2020-11-10, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Valet har redan varit totalt transparent och opartiskt på alla nivåer. Vill ni utreda vidare och leta efter felaktigheter så har jag inga problem med det i sig.

Det som är problemet här dock är att Trump och republikanerna självklart också vet att det inte har varit något storskaligt fusk. De vet självklart att dessa stämningar och utredninger inte kommer visa på några felaktigheter. Det är inte målet med dem. Målet är att sprida konflikter och undergräva folkets tro på den demokratiska processen, för att därmed på något sätt skapa ett underlag för att delstatsregeringarna inte ska certifiera valets utgång. Detta har jag ett ganska stort problem med då det är en attack mot den amerikanska demokratin.

Ok, men kan ju en fullskalig transparent och opartisk utredning av valet och ev valfusk reda ut detta, till allas bästa.

Att ni i Bidens ringhörna inte vill det förundrar mig, det skulle ju ge Biden legitimitet även hos misstänksamma republikaner om/när han kommer ut som segrande efter detta. Bäst är då om utredningen är klar före 14 december så vänta inte.

Hur du kan veta att inget fusk begåtts är också förundrande, men många i tråden verkar anse sig sitta på absolut sanning i denna fråga och då veta att ingen valfusk skett, hur denna kunskap erhållits är något oklart. Jag vet inte om fusk har begåtts men om misstanke finns så bör det utredas. En utredning är ingen attack mot demokratin utan det omvända.

Några av er borde kanske läsa 1984 igen tror jag...
2020-11-10, 17:28
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Många användare har presenterat drivor med bevis. Problemet är att folk inte bryr sig och fortsätter kräva bevis när de redan har presenterats. För er som är helt blinda TDS:are finns det inga bevis som duger. Därför är det inte lönt att lägga någon energi på er som konsekvent underkänner alla former av bevis. Och, vad ni tycker spelar faktiskt ingen roll. Utfallet kommer att visa sig innan året är slut. Flera av delstatsvalen kommer att överklagas och underkännas. Där har man också lagt fram drivor med bevis och det finns även vittnen till omfattande valfusk. Detta är fakta som inte går att tjata bort.

Ja, du kan kalla det bevis i drivor, men bevis är endast värdefullt när det gått igenom en laglig process, sedan kan du säga att det finns drivor av det, men sålänge det inte tagits upp och granskats rättsligt så är det enbart bevis i ordets bemärkelse.
2020-11-10, 17:29
Medlem
Zingo2s avatar
Om ngn försökt fuska i valet, så tror jag det är IDIOTEN SJÄLV!!!!!
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då vet vi att det ända vi kan lita på är nyhetsmedier från Ukraina och OANN enligt dig för även Fox vägrade ta i det.

Nej, Fox News berättade om Bidens korruption. Du håller dig verkligen inte ajour med saker och ting. Däremot har Fox av någon anledning bestämt sig för att dumpa stödet till Trump. Detta i sig är en mycket märklig historia som ju började på valnatten där man lät den hånflinande juden Arnon Mishkin proklamera att Biden vunnit Arizona, efter att rösträkningen knappt börjat.
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Fel, Biden har 259.

Såpass? Var har du fått den informationen ifrån?
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det fetade.

Tycker du också att det är osannolikt att hela västvärldens media i samförstånd skulle kunna mörklägga en av de största korruptionsskandalerna någonsin som involverar en presidentkandidat?

Det var precis vad de gjorde för två-tre veckor sedan, när de unisont, i totalt samförstånd med varandra, tystade historien om Hunter Bidens laptop och Tony Bobulinskis vittnesmål med bevis av sparade digitala konversationer med all information som involverade Joe Biden som kriminell och korrupt. Även Twitter och Facebook censurerade den närmast totalt.

Dessa medier stödjer Joe Biden som president.

I denna nedtystning måste du då inkludera den undersökning som Republikanerna i Senaten drog igång (https://www.foxnews.com/politics/hunter-biden-emails-senate-homeland-security-committee-investigating-hard-drive-laptop),Senate Homeland Security Committee och FBI, som både innan Ronkar-Rudy la sina händer (inte mellan benen denna gång), på Laptopen hade denna under ca 1 år, och då inte hittade något brottsligt, och som därefter fick förfoga över innehåller ytterligare en gång efter påtryckning av Trump och GOP, och inte heller då hittade något brottsligt.

Ni är söta ni Trumpers, nu har alltså också Republikanerna i Senatens Homeland Security Committee konspirerat för att gräva ner Hunter Bidens Laptop. För hur förklarar du annars att även de har tystnat i detta ämne.

Eller så kanske det inte fanns det på datorn som Ronkar-Rudy utlovat, eller så har Laptopen nu efter valet spelat ut sin politiska roll, och är helt enkelt bara en Laptop igen. Inte den "Laptop from Hell" som Trumpen framställt den som.

