, diktaturkramande stalinistsekt han tillhörde (kpml(r)/SKP/Kommunisterna). Möjligen kommer man klämma in brasklappen "kontroversiell".

Ser fram emot hyllningsartiklarna i Proletären...

Wollters enda kända och mycket kortfattade (6 sek) inhopp i mångkulturdebatten:
https://www.youtube.com/watch?v=v6l27PpE504
Senast redigerad av Drozd 2020-11-10 kl. 18:57.
Citera
2020-11-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BBND
Sven Wollter har somnat in i sviterna av Corona. Vad jag förstod det som smittades han av en släkting som dessutom visste om att denne var sjuk? Någon som vet mera?
Det där kommer familjen få leva med. Att de hade ihjäl honom.
Citera
2020-11-10, 18:25
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Dog han i Covid eller i sviterna av Covid?
Enligt AB "Sven Wollter har dött i sviterna av covid-19." Viktigt av MSM att ha med Covid oavsett orsak. Hysterin ska hållas vid liv tills vårt samhälle är i djup djup lågkonjunktur.
Citera
2020-11-10, 18:26
Medlem
Ja vila i frid.
Men en jävla grej att fara till Stockholm och bli smittad när man är 86 med kol.
Citera
2020-11-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson

Ja, troligtvis. Även om han kanske inte hade blivit så många år äldre, så blev ju detta den direkta orsaken.
Citera
2020-11-10, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Jag tror knappast att någon bestämde över Sven Wollter vad han skulle göra och inte göra.
Citera
2020-11-10, 18:33
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Enligt AB "Sven Wollter har dött i sviterna av covid-19." Viktigt av MSM att ha med Covid oavsett orsak. Hysterin ska hållas vid liv tills vårt samhälle är i djup djup lågkonjunktur.
Nä AB skriver "död I (sviterna) Corona

Sviterna är inom citationstecken, vi har inte blivit klokare!

Jag antar att sviterna uppkommer om man är sjuk i andra åkommor också!
Citera
2020-11-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falhscbak
Jag tror knappast att någon bestämde över Sven Wollter vad han skulle göra och inte göra.
Ingen bestämmer över mig heller. Om jag inte vill ha besök av mina gamla föräldrar för att jag har konstaterad Corona, så blir det inget besök.
Citera
2020-11-10, 18:35
Medlem
swimmingpools avatar
Skit också! Så fin kille! Blir ledsen i hjärtat. Jobbigt när man kommer upp i åren och få se så många dö.
Vila i frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in