För hur var det annars med alla de grandiosa och storslagna avslöjanden som skulle presenteras, snart, snart, väldigt snart, om en liten stund, bara en liten stund....
2020-11-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Såpass? Var har du fått den informationen ifrån?
Beror på hur man räknar PA. Vissa anser att den är grå, vissa blå. Tills dess att den är klar och spikad, räknar jag den som grå.
2020-11-10, 17:31
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
De emails och liknande som man också påstod hittades på laptopen har redan motbevisats. Joe Biden är en så offentlig person att hans rörelser är väldigt väldokumenterade, och han har inte varit på de ställen där han påstods träffa Ukrainska affärsmagnaten.

Nej tvärtom så har de bekräftats av flera separata mottagare av dessa mails, samt av bobulinski som hade 3 mobiler fulla med bevis.

Shows what u know. Din agenda blir bara tydligare och tydligare. Det kan inte längre vara kognitiv dissonans. Dags att byta konto för dig tror jag?
2020-11-10, 17:32
Medlem
Citat:
Att Hunter Biden's laptop skulle ha hittats är helt fabricerat. Hela storyn är så otroligt löjlig, att Hunter Biden skulle ha lämnat av laptops i en slumpmässig reparationsbutik 500 mil från där han bor, för att sedan aldrig hämta dem.

Notera att jag inte förnekar filmerna som man påstod fanns på laptopen. Filmerna är såklart äkta och ger en väldigt negativ bild av Hunter Biden, men det påverkar inte riktigt hans pappa eller den demokratiska politiken.

De emails och liknande som man också påstod hittades på laptopen har redan motbevisats. Joe Biden är en så offentlig person att hans rörelser är väldigt väldokumenterade, och han har inte varit på de ställen där han påstods träffa Ukrainska affärsmagnaten.

Kortfattat så handlar hela historien om att några hackers lyckats få fram en pinsam film på Hunter Biden, och sen har republikanerna försökt utnyttjat detta och använt filmen som någon sorts bevis för att andra fabricerade upptäckter var sanna. Mainstream-media såg såklart rakt igenom detta klumpiga försök att smutskasta Biden och publicerade inte storyn.

Ja helt rätt. Ett "mästerverk" signerat universalgeniet Rudi Giuliani. Måste vara den mest korkade smutskastningskampanjen sedan tidernas begynnelse. Trump kan ha förlorat valet på detta. Problemet med Biden för Trump är att han är väldigt populär i båda lägren. Det gör det svårt att få den här typen av smear att fastna och det är hög risk att den studsar tillbaka på budbäraren om den inte är trovärdig.

Det är samma "unviersalgeni" som nu koordinerar det här PR-JIPPOT. MER RUDI GIULIANI I RUTAN skanderar folket. Fram med popcorn. Dra bara för guds skull upp gylfen först Rudi.
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Så det är den enda arresteringen som skett?

Och artikeln verkar mest handla om två beväpnade män som arresterats.

".... may have believed fake ballots were being counted" är det enda jag läser om något potentiellt fusk.

Fake news-fabriken på CNN i full gång i vanlig ordning?

Det har inte framkommit någonstans att någon/några andra har arresterats i samband med valfusk. Så kan självklart bli fallet framöver, men för nu så är det bara dessa personer. Vilket är ganska talande med tanke på all skit som skrivs i denna tråd och alla självsäkra uttalanden som görs.

Så upp till bevis nu, ni Trumpers & QAnnons, länka trovärdiga källor så vi får lite kvalitétsläsning här i tråden.
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Ok, men kan ju en fullskalig transparent och opartisk utredning av valet och ev valfusk reda ut detta, till allas bästa.

Att ni i Bidens ringhörna inte vill det förundrar mig, det skulle ju ge Biden legitimitet även hos misstänksamma republikaner om/när han kommer ut som segrande efter detta. Bäst är då om utredningen är klar före 14 december så vänta inte.

Hur du kan veta att inget fusk begåtts är också förundrande, men många i tråden verkar anse sig sitta på absolut sanning i denna fråga och då veta att ingen valfusk skett, hur denna kunskap erhållits är något oklart. Jag vet inte om fusk har begåtts men om misstanke finns så bör det utredas. En utredning är ingen attack mot demokratin utan det omvända.

Några av er borde kanske läsa 1984 igen tror jag...

Utredningen kommer självklart inte vara klar till den 8 december som är deadline för att certifiera valresultatet. Den kommer ha hittat exakt 0 bevis men fortfarande vara pågående och Trump kommer fortfarande skrika om valfusk och att han egentligen vann. En legitim utredning som har som syfte att hitta felaktigheter är inte en attack på demokratin. En utredning som är ett spel för gallerierna och vars syfte är att undergräva den demokratiska processen, är det.
2020-11-10, 17:34
Medlem
neiges avatar
Citat:
Det som är problemet här dock är att Trump och republikanerna självklart också vet att det inte har varit något storskaligt fusk.

Detta har jag ett ganska stort problem med då det är en attack mot den amerikanska demokratin.
Hur vet du det? Bevisa det själv att det inte varit storskaligt fusk, låt oss få se stickprov på 1000-tals mail-in-ballots i Philadelphia, Phoenix, Detroit, m.fl ställen. Inte?? Vad har ni att gömma?? Vad är det Trump gör som inte är demokratiskt och som inte är 100% lagligt? nötter är ni.
Senast redigerad av neige 2020-11-10 kl. 17:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in